TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ostrołęka chce zbudować autobusową sieć na gimbusach
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 27.08.2018 11:00:07 1 komentarz
Ostrołęka chce zbudować autobusową sieć na gimbusach

Pięciu prywatnych przewoźników autobusowych zadeklarowało chęć współpracy z gminami przy organizacji siatki połączeń w powiecie ostrołęckim. Najpierw mają się zająć m.in. dowożeniem dzieci i młodzieży do szkół.

"W powiecie działa siedmiu prywatnych przewoźników, pięciu z nich zadeklarowało chęć współpracy" - powiedział w rozmowie z PAP starosta ostrołęcki Stanisław Kubeł. "Mieliśmy spotkanie na temat rozszerzenia ich zakresu o dodatkowe kursy i myślę, że coś z tego wyjdzie".

"Część gminnych samorządów z powiatu ostrołęckiego ma swoje gimbusy. Wykorzystując je, mogłaby przynajmniej częściowo zapewnić transport uczniom szkół podstawowych i gimnazjów" - powiedział Kubeł.

Problem z komunikacją autobusową w powiecie ostrołęckim pojawił się po rezygnacji firmy Mobilis ze świadczenia usług transportowych. W lutym 2018 r. spółka ogłosiła likwidację PKS-u w Ostrołęce. Jako powód podała brak rentowności tej działalności. Od lipca zlikwidowano wszystkie lokalne połączenia.

Polonus rezygnuje

Szansą na odnowienie komunikacji było wejście do Ostrołęki z początkiem lipca spółki Polonus. Jednak po niespełna miesiącu użytkowania terenu dworca państwowy przewoźnik złożył rezygnację. Dyrektor zarządzający Polonusa uzasadnił to brakiem porozumienia z właścicielem terenu dworca. "Mimo szczerych chęci i podjętych działań z przykrością informujemy, że z uwagi na brak porozumienia z właścicielem terenu musieliśmy odstąpić od realizacji naszych planów" - poinformował Piotr Pogonowski.

Dworzec PKS w Ostrołęce leży na terenie parafii św. Antoniego Padlewskiego, jego właścicielem jest kuria łomżyńska. W odpowiedzi na oświadczenie spółki Polonus rzecznik kurii ks. Jan Krupka poinformował, że wypowiedzenie umowy dzierżawy zostało uargumentowane złym stanem technicznym dworca autobusowego, zarówno budynku, jak i placu manewrowego.

Zdaniem Krupki podany przez spółkę powód kłóci się z zawartą umową. "Przyczyna wypowiedzenia umowy przez przedsiębiorstwo Polonus jest w wyraźnej sprzeczności z treścią umowy dzierżawy podpisanej między firmą a parafią miesiąc wcześniej (26. 06. 2018 r.), w której jest zaznaczone (par. 2 nr 3): +Dzierżawca oświadcza, że znany mu jest stan techniczny przedmiotu dzierżawy, akceptuje go i nie wnosi i nie będzie wnosić z tego tytułu żadnych roszczeń w stosunku do wydzierżawiającego+".

Jednocześnie rzecznik kurii zapewnił, że sprawa korzystania z terenu i budynku dworcowego jest otwarta i prowadzone są rozmowy na ten temat. Dodał też, że organizacja transportu publicznego nie należy do zadań Kościoła.

Jeżeli uda się przywrócić kursy do lub przez Ostrołękę, a dworzec autobusowy nie znalazłby operatora, to ratusz zadeklarował, że dobuduje dodatkowe zatoczki przy sąsiadujących ulicach. "Powstałyby one od strony ulic Piłsudskiego i Starosty Kosa. Rozpatrzylibyśmy także możliwość postoju autobusów na placu przy ul. Zawadzkiego, gdzie mieściła się zajezdnia. W obliczu zaistniałej sytuacji na pewno wskażemy miejsce, gdzie będą mogły zatrzymywać się autokary komunikacji dalekobieżnej i regionalnej. Jesteśmy otwarci i gotowi do rozmów w sprawie lokalizacji przystanków" - powiedział PAP rzecznik Urzędu Miasta Ostrołęki Wojciech Dorobiński.

Kto za to odpowiada?

Ustawowym organizatorem publicznego transportu zbiorowego na Mazowszu jest urząd marszałkowski. Zdaniem rzeczniczki urzędu Marty Milewskiej, samorząd ze swych obowiązków wywiązuje się przez objęcie przewozami użyteczności publicznej głównej sieci transportowej Mazowsza. Chodzi tu o Koleje Mazowieckie i Warszawską Kolej Dojazdową. "Połączenie pozostałych miast powiatowych z Warszawą, a także zapewnienie komunikacji między miastami powiatowymi powinny realizować pozostałe jednostki samorządu terytorialnego – gminy i powiaty" – poinformowała Milewska.

"Powiat jedynie opiniuje kursy" – stwierdził z kolei starosta ostrołęcki Stanisław Kubeł. Jego zdaniem nie ma jasnych przepisów regulujących, kto odpowiada za zapewnienie transportu autobusowego. "Jeszcze niedawno było to zadanie przedsiębiorstw państwowych, a funkcję organu założycielskiego pełnił minister. Po prywatyzacji spółek przewozowych nie wszystkim samorządom przekazano tę funkcję" - powiedział. Kubeł zaznaczył też, że "w 2009 r., kiedy ówczesny rząd rozpoczynał prywatyzację PKS w Ostrołęce, okoliczne powiaty i miasto wspólnie wystąpiły do ministerstwa z propozycją komunalizacji spółki, ale decyzja była odmowna".

Z problemem likwidacji spółek przewozowych boryka się kilka miast Mazowsza. W tym samym czasie, kiedy zapadła decyzja o zamknięciu PKS w Ostrołęce, zlikwidowano także spółki w Ciechanowie i Mińsku Mazowieckim, a dwa tygodnie temu także w Płocku. Jednak w tych miastach udało się znaleźć prywatnych, zastępczych przewoźników. Przejęli oni część kursów albo stworzyli siatkę nowych połączeń. W Płocku trwają rozmowy z czterema firmami. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
gimbus
UM Ostrołęka
dworzec
Polonus
Mobilis
  • Piotr Figiel – 27.08.2018

    Zawsze od czegoś trzeba zacząć.

  • allensteiner – 27.08.2018

    W Ostrołęce jest problem w tym że w ratuszu cuchnie niekompetencją. Nie ma z kim rozmawiać. PiS-owski prezydent boi się zadzierać z parafią poklasztorną która włada terenem pod dworcem i mocno podniosła stawki za użytkowanie terenu. Dlatego Polonus się zwinął.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....