TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Opole zamawia 18 autobusów
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 24.03.2013 12:21:42 24 komentarze
Opole zamawia 18 autobusów

Miejski Zakład Komunikacyjny w Opolu informuje o przetargu na zakup 18 szt. fabrycznie nowych autobusów miejskich niskopodłogowych klasy maxi. Przewoźnik gwarantuje zakup 14 sztuk autobusów, a w pozostałym zakresie decyzja o zakupie zostanie podjęta później. Szacunkowa wartość kontraktu to 15 300 000,00 PLN. Środki na ten cel pochodzą z kasy przedsiębiorstwa. MZK chce kupić pojazdy standardowe, o długości od 11,8 m do 12,15 m, o pojemności minimalnej 85 osób, w tym od 27 do 34 miejsce siedzących. Zastosowane kryteria wyboru oferty są następujące:

C- Cena brutto jednego autobusu

60%

T- Warunki techniczne

25%

E –Warunki eksploatacyjne

10%

G –Warunki gwarancji

5%

Zakupione pojazdy mają dotrzeć do Opola w ciągu 217 dni (od udzielenia zamówienia). Aktualnie tabor MZK obejmuje ok. 100 autobusów, a jego trzon stanowią pojazdy marek Jelcz i MAN. Pierwsze zakupu autobusów o obniżonej podłodze przewoźnik zrealizował w 2005 r. i było to 8 szt. niskowejściowych autobusów Jelczy M121I. Następne zakupy to: w 2008 r. 3 szt. niskopodłogowych modeli Scania CN270UB, a w 2011 i 2012 r. –po 5 szt. MAN Lion\'s City. Kto wygra najnowsze zamówienie na niebagatelną liczbę 18 szt.? Wydaje się, że przetarg daje największe szanse obecnie eksploatowanym markom, ale na pewno pozostali rynkowi gracze nie odpuszcza tak ważnego kontraktu (wymóg doświadczenia to tylko 15 szt. dostarczonych autobusów klasy maxi). Ogłoszenie wyników zaplanowano na 29 kwietnia br.

Przy okazji dodajmy, że 5 marca MZK Opole rozpoczął testowanie mobilnego internetu. W związku z tym przez cały marzec pasażerowie mogą skorzystać z darmowego internetu w dziesięciu najnowszych autobusach marki MAN Lion’s City (o numerach bocznych od 504 do 513) oznaczonych informacją “Free WiFi”. Aby uzyskać połączenie w trakcie przejazdu autobusem komunikacji miejskiej wystarczy akceptacja wyszukanej sieci o nazwie rozpoczynającej się od skrótu: MZK a następnie numeru bocznego autobusu (np. MZK505), pracującej w typowym standardzie WiFi. Zaplanowane na okres miesiąca testy powinny pozwolić na określenie poziomu zainteresowania i wykorzystania internetu mobilnego w naszych autobusach przez pasażerów, możliwych do zastosowania rozwiązań technicznych w tym m.in. prędkości i wielkości przesyłu danych, zasięgu w różnych rejonach miasta i okolic itp., a także niezbędnych nakładów finansowych, jeżeli rozwiązanie uzyska akceptację do wdrożenia na stałe. Istotne będą zatem opinie pasażerów, które będzie można przesłać na adres wifi@mzkopole.pl
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MAN
Opole
MZK Opole
  • zew – 24.03.2013

    Zamawiający wykluczył Mercedesa, dopuszcza jedynie Mana i Solarisa. Zapisy dotyczące pojemności i mocy silnika jasno wskazują na ręczne sterowanie i ustawkę. Nie chodzi o niskie koszty eksploatacji i racjonalny zakup. Czemu to ma służyć- chyba zapełnieniu prywatnej kieszeni, bo firma MZK na takich zapisach tylko straci. Cała Polska. Znowu korupcyjna bezkarność. Niech Pan Prezes odpowie racjonalnie na jedno pytanie- czemu minim. pojemność silnika to 9 dcm3. Taki zapis służy tylko i wyłącznie do wykluczenia konkurencji. Jeżeli władze spółki MZK Opole śpią spokojnie to ja się temu dziwię. Niech ktoś wreszcie skończy z .....tak ... bezczelną korupcją.

  • zew – 24.03.2013

    Po powtórnym przeanalizowaniu SIWZ i sprawdzeniu wcześniejszych przetargów jawi się ponownie pytanie- silnik o pojemności powyżej 9 litrów. W ostatnich przetargach: Man silnik 6,8 l., mercedes: 7,2 l, solbus 6,7 l, autosan 7,8 l. ... i już wszystko jasne. Co prawda Man ma silnik powyzej 10 l, ale do stosowania w ekstremalnych warunkach. Solaris, solaris, solaris ... płaci najlepiej

  • solaris150 – 24.03.2013

    LOL czyżby pierwsze solarisy w Opolu?? Póki co to od solarisa byli z dala, no ale jak wiemy solaris ma różne triki aby przetarg wygrać ...

  • PiRo – 24.03.2013

    MAN wcale nie odpada. Z treści SIWZ wprost wynika, że MZK by chciało silnik D20 (10,5 dm3).

