TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Olsztyn zamyka gazowy eksperyment. Autobusy LNG bez umowy
InfoBus.pl - Opublikowano: 25.09.2018 11:00:41
Olsztyn zamyka gazowy eksperyment. Autobusy LNG bez umowy

Olsztyn był pierwszym miastem w Europie, w którym miejską komunikację obsługiwały autobusy zasilane LNG. Ten Innowacyjny projekt zakończył się właśnie w skandalicznym stylu.

Zarząd Dróg, Zieleni i Transportu w Olsztynie potwierdził, że 20 września - w trybie natychmiastowym - wypowiedział umowę świadczenia usług transportu publicznego konsorcjum KDD/Blue Line. Bezpośrednią przyczyną tych działań było niezrealizowanie w czwartek żadnego z kursów autobusowych przypisanych operatorowi. To niezgodne z umową działanie pozwoliło na rozwiązanie współpracy w trybie pilnym.

Co dalej?

-"Sytuacja ta w żaden sposób nie wpływa na komfort podróży pasażerów olsztyńskiej komunikacji. Autobusy firmy KDD, które powinny obsługiwać wybrane linie komunikacji miejskiej, zostały zastąpione pojazdami MPK oraz Meteor/Irex-3. Wszystkie połączenia są realizowane planowo i zgodnie z rozkładami jazdy - powiedział nam Paweł Pliszka, rzecznik prasowy w ZDZiT Olsztyn.

Firma KDD już od jakiego czasu miała kłopoty.

-"Od kilku miesięcy coraz częściej zdarzały się przypadki nierealizowania kursów przez operatora. ZDZiT każdorazowo nakładał kary umowne. Ich suma w ostatnim czasie była tak duża, że znacząco obniżył się poziom wynagrodzenia, które było należne wykonawcy usługi. Stąd prawdopodobnie przedstawiciel KDD poinformował, że firma zawiesza wykonywanie świadczenia usług transportu publicznego. I rzeczywiście w czwartek, 20 września, żaden autobus przewoźnika nie wyruszył na trasę obsługiwanych przez firmę linii. Konsekwencją takiego działania było zerwanie przez nas umowy - relacjonuje Paweł Pliszka.

Olsztyński eksperyment

O historii wejście firmy KDD Gackowski na olsztyński rynek przewozowy pisaliśmy w InfoBusie TUTAJ.

Przypomnijmy tylko, że przewoźnik obsługiwał wybrane zadanie przewozowe na zlecenie Zarządu Dróg, Zieleni i Transportu od 1 października 2013 roku. Kontrakt z miastem zawarto na 10 lat. W tym celu KDD pozyskało 11 sztuk Solbusów SM12 z silnikami na gaz LNG.

Olsztyn był tym samym pierwszym miastem w Europie, w którym rozpoczęto regularną eksploatację autobusów z takim paliwem.

Na rezerwę skierowano jeden egzemplarz SM12 z 2011 roku, który posiadał silnik diesla. Natomiast dwa lata temu zakupiono jeszcze jednego Solbusa na LNG. I mogło się wydawać, że taki stan utrzyma się do 2022 r. Nic z tego. Ewidentnie nad projektami Solbusa rostacza się jakieś destrukcyjne fatum.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
linie
ZDZiT Olsztyn
KDD
Solbus
LNG
  • Kamil Nowakowski – 25.09.2018

    Tak jak pisałem wcześniej, miejska spółka by potrafiła utrzymać LNG niż prywatny przewoźnik/wykonawca kursów Ale warszawa ma jeszcze na LNG :D

  • Kuba Brunka – 25.09.2018

    Solbus nie był, nie jest i nie będzie powodem do dumy ;)

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....