TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Opole wybiera MAN-a. Nowe Lions'y City A37 i A23
INFOBUS.PL - Opublikowano: 18.09.2017 14:23:46 27 komentarzy
Opole wybiera MAN-a. Nowe Lions'y City A37 i A23

24 sierpnia Urząd Miasta w Opolu rozstrzygnął dwuczęściowy przetarg na dostawę 28 nowych autobusów dla Opola. Magistrat zaakceptował "podwójną" ofertę, którą przedstawił MAN. Ale zacznijmy od początku tej historii.

Przypomnijmy, że w pierwszej części zamówienia urzędnicy chcieli kupić 13 autobusów klasy MAXI. Mieli przeznaczone na nie 14,8 mln PLN brutto. Mają to być autobusy z nadwoziami o długości 11,8 – 12,15 m, szerokości do 2,55 m i wysokości max. 3,2 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej 85 pasażerom, w tym co najmniej 27 na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki trzem parom drzwi w układzie 2-2-2.

Autobusy muszą być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Muszą to być jednostki o pojemności skokowej 6,5 - 8 l. Silniki mają mieć 200 – 220 kW i osiągać maksymalny moment obrotowy nie mniejszy niż 1000 Nm. Jednostki muszą być zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów. Przekładnie muszą posiadać liczbę biegów oraz konfigurację dobrane pod kątem minimalizacji zużycia paliwa. W celu poprawy bezpieczeństwa w komorze silnika nie zabraknie systemu detekcji i gaszenia pożaru.

Z kolei na 15 całkowicie niskopodłogowych autobusów przegubowych Opole miało zarezerwowane 24,05 mln PLN brutto. Mają mieć nadwozia o długości 17,9 – 18,75 m, szerokości do 2,55 m i wysokości max. 3,2 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej 140 pasażerom, w tym co najmniej 38 na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki czterem parom drzwi w układzie 2-2-2-2.

Przegubowce muszą być napędzane silnikami diesla spełniającymi normę Euro 6. Muszą to być jednostki o pojemności skokowej 10 - 12 l. Silniki mają mieć 235 – 265 kW i osiągać maksymalny moment obrotowy nie mniejszy niż 1300 Nm. Jednostki muszą być zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów. Przekładnie muszą posiadać liczbę biegów oraz konfigurację dobrane pod kątem minimalizacji zużycia paliwa. W celu poprawy bezpieczeństwa w komorze silnika nie zabraknie systemu detekcji i gaszenia pożaru.

20 lipca miasto otrzymało po jednej ofercie na każde z zadań przetargowych. Każdą z nich przedstawił MAN. I tak w części na dostawę autobusów klasy MAXI propozycja producenta "lwów" opiewała na 13 751 400 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową za w wysokości 860 000 PLN netto za Lion'sa City A37.

Z kolei w zadaniu "przegubowym" oferta MAN-a opiewała na 22 804 200 PLN brutto, a więc nieco ponad 1,2 mln PLN brutto mniej niż szacunki urzędników. Daje to cenę jednostkową za jednego Lion'sa City G A23 na poziomie 1 236 000 PLN netto.

24 sierpnia po dokonaniu formalności miasto podjęło decyzję o akceptacji obu ofert MAN-a. To oznacza, że już w przyszłym roku opolską komunikację miejską czeka konkretny zastrzyk w postaci sporego odmłodzenia floty Miejskiego Zakładu Komunikacji. Przy okazji w Opolu nastąpi podwójny debiut "lwów".

Po pierwsze w mieście pojawi się zupełnie nowa wersja standardowych autobusów MAN-a. Do tej pory w Opolu można było spotkać je jedynie w wersji A21, a więc w wersji z silnikiem leżącym. Opolski debiut modelu A37 Lion's City to przede wszystkim postawienie na downsizing oraz otwarcie na pojazdy z silnikami stojącymi.

Wreszcie pora na "lwy" w wariancie A23. Będą to pierwsze od wielu lat nowe autobusy przegubowe. Ostatnimi były… Ikarusy 280.26. Potem opolskie MZK posiłkowało się jedynie zakupami używanych MAN-ów A11. Dzięki nowym Lion'som City G możliwe będzie ich wycofanie z ruchu.

Na 28 nowych MAN-ach plany odnowy taboru opolskiej komunikacji się nie kończą. Miasto chce jeszcze pozyskać 33 autobusy. W tym gronie znajdą się kolejne 22 klasy MAXI, osiem hybryd i trzy MIDI lub MINI. Do ich zakupu dołoży się UE w ramach wsparcia z POIŚ.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Opole
MZK Opole
MAN
przetarg
tabor
  • es.em – 15.09.2017

    Nie będzie żadnych hybryd, pisałem to już ostatnim razem.

  • Ja gut – 15.09.2017

    Ale konsekwentne to Oppeln :)

  • Jakub – 15.09.2017

    Przetarg i tak jest co roku ustawiony , ulice opola beda tak nudne

  • PLati – 16.09.2017

    Lepsza już ta MANoza niż Solbusy, Ursusy lub same Solarisy. Przynajmniej bedzie jakaś jporzadna jakość w komunikacji opolskiej :)

  • WK – 16.09.2017

    Ujednolicenie taboru, to dobra strategia. Jeden producent - jeden serwisant. Bardzo dobrze, że Opole stawia na komunikacje miejską.

