Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Oslo chce ograniczyć ruch autokarów

infobus
18.04.2019 10:00
0 Komentarzy

Oslo chce ograniczyć ruch autobusów turystycznych w ścisłymcentrum norweskiego miasta. Magistrat uznał, że autokary … szpecą krajobraz. Jednocześniena cenzurowanym w stolicy znalazły się statki wycieczkowe.

W marcu wydział ds. środowiska i transportu (Bymiljøetaten) wOslo poinformował, że w sezonie letnim autobus turystyczne nie będą mogły poruszaćsię po centrum miasta. Wyjątek stanowi raptem kilka ulic.

To oznacza spore problemy dla wszystkich touroperatorów,którzy z pokładu autobusów chce pokazać turystom Oslo i dojechać do najważniejszychmiejsc. Zgodnie z zaleceniem Bymiljøetaten, w tegoroczne wakacje autokary nie będąmogły wjechać w obręb Ringu 1, gdzie znajdują się największe turystyczneatrakcje, jak ratusz, siedziba parlamentu, słynny deptak Karl Johans gate, czytwierdza Akershus.

Zakaz nie obejmuje tylko kilku fragmentów ścisłego centrumOslo, m.in. części Kongens gate i Skippergata. Jak cytuje Finansavisen, gminauznała autokary za… szpecące miasto. Nowe zasady zostały przedstawione wopublikowanej w ubiegłym miesiącu broszurze o wzorcach poruszania się autobusówturystycznych po Oslo. Tutaj głównym argumentem tłumaczącym zmiany są remonty ulicw centrum miasta i zwiększony ruch transportu publicznego.

Ekologiczne crusiery

Oczywiście chodzi też ekologię, co przede wszystkim jestpodnoszone przy pomysłach ograniczenia ruchu wycieczkowców, które masowoodwiedzają stolicę kraju fiordów. Od2025 roku wszystkie cumujące w mieście wycieczkowcem mają być podłączone do portowegosystemem zasilania. W przeciwnym razie statki nie będą mogły cumować w OsloHavn. Oslo jako pierwsze wdraża projekt „zerowej emisji”, ale docelowo ma onobjąć osiem gmin położonych na norweskimwybrzeżu (od Kristiansand do Trondheim).

Według rady miasta wycieczkowce kursujące wzdłuż norweskiegowybrzeża i zatrzymujące się w Oslo, generują niemal 10 proc. gazówcieplarnianych i zanieczyszczeń powietrza. Dla porównania, emisjamiędzynarodowych promów wynosi ok. 40 proc, lecz wszystkie one mają byćpodłączone do systemu zasilania brzegowego już w 2020 roku.

Jak donoszą norweskie media, branża statków wycieczkowychjest skłonna dostosować się do wymogów, jeśli tylko korzystanie z zasobówenergii w przystaniach kluczowych miast wybrzeża Norwegii okaże się możliwe ztechnicznego punktu widzenia.

Komentarze