Zgodnie z planem, z końcem maja zakończyła się budowa wydzielonych pasów dla autobusów na kilku ulicach Olsztyna. Powstały one w ramach projektu „Modernizacja i rozwój zintegrowanego systemy transportu zbiorowego w Olsztynie”, zwanego potocznie projektem tramwajowym. Część 'buspasowa' projektu to nie tylko sama budowa i wytyczenie osobnych pasów dla autobusów i taksówek. To także budowa sygnalizacji świetlnych, w tym osobnych dla autobusów. Część z nowych świateł jest już gotowa, część zacznie w pełni funkcjonować po uruchomieniu systemu sterowania ruchem ITS. W alejach Warszawskiej i Niepodległości powstała przy okazji budowy całkiem nowa kanalizacja deszczowa. Przy ulicach, gdzie zbudowane zostały buspasy, odnowiono też chodniki, pasy zieleni, zatoki autobusowe, pasy dzielące jezdnie, skrzyżowania, oznakowanie (znaki drogowe i pasy na jezdniach), sygnalizacje świetlne, latarnie. Na przystankach stanęły nowe wiaty przystankowe.
Przypomnijmy: buspasy powstały wzdłuż ulic Śliwy i Pstrowskiego oraz alej Warszawskiej i Niepodległości. Liczą w sumie 6,8 km długości, a prace przy ich budowie trwały tylko rok –od 22 maja 2012 r. do końca maja tego roku. Wykonawcą prac była firma Skanska. Wartość kontraktu wynosi 25 346 848,61 zł netto (31 176 623,70 zł brutto).
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
tylko nikt nie zadaje pytania po co komu te bus pasy. Na jednej ulic buspas kończy się bo stoi budynek, a na innej kończy się przed mostem na rzece. Korki jak były tak będą dalej...
Eee... Jakie korki? Toć przed budową żadnych nie było. Autobusy radziły sobie bardzo dobrze i nie było opóźnień wymagających budowy "śmiechpasów". Perspektywy w przyszłości też nie wskazują na to by były zasadne buspasy w tych miejscach. Ta inwestycja to jest przekręt - bo nawet w głupotę decydentów mi się wierzyć nie chce.
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.