TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ostrołęka z kolejną niespodzianką. Elektrobusowy pojedynek SOR vs Ursus!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 29.10.2018 15:15:06
Ostrołęka z kolejną niespodzianką. Elektrobusowy pojedynek SOR vs Ursus!

Poza autobusami spalinowymi Ostrołęka szukała także już trzeci raz dostawy 5 autobusów elektrycznych klasy MIDI. I wreszcie miastu udało się pozyskać oferty. Propozycje SOR-a i Ursusa przekraczają szacunki urzędników.

Przypomnijmy, że Ostrołęka już dwa razy szukała firmy, która dostarczy jej 5 autobusów elektrycznych klasy MIDI. Za pierwszym razem miastu nie udało się zdobyć ani jednej oferty. Stąd styczniowa decyzja o unieważnieniu przetargu. Na powtórkę musieliśmy czekać prawie 8 miesięcy. Zaczęła się ona pod koniec lipca. Jednak i tym razem skończyło się znowu na braku zainteresowania ze strony producentów. Konieczne więc było trzecie postępowanie.

To zostało ogłoszone w drugiej połowie października. Urzędnicy zastosowali przyspieszoną procedurę przetargową. Miasto konsekwentnie interesował dalej wyłącznie segment MIDI. Jednak nie bez szans byli producenci, którzy nie mieli w swoim portfolio takich konstrukcji. Miasto zrobiło ukłon w ich stronę i wyraziło zgodę na przedłożenie wraz z ofertą raportu z testu SORT2 dla wersji dwunastometrowej oferowanego pojazdu z jednoczesnym poświadczeniem certyfikowanej jednostki uprawnionej do przeprowadzania tego rodzaju badań, iż zużycie energii dla pojazdu o długości 10 m, nie będzie większe niż otrzymane dla pojazdu 12 m.

Elektrobusy musiały mieć nadwozia o długości od 9,5 do 10,5 m, szerokości od 2,5 m do 2,55 m, wysokość maksymalną 3,4 m oraz niską podłogę na całej długości. Wysokość wejścia nie mogła przekraczać 330 mm. Standardowo w celu poprawy komfortu wsiadania do autobusu, przewidziano funkcję przyklęku, która pozwoliłaby obniżyć wysokość wejścia od 60 do nawet 90 mm. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez dwa wejścia w układzie 1-2-0. Jak więc widać wymagania niewiele się zmieniły w stosunku do pierwszego przetargu.

Dalej urzędnicy oczekiwali przekazania elektrobusów do 28 czerwca 2019 roku.

Dziś minął termin składania ofert. Miasto na 5 małych "elektryków" przygotowało 11 070 000 PLN brutto. To oznacza, że zakup jednego oszacowano na poziomie maksymalnie 1 800 000 PLN netto. Dwie oferty, które dziś otwarto przewyższają te szacunki.

Najtańszy jest SOR. Czeski producent zaoferował swoje elektrobusy typu EBN10,5 w cenie 11 463 600 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową w wysokości 1 864 000 PLN netto. W zasadzie przy tych warunkach, szczególnie w zakresie terminu dostawy wymaganego przez Ostrołękę to cena minimalnie przewyższająca szacunki urzędników.

Droższą ofertę przedstawił Ursus. Producent z Lublina jest gotów wykonać zamówienie za 12 908 850 PLN brutto. Daje to cenę za jednego City Smile'a CS10LFE w wysokości 2 099 000 PLN netto. Widać więc, że Ursus podwyższył cenę z tytułu szybkiej dostawy.

Teraz wszystko w rękach urzędników z Ostrołęki. Mamy więc podobną sytuację jak w przypadku autobusów spalinowych, gdzie miasto znów ma możliwość zakupu pojazdów Temsa MD9LE. I znów wszystko jest uzależnione od możliwości finansowych magistratu.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Ostrołęka
UM
MZK Ostrołęka
SOR
Ursus
elektrobus
  • Aleksander Wiącek – 29.10.2018

    Ci w SOR-ze to serio nie widzą że ich autobusy są koszmarkami z wyglądu czy to celowe działanie?

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...