TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Opole wierne MAN-owi. Umowa na 23 autobusy podpisana
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.08.2018 14:30:24 3 komentarze
Opole wierne MAN-owi. Umowa na 23 autobusy podpisana

Opole pozostanie wierne MAN-owi. 14 sierpnia Urząd Miasta podpisał z producentem umowę na dostawę 23 nowych autobusów klasy MAXI i MIDI. To oznacza, że w przyszłym roku na opolskie ulice wyjdzie 20 autobusów typu A37 oraz trzy A47. W przypadku tych ostatnich będzie to debiut w kolejnym polskim mieście.

Przypomnijmy, że opolski przetarg został ogłoszony w drugiej połowie lutego. Jego wymogi formalne omówiliśmy tutaj. W tym postępowaniu zakupowym miasto chciało wyłonić dostawcę łącznie 23 nowych autobusów z silnikami diesla EURO 6- 20 klasy MAXI i trzech klasy MIDI. Szczegółowo wymagania magistratu opisaliśmy tutaj. Dostawy autobusów mają zostać zrealizowane w ciągu 240 dni od podpisania umowy. Pierwotnie miasto wymagało przekazania pojazdów w ciągu 170 dni od zawarcia kontraktu.

Zgodnie z wymaganiami postawiony przez magistrat autobusy klasy MIDI muszą posiadać nadwozia o długości 10 – 10,5 m, szerokości do 2,55 m i wysokości do 3,2 m. Umożliwią podróż przynajmniej 75 pasażerom, w tym nie mniej niż 22 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

Z kolei pojazdy klasy MAXI muszą posiadać nadwozia o długości 11,8 – 12,15 m, szerokości do 2,55 m i wysokości do 3,2 m. Umożliwią podróż przynajmniej 85 pasażerom, w tym nie mniej niż 27 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład również ma być zapewniony przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.

14 maja upłynął termin składania ofert. Opole na zakupy przygotowało 25 421 640 PLN brutto. Oznacza to, że za jednego diesla miasto szacowało, że zapłaci nie więcej niż niespełna 898 609 PLN netto. Jedyna oferta, którą tego dnia magistrat otrzymał przekroczyła te szacunki.

Przedstawił ją MAN. Opiewała ona na 26 703 017,10 PLN brutto. W tej cenie dla Opola zaproponowano autobusy Lion's City w wariantach A37 i A47. Cena jednostkowa w przypadku pojazdów standardowych wyniosła 945 900 PLN netto. Z kolei jeden “MIDI-lew" został wyceniony na 929 990 PLN netto.

Miesiąc miasto potrzebowało na podjęcie decyzji. Urzędnicy znaleźli brakujące środki i tym samym mogli rozstrzygnąć przetarg. 20 czerwca oficjalnie zaakceptowali ofertę MAN-a. Formalności związane z podpisaniem umowy trwały niespełna dwa miesiące. 14 sierpnia wszystko było już gotowe i miasto podpisało umowę z producentem “lwów"

To oznacza, że MAN potwierdza swoją dominację w Opolu, a miasto kolejny rok z rzędu czeka duży zastrzyk nowych autobusów. Tegoroczny plan zakończył się dostawą 28 pojazdów, które również dostarczono ze starachowickiej fabryki producenta. To 15 przegubowych Lion'sów City A23 oraz 13 sztuk standardowych A37.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
umowa
tabor
Opole
UM
MZK Opole
MAN
  • Antek Stefański – 30.08.2018

    I bardzo dobrze! Rośnie nam kolejny lwi bastion 😃 (szarża botów a’la #Jaki2018 za 3... 2... 1...)

  • KomikK – 30.08.2018

    Chorągiewka stefanski juz sie uaktywnila 😂

  • Najlepszy Produkt – 30.08.2018

    Przynajmniej kontynuują flotę. Taki z tego plus.

  • Łukasz Hulk Halkiewicz – 30.08.2018

    Generalnie to popieram unifikacje taboru, ale z doświadczenia im nowsze te MANy, tym gorsze... Coraz ciężej wyrobić rozkład. Pierwsze EEV jakoś jeszcze jadą, ale te najnowsze E6, to jest dramat. Co z tego, że autobus na 4 biegu jest mocny i szybki, jak muli przy ruszaniu... Bardzo, ale to bardzo powoli się rozpędza, a to z kolei prowadzi do niebezpiecznych sytuacji na skrzyżowaniach i nie tylko. Nawiasem mówiąc, ciekawe, czy inne marki też mają tak słabe "kopyto".

  • Jarek Czyż – 30.08.2018

    Marne Auto Niemieckie.

  • Marcin Kaczmarek – 30.08.2018

    NIE marne auto.... Jak pojazd ma mało palić to jest skrecony. I dotyczy to Mana, solarisa itd

  • czeslaw2 – 30.08.2018

    @antek stefański: niech ci matka w końcu odłączy Internet, bo aż oczy bolą od czytania tych pierdół. Chcesz więcej szmelcu - prosze bardzo.

  • Norbert Kwiecień – 30.08.2018

    Brawo,Man jest tylko jeden,i są inne autobusy miejskie.

  • Marcin Piotrowski – 30.08.2018

    MAN moc ma :D

  • Zdzich – 30.08.2018

    Łukasz zależy jaką masz skrzynie.Mamy u nas starego Mana z jakąś dziwnym Voithem zamula ostro ale inne wozy z tych samych lat,takie same silniki mają już inne przełożenia i idą bardzo dobrze.Dużo zależy od zamawiającego,Man ma dużo możliwości konfiguracji napędu.Natomiast nowe Many które mamy od kilku dni i te trzy letnie kopyto maja dobre. czesław2 a Ty dalej nie potrafisz nawet poprawnie się podpisać,szkoda że nie masz nigdy nic konkretnego do powiedzenia.

  • czeslaw2 – 31.08.2018

    @piotrowski: jak stoi rozkręcony na kanale.

  • Karol Koronowski – 31.08.2018

    A już się cieszyłem że na Solarisa stawiacie w Opolu.....

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....