  • we – 16.09.2017

    @plati: przecież opole manami stoi więc czego piszesz na solara? a porządna jakość była kiedyś. marny ten hejt, musisz poćwiczyć

  • opolak – 16.09.2017

    Do WK. Opole NIE stawia na komunikację miejską. Kupno za cudzą kasę nowych pojazdów to jedynie alibi władz, w istocie KM spychana jest do roli stricte socjalnej. Z roku na rok coraz bardziej.

  • PLari – 18.09.2017

    @we coś nie skumales chyba! Nie hejt, tylko jak dla mnie to Solarisow jest zwyczajnie za dużo! A że lubie Many to cieszę się że Opole idzie dalej w tę markę. Nie wiem gdzie to hejt. Akurat mieszkam w Warszawie i tu Solarisow jak psów. Wszędzie. A jezdzi sie nimi zwyczajnie ok.

  • hahaahhahahahaha – 18.09.2017

    "zwyczajnie za dużo" BUAHAHAHAHAHAHAHAH śmiechliśmy wszyscy z ciebie :d

  • PLati – 18.09.2017

    Hhahahhaa... Nawet własnego zdania mieć nie można. A wasze podsmiehujki mam głęboko w poważaniu :D

  • nie dla traktora – 18.09.2017

    @plati: skończ ten durny i niepotrzebny spam, a jak chciałeś zacząć hejtować jedyną słuszną markę to nie tutaj.

  • B – 18.09.2017

    Dlaczego? Man to dobra firma, a solaris ma wpadki. A ty buhahaha więcej szacunku dla bliźniego, bo przez to dla ludzi za granicą polak =śmieć. No i ujednolicenie marki to bardzo dobra rzecz. Dla kogoś solaris jest nudny i uważa że jest za duzo? Ma on prawo do tej opinii. KONSTYTUCJA MU GWARANTUJE

  • co za typ – 18.09.2017

    @b: czyli uważasz, że MAN nie miał/nie ma żadnych wpadek? HAHAHAHAHAHAH dobry żart na resztę dnia :D i skończ się ośmieszać, bo wszyscy z ciebie leją :D

  • :) – 18.09.2017

    b: skoro sobie zasłużyłeś na polaka śmiecia to nie moja wina, a na szacunek trzeba sobie zasłużyć a nie na pstryknięcie palcem jak piszesz takie bzdety :)

  • BUAHAHAHAHAH – 18.09.2017

    taaa, konstytucja BUAHAHAHAHAHHAHAHA

  • B – 19.09.2017

    Bzdety... opinie a nie bzdety. Ale widzę chcecie powrotu do państwa totalitarnego, gdzie za odmienną opinię kula w łeb. A opinia o polakach śmieciach bierze się od obrażania innych, naśmiewania i mądrzenia się. Polandball - mówi Poza tym nie wszyscy ze mnie leją tylko ty i może paru koleżków twoichCzytaj więcej: http://m.infobus.pl/opole-wybiera-man-a-nowe-lionsy-city-a37-i-a23_more_98553.html

  • b – 19.09.2017

    Bzdety... opinie a nie bzdety. Ale widzę chcecie powrotu do państwa totalitarnego, gdzie za odmienną opinię kula w łeb. A opinia o polakach śmieciach bierze się od obrażania innych, naśmiewania i mądrzenia się. Polandball - mówi wam to coś? Poza tym nie wszyscy ze mnie leją tylko ty i może paru koleżków twoich

  • :D – 19.09.2017

    kończ te tandetne bzdety, bo znowu wszyscy mają z ciebie polew :D

  • B – 19.09.2017

    Udowodnij że wszyscy. Opinia nie jest bzdetem

  • B – 19.09.2017

    Ośmieszasz cały naród. Spójrz se co to jest Polandball

  • potwierdzam – 19.09.2017

    kolega dobrze prawi, to nie jest opinia a bzdet ponieważ nikt o zdrowych zmysłach takich pierdół nie pisze

  • B – 19.09.2017

    Jakich pierdół? Że nadmiar Solarisów jest nudny? Czy że warto ujednolicać tabor?

  • B – 19.09.2017

    I Polandball nie jest pierdołą

  • patrzący z boku – 20.09.2017

    nadmiar Solarów nie jest nudny i - jak już ktoś wyżej napisał - opole manami stoi więc nie rozumiem o co chodzi....

  • ? – 20.09.2017

    i jakie ma znaczenie w wątku autobusowym jakiś śmieszny mem?

  • B – 20.09.2017

    Ma takie znaczenie, że wyzwiska i poniżanie innych w internecie to cecha niemal wyłącznie polska. Śmieją się z nas. I to jest ból

  • MAN – 27.09.2017

    a na zdjęciu panie redaktorze jest A26 a nie A37 lub A23

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....