TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Otwarcie ofert w Białymstoku
Piotr Bochenko - Opublikowano: 09.02.2011 17:20:05 14 komentarzy
Otwarcie ofert w Białymstoku

MAN, Mercedes i Solaris chcą sprzedać miastu Białystok 70 autobusów komunikacji miejskiej. We wtorek (8.02) poznaliśmy ich oferty przetargowe. Po otwarciu ofert pierwszą w kolejności rozpatrywano propozycję firmy MAN Truck &Bus Polska Sp. z o.o. z modelami Lion’s City i Lion’s City G. Firma zaoferowała za swoje pojazdy kwotę 89.586.855,25 zł brutto. Druga w kolejności była oferta firmy EvoBus Polska z modelami Mercedes-Benz O530 Citaro i O530 Citaro G. Łącznie za 70 autobusów firma zaproponował kwotę 92.461.215,30 zł. Trzecim oferentem był Solaris Bus &Coach S.A. Producent z Bolechowa zaoferował pojazdy Urbino 12 i Urbino 18 za łączną sumę 84.671.239,38 zł. Czyli na tym etapie mamy trzy oferty, z których propozycja EvoBusa jest najdroższa, MAN-a –w środku stawki, a Solarisa najtańsza. Dodajmy też, że Białystok na zakup nowych autobusów miejskich przeznaczył sumę 85.455.000,00 zł. A to oznacza, że tylko Solaris zmieścił się w kwocie przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia. I to mniej więcej tyle znanych nam faktów po otwarciu ofert w Białymstoku.

Teraz wszystkie propozycje będą sprawdzone pod względem formalnym i merytorycznym. Wartość oferty jest jednym z kryteriów branych pod uwagę przy wyborze oferty. Ważny będzie również proponowany serwis techniczny i gwarancyjny oraz ocena techniczna. Szczególnie ważna jest właśnie ta ostania kategoria. Na dziś wiemy, że Solaris w ramach oceny technicznej otrzyma 0 punktów za zastosowany układ napędowy. Zamawiający wymagał jednostki w zabudowie leżącej i o pojemności powyżej 10 l (za to był komplet 40 pkt.), natomiast oferta polskiej firmy zawiera silnik stojący i to o pojemności poniżej 10 l. Ponadto obaj niemieccy producenci stosują technologię zabezpieczenia konstrukcji nośnej autobusu za pomocą kataforezy zanurzeniowej, co daje dodatkowe 20 punktów. Natomiast Solaris proponuje stal nierdzewną, co też nie jest punktowane. Dlatego nie do końca można przewidzieć, kto ostatecznie wygra w tym przetargu. W grę wchodzi kilka, całkiem prawdopodobnych scenariuszy. Oto one:
- Solaris nie uzyskując wystarczającej liczby punktów za ocenę techniczną i parametry użytkowe, i nie będzie się liczył w dalszej rywalizacji pomimo najtańszej oferty;
- MAN nie uzyskując wystarczającej liczby punktów za ocenę techniczną i parametry użytkowe, i przegra mniejszą liczbą punktów z Mercedes-Benz;
- Miasto Białystok znajdzie brakujące 7 mln zł i wybierze ofertę Mercedes-Benz, który uzyska komplet punktów za ocenę techniczną - mimo zaoferowania wyższych cen niż konkurenci;
- Miasto Białystok unieważni postępowanie z uwagi na fakt, że najkorzystniejsza oferta pod względem punktacji (Mercedes-Benz) przewyższa kwotę jaką zamawiający planował przeznaczyć na realizację zamówienia.
Który scenariusz ostatecznie się sprawdzi? Zobaczymy. Wydaje się, jednak, że na ostateczne rozstrzygniecie przetargu będziemy musieli trochę poczekać, gdyż zapowiada się walka do samego końca. Patrząc na liczbę złożonych zapytań do SIWZ na pewno możemy spodziewać się tutaj odwołań do decyzji komisji przetargowej. Zresztą taka jest tradycja dużych białostockich przetargów na miejskie autobusy. Na koniec przypomnijmy, że zakup nowych pojazdów jest jednym z elementów projektu 'Poprawa jakości funkcjonowania systemu transportu publicznego miasta Białegostoku - Etap III', który aglomeracja realizuje dzięki dotacji UE z programu 'Rozwój Polski Wschodniej'. Obok zakupów taboru remontowane są lub będą też ulice w mieście (m.in. Dąbrowskiego, Sienkiewicza na odcinku od Legionowej do Ogrodowej wraz z budową centrum przesiadkowego przy skrzyżowaniu ulic Sienkiewicza z Aleją Piłsudskiego i Jurowiecką). Powstanie też centrum sterowania ruchem z podsystemem zarządzania komunikacją miejską.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
Białystok
MAN
Solaris
Mercedes
  • Endrju – 09.02.2011

    Panie Redaktorze. Ostatni scenariusz w części I odpada - jest niezgodny z PZP.

