TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ostrołęka ofiarą klęski urodzaju? Brak ofert na MIDI-diesle
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.01.2018 10:15:48
Ostrołęka ofiarą klęski urodzaju? Brak ofert na MIDI-diesle

Do 26 stycznia Urząd Miasta w Ostrołęce czekał na oferty w przetargu na dostawę 5 autobusów klasy MIDI. Magistrat nie otrzymał ani jednej oferty i 29 stycznia unieważnił postępowanie. Kiedy powtórka i co należy zmienić?

Przypomnijmy, że "spalinowy" przetarg Ostrołęka ogłosiła na początku grudnia. Omówiliśmy SIWZ tego postępowania. Elektrobusy miały mieć długość od 10 do 10,5 m, szerokość od 2,5 m do 2,55 m, wysokość maksymalną 3,2 m oraz niską podłogę na całej długości. Wysokość wejścia nie mogła przekraczać 330 mm. Standardowo w celu poprawy komfortu wsiadania do autobusu, przewidziano funkcję przyklęku, która pozwoliłaby obniżyć wysokość wejścia od 60 do nawet 90 mm. Drzwi miały być w układzie 1-2-2 lub 2-2-2.

Miasto chciało, aby silnik diesla spełniający normę Euro 6 był nie słabszy niż 180 kW. Jednostka miała mieć 6,5 – 8 l pojemności. Miała być zblokowana z automatyczną skrzynią biegów. Dodatkowo nie mogło zabraknąć w komorze silnika systemu detekcji i gaszenia pożaru.

Termin składania ofert wyznaczono na 26 stycznia. Miasto nie otrzymało ani jednej oferty. W efekcie 3 dni później, 29 stycznia unieważniono postępowanie. Czy można było tego uniknąć tego samego scenariusza, który spotkał miasto przy próbie zakupu elektrobusów? Z pewnością.

Wystarczyło jedynie wydłużyć termin dostawy. W ostatecznym brzmieniu SIWZ miasto wymagało przekazania pojazdów w terminie do 30 czerwca. A zatem zakładając, że przetarg zostałby szybko rozstrzygnięty zwycięzca miałby maksymalnie pół roku na zbudowanie i dostarczenie autobusów. To stanowczo za mało jeśli uwzględnimy nie tylko czas potrzebny na proces produkcyjny, ale także to, że mamy aktualnie rynek producenta. Efekt jest tego taki, że zamawiający padają teraz jako ofiary klęski urodzaju producentów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Ostrołęka
UM
MZK Ostrołęka
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....