TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Oświęcim w hybrydowej rodzinie. Dzięki Solarisowi
INFOBUS.PL - Opublikowano: 29.10.2018 16:00:58
fot. MZK Oświęcim

Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu ma już większość z 19 autobusów, które zamówił u Solarisa w ubiegłym roku. Właśnie rozpoczęły się dostawy w ramach najbardziej prestiżowej części tego kontraktu. Do Oświęcimia dotarły już dwa hybrydowe Nowe Urbino 12.

To kolejny namacalny efekt umowy, którą zawarło oświęcimskie MZK z Solarisem w ubiegłym roku. Producent z Bolechowa za nieco ponad 25,24 mln PLN przekaże przewoźnikowi 19 autobusów. To cztery Urbino 8,9LE (cena jednostkowa 830 000 PLN netto), osiem Nowych Urbino 10,5 (cena jednostkowa 899 000 PLN netto) oraz siedem hybrydowych Nowych Urbino 12 (cena jednostkowa 1 430 000 PLN netto).

Dostawy małych autobusów w zasadzie już stały się faktem. Przyszła wreszcie pora na najbardziej prestiżowe w tym zamówieniu, a więc hybrydy. W Oświęcimiu są już dwa spalinowo-elektryczne Nowe Urbino 12. Swoim wyposażeniem nie odstają od małych "jamników" MZK..

Hybrydowy Solaris w oświęcimskiej wersji umożliwia podróż maksymalnie 91 pasażerom. 31 osób może skorzystać z dedykowanych dla producenta z Bolechowa foteli Ster 8MU. 12 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. To bardzo zadowalający wynik.

Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Płaty drzwiowe oraz ich napęd dostarczyła firma BODE. Krótko mówiąc- pakiet standard. Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia sześć przesuwnych okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji. Pasażerowie mają do dyspozycji gniazdka z portami USB oraz dostęp do WiFi.

Pora na napęd. Rolę agregatu prądotwórczego pełni silnik wysokoprężny Cummins ISB4.5E6C 210B. To jednostka o pojemności skokowej 4,46 l, mocy 155 kW oraz 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Solaris zastosował szeregowy napęd HybriDrive amerykańskiej firmy BAE. Silnik spalinowy zblokowany jest z modułem trakcyjnym HDS200. To falownik, który steruje prądnicą synchroniczną o mocy ciągłej 205 kW. Jej zadaniem jest przekształcenie energii mechanicznej z jednostki spalinowej w elektryczną, która umożliwi zasilanie silnika trakcyjnego. BEA stosuje silnik asynchroniczny o mocy 200 kW, który osiąga 2400 Nm ciągłego momentu obrotowego. Za silnikiem trakcyjnym zamontowano zwolnicę, która pomaga "okiełznać" jego wysoki moment obrotowy i przekazać energię mechaniczną na portalowy most napędowy ZF AV132/80.

Przechodzimy wyposażenia z zakresu elektroniki. Zastosowano rozwiązani bydgoskiego Pixela. Oświęcimska hybryda jest wyposażona w trzy diodowe wyświetlacze zewnętrzne o standardowej rozdzielczości. A co wewnątrz? Tutaj znajdziemy monitor LCD typu XID 230. Nie zabrakło oczywiście głosowych zapowiedzi przystanków. Zamontowano także automat biletowy APM. Całością steruje autokomputer XC-4. Monitoring to również dzieło Pixela.

Spalinowo-elektryczne Solarisy dla oświęcimskiego MZK są dosyć przyzwoicie wyposażone. Przewoźnik wyznaczając ich standard wyposażenia podszedł do tej kwestii dosyć pragmatycznie stawiając na rozwój w oparciu o już znanych i sprawdzonych przez siebie dostawców. I jest to podejście godne pochwały.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MZK Oświęcim
Solaris
hybryda
  • Piotr Kamyszek – 29.10.2018

    Ciekawe jak zimą będą się sprawować? 😉ile z nich nie wyjedzie z zajezdni 😉?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...