Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Ostatnim Ikarusem do hybrydy Solarisa. W Płocku

infobus
31.08.2018 09:30
0 Komentarzy

W czwartek – 30 sierpnia – pierwszy hybrydowy Solaris wbarwach KM wyjechał na ulice Płocka – na linię nr 2. Wcześniej miasto przygotowało dość nietypową prezentację nowych pojazdów.

Płockie powitanie nowych hybryd zaczęło się od … niespodzianki.Prezydent Płocka zaprosił dziennikarzy na spotkanie pod Teatr Dramatyczny przyal. Jachowicza. Niektórzy z nich domyślali się, że może podjechać pierwszy z 25autobusów z napędem hybrydowym już w barwach Płocka. Podjechał zaś … przegubowyIkarus, jeden z 10, które miasto kupiło w 1995 roku.

-„Wówczas uchodziły one za bardzo nowoczesne z ekologicznymsilnikiem MAN-a – opowiadał Andrzej Nowakowski. – Przegubowiec z nr 623 jeździłpo ulicach 23 lata i pokonał w tym czasie 1 mln 122 tysiące kilometrów.

Ikarusem do hybryd

Potem była przejażdżka do bazy Komunikacji Miejskiej, gdzie– faktycznie – czekał pierwszy autobus z napędem hybrydowym. Dla Ikarusa był toostatni kurs, teraz pojedzie do Muzeum Komunikacji w Paterku i po remonciebędzie jeździł na liniach turystycznych w Bydgoszczy w barwach Płocka. A KMbędzie mogła go wypożyczać na różne okazje.

-„Jest to bardzo ważny dzień w funkcjonowaniu KomunikacjiMiejskiej, a także w życiu całego miasta – zaczął czwartkową konferencjęprasową z okazji wyjazdu na ulice pierwszego autobusu hybrydowego prezydentPłocka Andrzej Nowakowski. – Zakup tych pojazdów był jednym z elementówprogramu pod nazwą Rozwój systemu zrównoważonej mobilności miejskiej na terenieObszaru Funkcjonalnego Miasta Płocka – przypomniał prezydent. – W ramach tegoprogramu kupiliśmy jeszcze 40 nowych wiat przystankowych, zbudowaliśmy parkingprzy ul. Bielskiej w systemie „parkuj i jedź”, budujemy drogę rowerową wzdłużul. Mickiewicza i Tysiąclecia oraz kończymy przebudowę ul. Łukasiewicza. Całyprogram kosztuje prawie 92,5 mln zł, unijne dofinansowanie sięgnie 66,5 mln.

Unijne hybrydy

Za 17 standardowych autobusów marki Solaris Urbino H12miasto zapłaci prawie 28,5 mln zł (prawie 1,7 mln za sztukę), za osiemprzegubowych Solaris Urbino H18 Urząd Miasta zapłaci 19 mln zł (prawie 2,4 mlnzł).

Autobusy te napędzane są hybrydowym silnikiem amerykańskiejfirmy BAE. Główną rolę odgrywa w nim silnik elektryczny, zasilany energią zsuperkondensatorów, ładowanych przez silnik wysokoprężny o pojemności 4,5 litra(w przypadku standardowego pojazdu) lub 6,7 litra (w autobusie 18-metrowym).

Nowością jest specjalnie dobrana tapicerka foteli, dużaprzestrzeń w centralnej części autobusu oraz ładowarki USB.

Płocki tabor

29 sierpnia w bazie KM Płock stało już pięć nowych hybryd Solarisa,w czwartek przyjechało kolejnych sześć. Łącznie miasto otrzyma 25 pojazdów z napędem hybrydowym, wtym osiem przegubowych.

Po odebraniu z fabryki wszystkich pojazdów – w barwachKM Płock będzie kursować 112 autobusów, w tym:

  • 106 niskopodłogowych.

  • 57 autobusów będzie klimatyzowanych,

  • 23 – przegubowe.

  • Autobusami KM Płock kieruje 230 kierowców, 10 proc. z nich tokobiety.

Hybrydami jeździć będą na razie specjalnie przeszkoleni pracownicy KM,ale docelowo szkolenia takie przejdą wszyscy kierowcy. W czwartek – 30 sierpnia- pierwszy autobus z napędem hybrydowym wyjechał na ulice Płocka obsługiwaćlinię nr 2.

Komentarze