  • sphinx – 09.02.2011

    Zrobiłem małe podliczenie punktów, bez okresów gwarancyjnych i z założeniem, że za przesuwne okna Solaris dostał 30 punktów, konkurenci po 25 (bo niestety tego również nie podali, trzeba mi było iść na otwarcie). Wyszło mi takie coś: MAN - 80,7 Mercedes - 83 Solaris - 75 Co do ceny myślę, że miasto raczej dołoży brakującą sumę żeby nie bawić się w odwołania czy kolejne przetargi.

  • dobry – 10.02.2011

    @sphinx:masz rację, tym bardziej, że prztrag był opracowany "antysolarisowo"

  • sphinx – 10.02.2011

    I słusznie, Solaris już 2 razy dostarczył nam chłam, trzeci raz miasto nie dało się nabrać. I nie obchodzi mnie to że to polska firma, jak mają klientó gdzieś to niech spadają na drzewo.

  • MB – 11.02.2011

    @sphinx: A tak konkretniej, jakie złe cechy ma ten "chłam" z Solarisa?

  • kierowca – 11.02.2011

    i znowu ten debil - sphinx się odezwał... Mb - człowieku ten kretyn nie ma zielonego pijęcia więc nie liczyłbym na Twoim miejscu na odpowiedź :)

  • sphinx – 11.02.2011

    A tak konkretniej (zebrane z różnych źródeł): "podsufitka puchnie, na ścianka tylnych i przy przegubie niemal w każdym egzemplarzu widać zacieki", w 7-letnich powycierana wykładzina (gorzej niż w naszych 20-letnich MANach), awaryjne zawieszenie (nie tylko wypadające drążki, z czyn nie uporano się do dziś), wariujące elektronika, problemy z silnikami (nie chcą odpalać itp.). Roczne Solarisy są w znacznie gorszym stanie niż 4-letnie MANy Lion's City i sypią się bardziej niż MAZy. O żenująco niskim komforcie jazdy, na który narzekam nie tylko ja ale i zwykli pasażerowie nie wspomnę. @kierowca - takie osobiste wycieczki świadczą tylko o Tobie i nie zamierzam się do tego odnosić.

  • kierowca – 11.02.2011

    i słusznie bo bzdury wypisujesz...

  • sphinx – 11.02.2011

    W przeciwieństwie do niektórych dobrze wiem co mówię, wiele rzeczy widziałem na własne oczy, reszta pochodzi z zaufanych źródeł.

  • Locutus – 11.02.2011

    Skad wniosek, ze solaris nie oferuje kataforezy zanurzeniowej? W Krakowie dwukrotnie nie tylko wystartowal, ale WYGRAL w przetargu, w ktorym kataforeza zanurzeniowa byla wymagana.

  • sphinx – 11.02.2011

    Oferuje, ale dodatkowo, nie byłby wówczas konkurencyjny cenowo, a to właśnie cena mogłaby być jedynym autem Solarisa aby wyrównać straty za kryteria techniczne (pojemność, umiejscowienie i moment obrotowy silnika). Nawet jeśli zaoferowali kataforezę to i tak ich szanse są niewielkie.

  • x – 11.02.2011

    @sphinx: i można by listę powiększyć o pękające nadkola, poręcze i uchwyty itd. Ale widzę, że tu się pisze jak do ściany. A serwis? A ile stał jeden SU12 nowiuśki w Katowicach, bo nie umieli naprawić? Ludzie to są fakty.

  • Piotr_B – 11.02.2011

    Nam zaoferował stal nierdzewną. Byłem na otwarciu ofert.

  • – 13.02.2011

    Z tego co wiem to Solaris nie ma wanien kataforetycznych.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....