TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ostrołęka kupi pierwsze w Polsce Urbino 8,9 LE electric
SOLARIS InfoBus.pl - Opublikowano: 08.09.2014 19:23:14 14 komentarzy
Ostrołęka kupi pierwsze w Polsce Urbino 8,9 LE electric
8 września br. Przedstawiciele Miejskiego Zakładu Komunikacji w Ostrołęce i Solaris Bus &Coach S.A. podpisali umowę obejmującą dostawę dwóch Urbino 8,9 LE electric. Są to pierwsze, w pełni elektryczne autobusy zakupione w Polsce. Innowacyjne i ekologiczne pojazdy zostaną przekazane klientowi już wiosną przyszłego roku. W wyniku wygranego przetargu firma Solaris wyprodukuje dla MZK w Ostrołęce dwa elektryczne autobusy w wersji niskowejściowej, o długości 8,9 metra. Pojazdy zostaną wyposażone w silniki elektryczne o mocy 160 kW. Ładowanie baterii o pojemności 160 kWh będzie odbywać się metodą plug-in ze standardowego, trójfazowego przyłącza przemysłowego, dzięki zastosowaniu specjalnych ładowarek pokładowych, zamontowanych na dachach pojazdów. Elektryczny osprzęt do autobusu dostarczy polska firm Medcom. –„Bardzo cieszymy się z faktu, iż MZK w Ostrołęce stawia na innowacyjną technologię, jaką są autobusy bateryjne. Jednocześnie mamy nadzieję, że jest to początek silniejszej tendencji w naszym kraju, w zakresie inwestowania w niskoemisyjny transport publiczny”- powiedział dr inż. Dariusz Michalak, Wiceprezes Zarządu firmy Solaris Bus &Coach S.A. Dodajmy, że zakup elektrobusów był możliwy dzięki dofinansowaniu z RPO Województwa Mazowieckiego 2007-2013.W drodze do zwycięstwa Solaris pokonał ofertę AMZ-Kutno, która chciała sprzedać MZK swoje autobusy AMZ CitySmile 8,5 E za kwotę 3 800 000 PLN netto. Producent z Bolechowa „zszedł”jednak ceną do poziomu 3 199 000 PLN netto i to zagwarantowało mu wygraną, Co ciekawe, komisja przetargowa MZK identycznie oceniała obie ofert w zakresie parametrów eksploatacyjno-technicznych, natomiast w zakresie kosztów zużycia energii eklektycznej Solaris otrzymał o 0,1 pkt więcej. Oba zaproponowane modele bazowały na elektrycznym osprzęcie łódzkiego Medcomu. Przypomnijmy, że w zakresie napędu elektrycznego mazowiecki przewoźnik preferował następując rozwiązania: - silnik elektryczny –asynchroniczny, usytuowany z tyłu pojazdu, napędzający koła tylne, o mocy ok. 155 kW, chłodzony cieczą lub powietrzem;- rekuperacja energii –pojazd ma być wyposażony w odzyskiwanie energii w trakcie hamowania pojazdu, uruchomianie dźwignią pod kierownicą lub pedałem hamulca;- akumulatory –o pojemności nie mniej niż 150 kWh. Zalecane ich umiejscowienie na dachu lub z tyłu pojazdu, równomiernie na całej długości pojazdu;- żywotność baterii –minimalna ilość cykli ładowania nie mniej niż 4000, bez spadku pojemności baterii;- ładowanie baterii –typu Plug-In z standardowej sieci elektrycznej 3x400V o natężeniu 32-63 A. Gniazdo ładowania baterii dostępne po otwarciu klapy;Pozostałe wymagania to m.in. elektryczny kompresor i elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Dalsze informacje o tym zamówieniu można znaleźć w SIWZ TUTAJ / http://www.mzk.ostroleka.pl/index.php?artykul=191 Jak podkreśla Mateusz Figaszewski, zastępca dyrektora ds. PR w firmie Solaris Bus &Coach pojazdy zamówione przez MZK są pierwszymi, w pełni elektrycznymi autobusami zakupionymi w Polsce. –„Ostrołęka dołączy tym samym do zagranicznego dotychczas grona odbiorców tego typu Solarisów –mówi Mateusz Figaszewski. - Ebusy spod znaku zielonego jamnika zostały lub niebawem zostaną dostarczone do Klagenfurtu w Austrii, Berlina, Brunszwiku, Düsseldorfu, Drezna, Hamburga w Niemczech oraz w Västerås w Szwecji. Solaris Urbino 12 electric od kwietnia tego roku kursuje także po Krakowie, gdzie jest testowany przez miejscowe MPK.”Równolegle cały czas wielkopolska firma jest gotowa dostarczyć 10 szt. elektrobusów do Warszawa. 30 lipca Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił skargi BYD oraz MZA i przyznał rację Krajowej Izbie Odwoławczej, która orzekła, że cena zaoferowana za chiński autobus jest rażąco niska. Tym samym jedyną ważną ofertą w przetargu jest oferta firmy Solaris. –„Potwierdzamy gotowość do wyprodukowania autobusów elektrycznych dla mieszkańców Warszawy. Sądzimy, że w najbliższym czasie podpiszemy z MZA stosowną umowę”–mówi Mateusz Figaszewski. Z kolei MZA w tym temacie tajemniczo milczy. Biorą pod uwagę fakt, że elektrobusy i tak już nie dotrą do stolicy przed listopadowymi wyborami samorządowymi, spółka pewnie najchętniej unieważniłaby całe to postępowanie.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
MZK Ostrołęka
  • Karol – 08.09.2014

