TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Opole chce kupić aż 50 hybrydowych autobusów
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 25.02.2015 10:45:15 4 komentarze
Opole chce kupić aż 50 hybrydowych autobusów

Zakup nawet 50 autobusów hybrydowych, przebudowa układu dróg i infrastruktury komunikacyjnej w rejonie dworca Opole Wschód i budowa centrów przesiadkowych ?to m.in. plany Opola dotyczące usprawnienia układu komunikacyjnego miasta za unijne pieniądze. O tym mówił na konferencji prasowej we wtorek prezydent Opola, Arkadiusz Wiśniewski. Wyjaśniał, że ?prócz pieniędzy dostępnych na projekty związane z tzw. niską emisją w ramach puli Aglomeracji Opolskiej (ok. 40,9 mln euro) - miasto będzie też mieć do dyspozycji pieniądze z krajowego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Tłumaczył, że chodzi o 43 mln euro dla miasta Opola 'przyznane pozakonkursowo, na zadania związane z tzw. niską emisją i czystym transportem?. Za te pieniądze miałby być m.in. zrealizowany szereg inwestycji, których celem byłaby poprawa funkcjonowania systemu komunikacyjnego przy dworcu Opole Wschód. Jak wyjaśniał Wiśniewski, chodzi np. o takie inwestycje jak usprawnienie ruchu na ul. Oleskiej do centrum miasta;poszerzenie przejazdu pod dworcem kolejowym w tym miejscu czy budowa centrum przesiadkowego.Centra przesiadkowe miałyby powstać także przy dworcach Opole Główne i Opole Zachód. Inwestycje te objęłyby też modernizację infrastruktury przydworcowej. Wiśniewski mówił, że dworzec Główny mógłby być zintegrowany z dużym, międzynarodowym dworcem autobusowym. Mówił też o pomyśle budowy np. przejścia podziemnego pod ul. 1 Maja. ?To póki co zarysowanie kierunków, dokumentację i koncepcję musimy jeszcze przygotować?? zastrzegał prezydent Opola.Przy dworcu Opole Zachód także miałaby powstać stacja przesiadkowa typu park&ride, na której mieszkańcy podopolskich gmin mogliby zostawiać samochody i przesiadać do autobusów miejskich lub pociągów. Wiśniewski wśród planowanych inwestycji związanych z systemem komunikacji w mieście mówił również o przebudowie infrastruktury transportowej w obrębie ulic Spychalskiego i Niemodlińskiej ?np. mostu nad Odrą czy tworzeniu ścieżek rowerowych. Zaznaczył, że na te zadania miasto planuje pozyskiwać pieniądze w trybie konkursowym z puli Aglomeracji Opolskiej. Z kolei z pieniędzy krajowych Opole chciałoby zakupić od 35 do nawet 50 autobusów hybrydowych. ??Będą to najnowocześniejsze dostępne na rynku pojazdy. Pierwsze z nich mogą pojawić się na ulicach już w 2016 roku ?mówił Tomasz Zawadzki, naczelnik Biura Transportu Zbiorowego Urzędu Miasta Opola. ?Pasażerowie MZK Opole mogli już poczuć komfort podróży takimi autobusami podczas testów, które realizowaliśmy na terenie miasta??dodał. W planach jest też wprowadzenie np. automatów do sprzedaży biletów oraz elektronicznej informacji o tym, za ile minut autobus przyjedzie na dany przystanek. Wiśniewski tłumaczył, że realizacja tych zadań miałaby się odbywać w kolejnych 5-6 latach. Mówił, że korzyści płynących z wdrożenia tych projektów może być wiele ?m.in. zwiększenie atrakcyjności transportu miejskiego; zmniejszenie tłoku na drogach w mieście;większa dostępność komunikacji zbiorowej dla pasażerów;poprawa płynności ruchu samochodów;ograniczenie hałasu i negatywnego wpływu transportu na środowisko naturalne. - ?Chodzi nam o to, by dzięki takim inwestycjom tworzyć miasto inteligentne, ciche, spokojniejsze, w którym stawia się na transport zbiorowy, nie tylko na samochody??podkreślił. Naczelnik wydziału ds. europejskich opolskiego ratusza Piotr Dancewicz wyjaśniał, że aby skorzystać z puli pieniędzy unijnych na niską emisję dedykowanych dla miasta, trzeba wypełnić kilka warunków. Przede wszystkim Opole musi być 'technicznie, technologicznie, koncepcyjnie i projektowo gotowe do złożenia projektów na poszczególne zadania do końca 2016 roku'. Poza tym miasto potrzebuje m.in. dokumentu dot. planu gospodarki niskoemisyjnej, który będzie obejmował te zagadnienia i wskazywał kierunki interwencji, które pozwolą uzyskać mierzalny efekt środowiskowy.Prezydent Opola poinformował, że swoje pomysły dotyczące wykorzystania pieniędzy na projekty dotyczące tzw. niskiej emisji miasto przesłało już do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Więcej na ten temat w prezentacji opolskiego magistratu dostępnej na stronie internetowej instytucji.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Opole
hybryda
MZK Opole
inwestycje taborowe
  • – 25.02.2015

    Komfort podróży na pewno lepszy

  • – 25.02.2015

    Autobusy hybrydowe nie są ekologiczne! Niska emisja i czysty transport nie idą w parze w przypadku autobusów. Na takie pseudoprojekty nie powinny być wydawane środki z UE, bo to w żaden sposób nie rozwija infrastruktury, ani nie podnosi konkurencyjności naszej gospodarki. Minie parę lat i okaże się, że akumulatory trzeba będzie wymienić i nie będzie ich stać. No to będą kombinować jak tu jeździć na silniku bez akumulatorów. Autobusy hybrydowe są tak naprawdę nadal w fazie testów i nie za bardzo nadają się do wdrożenia na pełną skalę.

  • MichalK – 26.02.2015

    Zgadza się, na obecną chwilę najbardziej rozsądnym rozwiązaniem jest Solbus na LNG. Paliwo tanie, czyste i dostępne.

  • Ren – 26.02.2015

    W końcu ktoś zwraca uwagę na to że te pseudoekologiczne pojazdy z ekologią nie mają nic wspólnego. Chyba że chodzi o pieniądze dla ekoterrorystów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....