TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ostrołęka z kolejną ofertą na autobusy Temsa. Ponad budżetem
INFOBUS.PL - Opublikowano: 26.10.2018 14:30:31
Ostrołęka z kolejną ofertą na autobusy Temsa. Ponad budżetem

Czy Ostrołęka jest bliżej zakupu 5 autobusów klasy MIDI z silnikami diesla? To czwarta próba ich zakupu, a jedyna oferta znowu przekracza szacunki miasta. Tym razem w roli głównej jeszcze raz tureckie autobusy Temsa.

To czwarta próba zakupu autobusów spalinowych przez Ostrołękę. Poprzednie kończyły się brakiem ofert lub nie mieściły się w możliwościach finansowych miasta. Podjęto więc kolejną, tym razem znacznie szybszą próbę zakupu.

Urzędnicy jeszcze raz zaczęli szukać dostawcy 5 autobusów klasy MIDI z silnikami diesla. Będzie je musiał przekazać do Ostrołęki w terminie do 28 czerwca 2019 r. Taki czas na przekazanie może znowu trochę być nie na rękę producentom i miastu. Urzędnicy już dwa razy przez nie mieli ofert. Dalej mają to być pojazdy z nadwoziami o długości 9,5 – 10,5 m, szerokości min. 2,35 m i wysokości do 3,2 m. Każdy ma umożliwić podróż przynajmniej 61 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa lub trzy wejścia w układzie 1-2-0, 1-2-2, 2-2-2 lub 1-2-1. Urzędnicy dopuszczają konstrukcje niskowejściowe pod warunkiem, że będą one przynajmniej w 70% niskopodłogowe.

Czas na napęd. Miasto chce, aby silnik diesla Euro 6 usytuowany był z tyłu pojazdu oraz miał pojemność od 6 do 8 l i moc co najmniej 180 kW. Jednostka ma być zblokowana z automatyczną, min. czterobiegową skrzynią biegów. Przekładnia musi być wyposażona w układ obniżający zużycie paliwa podczas postoju na przystankach, poprzez automatyczne przełączanie na bieg jałowy po zatrzymaniu pojazdu. Komora silnika wyposażona ma być system detekcji i gaszenia pożaru.

Wczoraj upłynął termin składania ofert. Miasto na zakupy cały czas ma zarezerwowane 4 920 000 PLN brutto. Oznacza to, że koszt pozyskania jednego pojazdu urzędnicy dalej szacowali na poziomie nie większym niż 800 000 PLN netto. Jedyna oferta, którą tego otwarto przekroczyła te szacunki.

Przedstawiła ją firma PeterBus z Warszawy. Oczywiście i tym razem oferuje ona autobusy Temsa MD9LE. Oferta warszawskiej firmy dla Ostrołęki opiewa na 5 276 700 PLN brutto. 525 775 PLN brutto. Cena jednostkowa za autobus wynosi więc 858 000 PLN netto. To taniej w porównaniu z przetargiem sprzeda paru miesięcy. Wtedy jedna mała Temsa kosztowała 898 500 PLN netto.

Teraz wszystko w rękach urzędników z Ostrołęki. Z jednej strony jest lepiej po względem cenowym. I jeżeli to było ich zamysłem to można mówić o połowicznym sukcesem. Druga natomiast będzie uzależniona od możliwości finansowych miasta.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Ostrołęka
UM
MZK Ostrołęka
Temsa
PeterBus
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...