  • dobry – 24.03.2013

    A MAN oferuje jeszcze w NG363 silniki o pojemności 12,5 dm3?

  • Filip – 24.03.2013

    Widać boli ich stado Solarisów w Kędzierzynie-Koźlu po sąsiedzku ;p

  • KI / EL – 24.03.2013

    @zew: Tak samo jest w niemczech, a dokladnie na polnocy. Tutaj wlasnie nie chca Solaris, a TYLKO Shitaro. I to bardzo dziwne, skoro ma wygrac najtajnsza oferta.. To dlaczego ma polski przewoznik kupowac cos z niemiec lub z kebabow? Niech kupia Solaris, Autosan lub cos innego polskiego, a dopiero jak by wszystko odpadlo, to niech juz bedzie MAN lub Volvo, ale tylko nie Shitaro!

  • PiRo – 25.03.2013

    @ dobry: MAN już nie ma w ofercie dla autobusów silnika D28. Z motorów +- 12 dm3 został tylko gazowy E28.

  • kris – 25.03.2013

    Łatwo jest zaskarżyć tą specyfikacje z silnikiem od 9,0L wszystkie firmy mające silnik poniżej 9,0L powinny się skrzyknąć i Skarżyć to w KIO. Kilka firm podpisujących się pod argumentacją mają prawie 100% na sukces no i koszty są minimalne jak się rozłożą na 3,4 firmy. Do dzieła panowie...

  • wojtek – 26.03.2013

    Dodatkowa korzyść z takiego wyroku KIO byłaby taka że na przyszłość nikt już by takich durnych zapisów i ustawek nie robił.

  • Ja – 26.03.2013

    Oj chłopaki, chłopaki. Jak nie znacie PZP, to się nie wypowiadajcie. SIWZ nikogo nie wyklucza, jedynie za silnik poniżej 9 l oferent dostanie 0 pkt. W Białymstoku Solaris otrzymał za silnik 0 punktów i wygrał przetarg. Spokojnie, nie podniecajcie się tak

  • Madej – 26.03.2013

    @zew: Przeanalizowałeś SIWZ ale chyba nie przyjrzałeś się punktacji w kryteriach. Na 90% do Opola pojadą Lion'sy. Solaris musiał by być bardzo dużo tańszy żeby tam wygrać, na dobre kilkadziesiąt tysięcy jak nie więcej. Nie wydaje mi się. Śmiało można obstawiać że wygra MAN !

  • ty – 27.03.2013

    Bardzo ciekawy zapis dotyczy wysokości max 3,12m ciekawe skąd takie precyzyjne wyliczenia dlaczego np. 3,15 to już za dużo? i np. dlaczego nie 3,10??? piękna ustawka ale za dużo osób się przygląda temu przetargowi. @Ja- Co do pojemności to poniżej 9,0L nie są dopuszczeni wykonawcy.

  • Spoko – 27.03.2013

    Ja chętnie zobaczył bym w Opolu Volvo lub Autosany, tak dla odmiany.

  • fdg – 27.03.2013

    Ja też, ale autosan za wysoki i za mały silnik w sensie pojemności..

  • atomek – 27.03.2013

    Miasto wydaje swoje własne środki, bez dofinansowania, więc ma prawo układać tak przetarg, aby realizować swój plan zakupu pojazdów. Nie wiem, ale chyba mogę powiedzieć za większość opolan, że nie obrazilibyśmy się gdyby w Opolu ponownie pojawił się MAN, ba - na to osobiście liczę.

  • jakub84 – 27.03.2013

    ja bym zobaczył w mzk Opole Sora nb 12 lub Solbus sm12 lub Mercedes conecto

  • atomek – 27.03.2013

    Chodzi o zakup autobusów, a nie czegoś, co je tylko udaje...

  • si – 30.03.2013

    SOR to strach. Autosana chce sie!!

  • Jakub84 – 31.03.2013

    Sor nb 12 jest wporzadku autobusem i zwrotnym w Pradze sory sie genialnie spisuja

  • atomek – 01.04.2013

    Wy sobie żartujecie, czy jak? Głosy jakichś MKMów zafascynowanych nagle marką SOR czy to Autosanem, bo "polskie" albo bo "inne". Najpierw proponuję się przejechać wszystkim tym, szczególnie Autosanem, a później popatrzeć na to od strony pasażera. Popatrzeć na komfort, na wykonanie, na sprawność techniczną, a nie ślepo "cieszyć się" jednym autobusem, bo tak. Założycie własne przedsiębiorstwa to nikt wam nie będzie bronił kupować to, co się podoba, nie patrząc na żadne inne elementy niż jedynie wygląd autobusu. A może ja po prostu za dużo wymagam od anonimowych, internetowych komentatorów?

  • blackhawk – 14.05.2013

    Przetarg wygrał MAN.

  • Kuba – 27.05.2013

    http://www.24opole.pl/11872,MZK_Opole_kupilo_nowe_autobusy._Na_ulice_wyjada_w_listopadzie.,wiadomosc.html Hehe ^^no to man wygrał

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....