TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ostrawa kupi piętrowe autobusy... od UNVI!
Konrad Bek - Opublikowano: 03.12.2019 13:00:00
Ostrawa kupi piętrowe autobusy... od UNVI!; fot. K. Bek

Miejski przewoźnik z czeskiej Ostrawy - DPO - wyłonił w końcu dostawcę piętrowych autobusów, hiszpańską firmę UNVI, znaną z piętrowych zabudów m.in. dla Pragi

Przypomnijmy jednak, że wyłonienie dostawcy wcale nie było takie łatwe, ponieważ od marca 2018 r. DPO nie potrafiło go … znaleźć. Kilkukrotne próby okazały się fiaskiem, aż w końcu zamawiający musiał przejść do tzw. procedury negocjacyjnej z potencjalnymi wykonawcami. Wreszcie się udało, ale niestety firma musiała zwiększyć budżet, ponieważ wcześniejsze oferty były poza zasięgiem DPO. Zatem ostrawski sen o piętrusach zaczyna się spełniać!

Dwie piętrowe oferty

Zgodnie z informacjami wcześniej przekazanymi przez DPO, do przetargu w zeszłym roku stanęło dwóch oferentów (od grudnia 2018 r.). Według informacji była to filia DPO, czyli Ekova Electric w Ostrawie we współpracy z Volvo i Scania. Pierwszy miał oferować rozwiązania z napędem hybrydowym, drugi z CNG. W obu przypadkach przewidziano jednak, że pojazdy będą produkowane we współpracy z hiszpańską firmą UNVI, która zabudowuje autobusy na podwoziach Scania i Volvo. W tym wypadku będą to autobusy UNVI z podzespołami Scanii, a silnik tak jak wcześniej chciał przewoźnik będzie napędzany sprężonym gazem ziemnym CNG.

Pojazdy, które proponuje producent mają mieć nadwozia o długości do 12,3 m, szerokości 2,55 m i wysokości 4 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej 75 pasażerom, w tym 64 na miejscach siedzących. Autobusy będą miały szklany dach, całopojazdową klimatyzację, system monitoringu i ładowarki USB. Przewiduje się, że samochody zostaną dostarczone latem 2020r. Przewiduje się, że autobusy zaczną kursować od 1 lipca 2020 r. na nowej linii 88 łączącej zabytkowe Vitkovice z ostrawskim ZOO w weekendy i święta w Czechach i Polsce. W pozostałych dniach zostaną rozmieszczone, jeśli będzie to konieczne, również na innych liniach.

Cena cudów nie czyni…

Warto nadmienić, że na dwa "piętrusy" przewoźnik miał przygotowane 18 mln CZK netto, czyli ok. 2,9 – 3,1 mln PLN netto. Oferta Scanii opiewa na blisko 28,6 mln CZK, a jednostkowa cena pojazdu waha się na poziomie 2,1 – 2,3 mln PLN netto. Sporo drożej niżeli DPO zakładało w początkowym budżecie o blisko 5,3 mln CZK drożej za jednego piętrusa.

-"Postrzegamy ostrawską umowę jako doskonałą okazję. Po pierwsze, jest to nasze pierwsze tego typu zlecenie w Czechach, po drugie, mamy długoterminowe wyobrażenie o tym, gdzie i jak szybko DPO porusza się pod względem technicznym, dlatego cieszymy się, że możemy przyłączyć się do tego procesu."- mówił Lukáš Martinů, przedstawiciel czeskiego oddziału Scania.

Ostrawa może się pochwalić jedną z najmłodszych flot w Czechach. DPO dosyć regularnie udaje się na zakupy. Jednak przetarg na dostawę autobusów piętrowych to novum, a producentów pojazdów tego typu z Europy można policzyć na palcach jednej ręki.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
piętro
CNG
Czechy
Scania
UNVI
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....