TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ostrołęka na razie nie kupi elektrobusów. Mało czasu?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 10.01.2018 10:28:44 2 komentarze
Ostrołęka na razie nie kupi elektrobusów. Mało czasu?

Do 29 grudnia Urząd Miasta w Ostrołęce czekał na oferty w przetargu na dostawę 5 elektrobusów klasy MIDI oraz dedykowanych dla nich ładowarek. Magistrat nie otrzymał ani jednej oferty i 3 stycznia unieważnił postępowanie. Czy czeka nas powtórka?

Przypomnijmy, że "elektryczny" przetarg Ostrołęka ogłosiła w drugiej połowie listopada. Omówiliśmy SIWZ tego postępowania. Elektrobusy miały mieć długość od 10 do 10,5 m, szerokość od 2,5 m do 2,55 m, wysokość maksymalną 3,4 m oraz niską podłogę na całej długości. Wysokość wejścia nie mogła przekraczać 330 mm. Standardowo w celu poprawy komfortu wsiadania do autobusu, przewidziano funkcję przyklęku, która pozwoliłaby obniżyć wysokość wejścia od 60 do nawet 90 mm. Drzwi miały być w układzie 1-2-0.

Miasto chciało, aby silnik elektryczny usytuowany był z tyłu pojazdu oraz miał moc co najmniej 170 kW. Napęd miał posiadać system odzyskiwania energii w trakcie hamowania pojazdu. Baterie trakcyjne o pojemności minimum 190 kW, miały być umieszczone na dachu pojazdów. Producent miał ponadto zagwarantować żywotność baterii na co najmniej 5 lat, przy czym przez ten czas spadek ich pojemności nie mógł być większy niż 20%.

Termin składania ofert wyznaczono na 29 grudnia. Miasto nie otrzymało ani jednej oferty. W efekcie 3 stycznia unieważniono postępowanie. Czy można było tego uniknąć? Wydaje się, że tak.

Wystarczyło jedynie wydłużyć termin dostawy. W ostatecznym brzmieniu SIWZ miasto wymagało przekazania pojazdów w terminie do 30 czerwca. A zatem zakładając, że przetarg zostałby szybko rozstrzygnięty zwycięzca miałby maksymalnie pół roku na zbudowanie i dostarczenie elektrobusów. To stanowczo za mało jeśli uwzględnimy nie tylko czas potrzebny na proces produkcyjny, ale także to, że mamy aktualnie rynek producenta. 


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Ostrołęka
UM
MZK Ostrołęka
elektrobus
  • Fjodor – 10.01.2018

    otwarcie ofert 3 stycznia + minimum miesiąc na analizę, ew. odwołania i podpisanie umowy = zostaje niecałe 5 miesięcy na wyprodukowanie i dostarczenie autobusów!W tej Ostrołęce z sufitu się urwali??

  • Dowcip branżowy – 10.01.2018

    Przychodzi w styczniu przedsiębiorstwo komunikacji do producenta autobusów:-Dzień Dobry, chciałbym kupić 5 autobusów do czerwca,-oczywiście dostarczymy... do czerwca- przyszłego roku :)

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....