Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Oświęcim w hybrydowej rodzinie. Dzięki Solarisowi

infobus
29.10.2018 14:00
0 Komentarzy
style=text-align: justify;”>Miejski Zakład Komunikacji w Oświęcimiu ma już większość z 19 autobusów, które zamówił u Solarisa w ubiegłym roku. Właśnie rozpoczęły się dostawy w ramach najbardziej prestiżowej części tego kontraktu. Do Oświęcimia dotarły już dwa hybrydowe Nowe Urbino 12. style=”text-align: justify;”>To kolejny namacalny efekt umowy, którą zawarło oświęcimskie MZK z Solarisem w ubiegłym roku. Producent z Bolechowa za nieco ponad 25,24 mln PLN przekaże przewoźnikowi 19 autobusów. To cztery Urbino 8,9LE (cena jednostkowa 830 000 PLN netto), osiem Nowych Urbino 10,5 (cena jednostkowa 899 000 PLN netto) oraz siedem hybrydowych Nowych Urbino 12 (cena jednostkowa 1 430 000 PLN netto). style=”text-align: justify;”>Dostawy małych autobusów w zasadzie już stały się faktem. Przyszła wreszcie pora na najbardziej prestiżowe w tym zamówieniu, a więc hybrydy. W Oświęcimiu są już dwa spalinowo-elektryczne Nowe Urbino 12. Swoim wyposażeniem nie odstają od małych „jamników” MZK.. style=”text-align: justify;”>Hybrydowy Solaris w oświęcimskiej wersji umożliwia podróż maksymalnie 91 pasażerom. 31 osób może skorzystać z dedykowanych dla producenta z Bolechowa foteli Ster 8MU. 12 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi. To bardzo zadowalający wynik. style=”text-align: justify;”>Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Płaty drzwiowe oraz ich napęd dostarczyła firma BODE. Krótko mówiąc- pakiet standard. Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia sześć przesuwnych okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji. Pasażerowie mają do dyspozycji gniazdka z portami USB oraz dostęp do WiFi. style=”text-align: justify;”>Pora na napęd. Rolę agregatu prądotwórczego pełni silnik wysokoprężny Cummins ISB4.5E6C 210B. To jednostka o pojemności skokowej 4,46 l, mocy 155 kW oraz 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego. style=”text-align: justify;”>Solaris zastosował szeregowy napęd HybriDrive amerykańskiej firmy BAE. Silnik spalinowy zblokowany jest z modułem trakcyjnym HDS200. To falownik, który steruje prądnicą synchroniczną o mocy ciągłej 205 kW. Jej zadaniem jest przekształcenie energii mechanicznej z jednostki spalinowej w elektryczną, która umożliwi zasilanie silnika trakcyjnego. BEA stosuje silnik asynchroniczny o mocy 200 kW, który osiąga 2400 Nm ciągłego momentu obrotowego. Za silnikiem trakcyjnym zamontowano zwolnicę, która pomaga „okiełznać” jego wysoki moment obrotowy i przekazać energię mechaniczną na portalowy most napędowy ZF AV132/80. style=”text-align: justify;”>Przechodzimy wyposażenia z zakresu elektroniki. Zastosowano rozwiązani bydgoskiego Pixela. Oświęcimska hybryda jest wyposażona w trzy diodowe wyświetlacze zewnętrzne o standardowej rozdzielczości. A co wewnątrz? Tutaj znajdziemy monitor LCD typu XID 230. Nie zabrakło oczywiście głosowych zapowiedzi przystanków. Zamontowano także automat biletowy APM. Całością steruje autokomputer XC-4. Monitoring to również dzieło Pixela. style=”text-align: justify;”>Spalinowo-elektryczne Solarisy dla oświęcimskiego MZK są dosyć przyzwoicie wyposażone. Przewoźnik wyznaczając ich standard wyposażenia podszedł do tej kwestii dosyć pragmatycznie stawiając na rozwój w oparciu o już znanych i sprawdzonych przez siebie dostawców. I jest to podejście godne pochwały. „

Komentarze