TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Opole chce kupić aż 50 hybrydowych autobusów
PAP InfoBus.pl - Opublikowano: 25.02.2015 10:45:15 4 komentarze
Opole chce kupić aż 50 hybrydowych autobusów

Zakup nawet 50 autobusów hybrydowych, przebudowa układu dróg i infrastruktury komunikacyjnej w rejonie dworca Opole Wschód i budowa centrów przesiadkowych ?to m.in. plany Opola dotyczące usprawnienia układu komunikacyjnego miasta za unijne pieniądze. O tym mówił na konferencji prasowej we wtorek prezydent Opola, Arkadiusz Wiśniewski. Wyjaśniał, że ?prócz pieniędzy dostępnych na projekty związane z tzw. niską emisją w ramach puli Aglomeracji Opolskiej (ok. 40,9 mln euro) - miasto będzie też mieć do dyspozycji pieniądze z krajowego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Tłumaczył, że chodzi o 43 mln euro dla miasta Opola 'przyznane pozakonkursowo, na zadania związane z tzw. niską emisją i czystym transportem?. Za te pieniądze miałby być m.in. zrealizowany szereg inwestycji, których celem byłaby poprawa funkcjonowania systemu komunikacyjnego przy dworcu Opole Wschód. Jak wyjaśniał Wiśniewski, chodzi np. o takie inwestycje jak usprawnienie ruchu na ul. Oleskiej do centrum miasta;poszerzenie przejazdu pod dworcem kolejowym w tym miejscu czy budowa centrum przesiadkowego.Centra przesiadkowe miałyby powstać także przy dworcach Opole Główne i Opole Zachód. Inwestycje te objęłyby też modernizację infrastruktury przydworcowej. Wiśniewski mówił, że dworzec Główny mógłby być zintegrowany z dużym, międzynarodowym dworcem autobusowym. Mówił też o pomyśle budowy np. przejścia podziemnego pod ul. 1 Maja. ?To póki co zarysowanie kierunków, dokumentację i koncepcję musimy jeszcze przygotować?? zastrzegał prezydent Opola.Przy dworcu Opole Zachód także miałaby powstać stacja przesiadkowa typu park&ride, na której mieszkańcy podopolskich gmin mogliby zostawiać samochody i przesiadać do autobusów miejskich lub pociągów. Wiśniewski wśród planowanych inwestycji związanych z systemem komunikacji w mieście mówił również o przebudowie infrastruktury transportowej w obrębie ulic Spychalskiego i Niemodlińskiej ?np. mostu nad Odrą czy tworzeniu ścieżek rowerowych. Zaznaczył, że na te zadania miasto planuje pozyskiwać pieniądze w trybie konkursowym z puli Aglomeracji Opolskiej. Z kolei z pieniędzy krajowych Opole chciałoby zakupić od 35 do nawet 50 autobusów hybrydowych. ??Będą to najnowocześniejsze dostępne na rynku pojazdy. Pierwsze z nich mogą pojawić się na ulicach już w 2016 roku ?mówił Tomasz Zawadzki, naczelnik Biura Transportu Zbiorowego Urzędu Miasta Opola. ?Pasażerowie MZK Opole mogli już poczuć komfort podróży takimi autobusami podczas testów, które realizowaliśmy na terenie miasta??dodał. W planach jest też wprowadzenie np. automatów do sprzedaży biletów oraz elektronicznej informacji o tym, za ile minut autobus przyjedzie na dany przystanek. Wiśniewski tłumaczył, że realizacja tych zadań miałaby się odbywać w kolejnych 5-6 latach. Mówił, że korzyści płynących z wdrożenia tych projektów może być wiele ?m.in. zwiększenie atrakcyjności transportu miejskiego; zmniejszenie tłoku na drogach w mieście;większa dostępność komunikacji zbiorowej dla pasażerów;poprawa płynności ruchu samochodów;ograniczenie hałasu i negatywnego wpływu transportu na środowisko naturalne. - ?Chodzi nam o to, by dzięki takim inwestycjom tworzyć miasto inteligentne, ciche, spokojniejsze, w którym stawia się na transport zbiorowy, nie tylko na samochody??podkreślił. Naczelnik wydziału ds. europejskich opolskiego ratusza Piotr Dancewicz wyjaśniał, że aby skorzystać z puli pieniędzy unijnych na niską emisję dedykowanych dla miasta, trzeba wypełnić kilka warunków. Przede wszystkim Opole musi być 'technicznie, technologicznie, koncepcyjnie i projektowo gotowe do złożenia projektów na poszczególne zadania do końca 2016 roku'. Poza tym miasto potrzebuje m.in. dokumentu dot. planu gospodarki niskoemisyjnej, który będzie obejmował te zagadnienia i wskazywał kierunki interwencji, które pozwolą uzyskać mierzalny efekt środowiskowy.Prezydent Opola poinformował, że swoje pomysły dotyczące wykorzystania pieniędzy na projekty dotyczące tzw. niskiej emisji miasto przesłało już do Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju. Więcej na ten temat w prezentacji opolskiego magistratu dostępnej na stronie internetowej instytucji.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Opole
hybryda
MZK Opole
inwestycje taborowe
  • – 25.02.2015

    Komfort podróży na pewno lepszy

  • – 25.02.2015

    Autobusy hybrydowe nie są ekologiczne! Niska emisja i czysty transport nie idą w parze w przypadku autobusów. Na takie pseudoprojekty nie powinny być wydawane środki z UE, bo to w żaden sposób nie rozwija infrastruktury, ani nie podnosi konkurencyjności naszej gospodarki. Minie parę lat i okaże się, że akumulatory trzeba będzie wymienić i nie będzie ich stać. No to będą kombinować jak tu jeździć na silniku bez akumulatorów. Autobusy hybrydowe są tak naprawdę nadal w fazie testów i nie za bardzo nadają się do wdrożenia na pełną skalę.

  • MichalK – 26.02.2015

    Zgadza się, na obecną chwilę najbardziej rozsądnym rozwiązaniem jest Solbus na LNG. Paliwo tanie, czyste i dostępne.

  • Ren – 26.02.2015

    W końcu ktoś zwraca uwagę na to że te pseudoekologiczne pojazdy z ekologią nie mają nic wspólnego. Chyba że chodzi o pieniądze dla ekoterrorystów.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....