TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ostatnim Ikarusem do hybrydy Solarisa. W Płocku
InfoBus.pl - Opublikowano: 31.08.2018 11:30:32 1 komentarz
Ostatni Ikarus – pierwsza hybryda Solarisa. W Płocku

W czwartek - 30 sierpnia - pierwszy hybrydowy Solaris w barwach KM wyjechał na ulice Płocka - na linię nr 2. Wcześniej miasto przygotowało dość nietypową prezentację nowych pojazdów.

Płockie powitanie nowych hybryd zaczęło się od … niespodzianki. Prezydent Płocka zaprosił dziennikarzy na spotkanie pod Teatr Dramatyczny przy al. Jachowicza. Niektórzy z nich domyślali się, że może podjechać pierwszy z 25 autobusów z napędem hybrydowym już w barwach Płocka. Podjechał zaś ... przegubowy Ikarus, jeden z 10, które miasto kupiło w 1995 roku.

-"Wówczas uchodziły one za bardzo nowoczesne z ekologicznym silnikiem MAN-a – opowiadał Andrzej Nowakowski. - Przegubowiec z nr 623 jeździł po ulicach 23 lata i pokonał w tym czasie 1 mln 122 tysiące kilometrów.

Ikarusem do hybryd

Potem była przejażdżka do bazy Komunikacji Miejskiej, gdzie – faktycznie – czekał pierwszy autobus z napędem hybrydowym. Dla Ikarusa był to ostatni kurs, teraz pojedzie do Muzeum Komunikacji w Paterku i po remoncie będzie jeździł na liniach turystycznych w Bydgoszczy w barwach Płocka. A KM będzie mogła go wypożyczać na różne okazje.

-"Jest to bardzo ważny dzień w funkcjonowaniu Komunikacji Miejskiej, a także w życiu całego miasta – zaczął czwartkową konferencję prasową z okazji wyjazdu na ulice pierwszego autobusu hybrydowego prezydent Płocka Andrzej Nowakowski. - Zakup tych pojazdów był jednym z elementów programu pod nazwą Rozwój systemu zrównoważonej mobilności miejskiej na terenie Obszaru Funkcjonalnego Miasta Płocka – przypomniał prezydent. - W ramach tego programu kupiliśmy jeszcze 40 nowych wiat przystankowych, zbudowaliśmy parking przy ul. Bielskiej w systemie "parkuj i jedź", budujemy drogę rowerową wzdłuż ul. Mickiewicza i Tysiąclecia oraz kończymy przebudowę ul. Łukasiewicza. Cały program kosztuje prawie 92,5 mln zł, unijne dofinansowanie sięgnie 66,5 mln.

Unijne hybrydy

Za 17 standardowych autobusów marki Solaris Urbino H12 miasto zapłaci prawie 28,5 mln zł (prawie 1,7 mln za sztukę), za osiem przegubowych Solaris Urbino H18 Urząd Miasta zapłaci 19 mln zł (prawie 2,4 mln zł).

Autobusy te napędzane są hybrydowym silnikiem amerykańskiej firmy BAE. Główną rolę odgrywa w nim silnik elektryczny, zasilany energią z superkondensatorów, ładowanych przez silnik wysokoprężny o pojemności 4,5 litra (w przypadku standardowego pojazdu) lub 6,7 litra (w autobusie 18-metrowym).

Nowością jest specjalnie dobrana tapicerka foteli, duża przestrzeń w centralnej części autobusu oraz ładowarki USB.

Płocki tabor

29 sierpnia w bazie KM Płock stało już pięć nowych hybryd Solarisa, w czwartek przyjechało kolejnych sześć. Łącznie miasto otrzyma 25 pojazdów z napędem hybrydowym, w tym osiem przegubowych.

Po odebraniu z fabryki wszystkich pojazdów – w barwach KM Płock będzie kursować 112 autobusów, w tym:

  • 106 niskopodłogowych.

  • 57 autobusów będzie klimatyzowanych,

  • 23 – przegubowe.

  • Autobusami KM Płock kieruje 230 kierowców, 10 proc. z nich to kobiety.

Hybrydami jeździć będą na razie specjalnie przeszkoleni pracownicy KM, ale docelowo szkolenia takie przejdą wszyscy kierowcy. W czwartek - 30 sierpnia - pierwszy autobus z napędem hybrydowym wyjechał na ulice Płocka obsługiwać linię nr 2.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
hybryda
oldtimer
KM Płock
Solaris
  • citaro – 01.09.2018

    Oj Panie Prezydencie, Ikarus 280 mógł uchodzić za nowoczesny w latach 70. a nie w 1995 roku.

  • Jan Kucharczyk – 01.09.2018

    Ciekawe czy na zabytek jakis zostanie...

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....