    3,2 mln pln za 9m pojazd do przewozenia baterii... nieprawdopodobne!

  • @Karol – 09.09.2014

    Raczej za dwa pojazdy...

  • Karol – 09.09.2014

    tak - 2 pojazdy

  • bobo – 09.09.2014

    Mamusiu, ja też chce taki samochodzik. Kup mi bo jak nie to będę płakał.

  • Obserwator rynku – 09.09.2014

    Czy to nie rażąco niska cena za elektrycznego Solarisa? Teraz jak Solaris zszedł z ceny do 1,6 mln zł za szt. to już wszystko ok a jak przegrywali w W-wie to "darli mordę". Wstyd

  • – 09.09.2014

    Jakbyś popatrzył na przetargi, to w każdym są różne ceny za taki sam model... Nie nasuwa Ci się do główki, że to jednak ma z czymś związek i jest całkowicie normalne?

  • @obserwator – 09.09.2014

    A zwróciłeś uwagę że to pojazd 9-cio metrowy a nie 12-sto?

  • Nuxxx – 10.09.2014

    ojojoj i stolica nie będzie pierwszym miastem w polsce, które kupi elektryki ale wstyd!

  • Ruppert – 10.09.2014

    Elektryki już się wożą po Krakowie jakiś czas.

  • @ruppert – 10.09.2014

    Ale to są tylko testery...

  • Adaś – 10.09.2014

    tak czy inaczej za ta kase mogliby kupic 5 - 6 diesli Eu6. Dla firmy ktora liczy 33 szt taboru (!) odnowiliby tym 1/5 floty!! ale co tam...Maja elektryki

  • Nuxxx – 11.09.2014

    Maja elektryki a jak a na warsztacie pewnie podstawowych narzędzi brak he he

  • ciek kawy – 10.03.2015

    Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić, KIEDY firma MEDCOM przeniosła się z Warszawy do Łodzi ??

  • kontent – 10.03.2015

    Jako ciekawostkę można podać, ze napędy produkowane przez MEDCOM są w stanie odzyskać przy hamowaniu do 60 % energii zużytej na rozpędzenie pojazdu. To oczywiście nie ma znaczenia, ale tylko dla malkontentów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....