TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ostrołęka nie kupi autobusów Temsa MD9LE
INFOBUS.PL - Opublikowano: 24.04.2018 17:00:24
Ostrołęka nie kupi autobusów Temsa MD9LE

Ostrołęka nie ma ostatnio szczęścia w autobusowych zakupach. Dziś, 24 kwietnia Urząd Miasta unieważnił przetarg na dostawę 5 autobusów klasy MIDI z silnikami diesla. Oferta przedstawiona przez firmę PeterBus z Warszawy była za droga dla urzędników. Ale czy da się dziś kupić autobus bardzo szybko i jednocześnie tanio?

Przypomnijmy, że w ubiegłym roku Ostrołęka ogłosiła dwa przetargi na dostawy 10 nowych autobusów. W pierwszym postępowaniu miało być to 5 pojazdów klasy MIDI z silnikami diesla Euro 6. W drugim natomiast miał zostać wyłoniony dostawca 5 elektrobusów tej samej klasy. Oba przetargi jednak zakończyły się niepowodzeniem. Urzędnicy w każdym z nich nie otrzymali ofert. Jak widać pół roku na zrealizowanie dostaw- co nie zaskakiwało od początku - nie spotkało się z aprobatą producentów.

24 lutego przystąpiono do powtórki pierwszego z przetargów. Miasto jeszcze raz spróbowało wyłonić dostawcę 5 autobusów klasy MIDI z silnikami diesla Euro 6. Miały to być pojazdy z nadwoziami o długości 9,5 – 10,5 m, szerokości min. 2,35 m i wysokości do 3,2 m. Musiały umożliwiać podróż przynajmniej 61 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład miał być zapewniony przez dwa lub trzy wejścia w układzie 1-2-0, 1-2-2, 2-2-2 lub 1-2-1. Więcej o wymaganiach Ostrołęki pisaliśmy tutaj. Autobusy musiały zostać przekazane miastu ekspresowo, bo do 31 października.

4 kwietnia upłynął termin składania ofert. Miasto na zakupy przygotowało 4 920 000 PLN brutto. Oznacza to, że koszt pozyskania jednego pojazdu urzędnicy przyjęli na poziomie nie większym niż 800 000 PLN netto, a więc bardzo nisko, co zdecydowanie kontrastowało z wymogiem szybkiej dostawy. Nie było więc zaskoczeniem, że jedyna oferta, którą tego dnia otwarto przekroczyła te szacunki. Zaskakujący był natomiast oferent i autobusy, które zaproponował.

Mowa o firmie PeterBus z Warszawy. To przedsiębiorstwo, które w ostatnich miesiącach próbowało sprzedawać z różnymi efektami autobusy tureckiej marki Temsa. Kilka lat temu z kolei PeterBus sprzedawał m.in. białoruskie MAZ-y. Oferta warszawskiej firmy dla Ostrołęki opiewała na 5 525 775 PLN brutto. Dało to cenę jednostkową za autobus w wysokości 898 500 PLN netto. Miastu zaoferowano autobusy Temsa MD9LE.

Przez 20 dni magistrat decydował co zrobić. Dziś już znamy rozstrzygnięcie. Miasto nie zdecydowało się na szukanie dodatkowych środków i unieważniło postępowanie z powodu przekroczenia budżetu. Co dalej? Trzeci przetarg i trzecie unieważnienie nie wróży dobrze. Ale czy Ostrołęka nie jest sama sobie winna? Niska cena zdecydowanie stoi w opozycji do przyspieszonej dostawy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Ostrołęka
UM
MZK Ostrołęka
PeterBus
Temsa
  • Justyna Kikut – 24.04.2018

    Swojego czasu Autosan zgarniał tego typu zamówienia, ostatnio praktycznie nie startuje w przetargach (odpuscili nawet MAXi dla PKS Rzeszów) albo ceni się bardziej niz Solaris. Ktoś wie o co chodzi? Ponownie zatapiaja Polską fabryczke na dno?

  • Krzysztof Rubik – 24.04.2018

    Autosan ma sporo zamówień do realizacji z poprzedniego roku, podejrzewam że w rachubę wchodzi krótki termin dostawy a tu żaden producent nie będzie ryzykował mając ręce pełne roboty. PS. Dajcie szanse Solbusowi to wam szybko auta dostarczą ;)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....