TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Oferty na dzierżawę autobusów dla MPK Lublin. Brakuje 6 mln zł
INFOBUS.PL - Opublikowano: 04.08.2017 14:37:29 12 komentarzy
fot. Rafał Nieściór, phototrans.pl

Do 4 sierpnia Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Lublinie czekało na oferty w dwuczęściowym przetargu na dostawę łącznie 25 nowych autobusów w formie dziesięcioletniej dzierżawy. W każdej złożono po jednej propozycji od dwóch oferentów. Przekraczają one zakładany kosztorys o niespełna 6,09 mln PLN brutto.

O czwartym już w tym roku przetargu na zakup nowego taboru dla lubelskiej komunikacji miejskiej pisaliśmy tutaj. Zamówienie podzielono na dwie części. W pierwszej zaplanowano wyłonienie dostawcy 15 nowych autobusów przegubowych klasy MEGA. W drugiej natomiast za cel postawiono sobie wybór firmy, która dostarczy 10 standardowych pojazdów klasy MAXI. MPK Lublin postawiło wysokie wymagania oferentom.

Przegubowce muszą być pojazdami z silnikami na olej napędowy, które spełnią normę Euro 6. Jednostki o pojemności skokowej co najmniej 10,5 l i mocy 240 kW muszą osiągać przynajmniej 1400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Zostaną zblokowane z automatycznymi skrzyniami biegów z hydraulicznym zwalniaczem oraz przełożeniami, które muszą być dobrane pod kątem zmniejszenia zużycia paliwa. Dodatkowo w celu osiągnięcia jak najmniejszego zużycia energii MPK zalecało montaż na dachach autobusów paneli fotowoltaicznych.

Pojazdy umożliwią podróż przynajmniej 137 pasażerom, w tym minimum 38 na miejscach siedzących. Nie mniej niż 14 foteli ma być dostępnych bezpośrednio z niskiej podłogi. Wejście na pokład będzie możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2, każde o prześwicie minimum 1200 mm.

W przypadku autobusów standardowych oczekiwano wyposażenia je także w silniki wysokoprężne spełniające normę Euro 6. Silniki mają mieć pojemność skokową minimum 6,7 l oraz osiągać przynajmniej 1000 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Jednostki nie mogą być słabsze niż 180 kW. W kwestii konfiguracji skrzyni biegów oraz dodatkowych rozwiązań w zakresie obniżenia spalania wymagania przewoźnika są analogiczne jak w przypadku pojazdów z pierwszego zadania.

Dodatkowo autobusy te muszą umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom. Minimum 25 osób ma mieć zagwarantowaną podróż na miejscu siedzącym. Co najmniej 8 foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi.

Wszystkie pojazdy będą bardzo bogato wyposażone. Nie zabraknie klimatyzacji przestrzeni pasażerskiej oraz kabiny kierowcy. Pojazdy będą wyposażone w bogaty system informacji pasażerskiej, który będzie się składał m.in. z diodowych zewnętrznych wyświetlaczy o wysokiej rozdzielczości, wewnętrznych tablic LCD 38" (popularne "e-korale") oraz głosowych zapowiedzi przystanków. Urzędnicy wymagali także montażu gniazdek USB, monitoringu, automatu biletowego z możliwością płatności bilonem oraz kartą oraz systemu zliczania pasażerów.

Dzisiaj MPK otworzyło oferty. Wydzierżawieniem autobusów spółce na 10 lat są zainteresowane dwa konsorcja. Ich propozycje przewyższają jednak środki zaplanowane do wydania przez spółkę o prawie 6,09 mln PLN brutto.

Na dzierżawę 10 autobusów klasy MAXI MPK chciało przeznaczyć 10 053 145,47 PLN brutto. Propozycja przedstawiona przez Ursus Bus i mLeasing przewyższa tą kwotę o niespełna 3 PLN brutto. Partnerzy koszt dziesięcioletniej dzierżawy autobusów CitySmile 12LF skalkulowali na 13 042 526,40 PLN brutto. Daje to cenę jednostkową za dziesięcioletni wynajem w wysokości 1 060 368 PLN netto. Konsorcjum deklaruje dostawy pierwszych pięciu autobusów w ciągu 130 dni od podpisania umowy, a pozostałych 20 dni później.

Z kolei na 15 autobusów przegubowych przewoźnik miał przygotowane 28 005 191,04 PLN brutto. Propozycja przedstawiona przez konsorcjum Solarisa i Millenium Leasing przewyższa tą kwotę o niespełna 3,1 mln PLN brutto. Oferta producenta z Bolechowa i jego partnera opiewa na 3 110 4486 PLN brutto. Jednostkowa cena za dzierżawę przez 10 lat to 1 685 880 PLN netto. Pierwsze pięć Nowych Urbino 18 miałoby zostać przekazanych MPK w ciągu 130 dni od podpisania umowy, a pozostałe 20 dni później.

Czas zatem na ruch po stronie lubelskiego przewoźnika. Przedstawione oferty znacznie przekraczają szacunki, więc ciężko w tej chwili wyrokować czy spółka będzie w stanie wygospodarować dodatkowe środki na pozyskanie nowych autobusów.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Lublin
Solaris
Millenium Leasing
Ursus
mLeasing
przetarg
tabor
dzierżawa
wynajem
  • TomTom – 04.08.2017

    Partnerem Ursusa jest mLeasing.

  • Dobry doradca – 05.08.2017

    Powtarzać przetarg aż uzyskamy dobrą cenę!

  • solaris2284 – 07.08.2017

    Celem MPK było rozpisać przetarg po to by uspokoić opinię publiczną ,a nie żeby uzyskać nowe autobusy.Wysoko ustawili poprzeczkę wymagań dla oferentów aby samemu nie dać rady temu podołać finansowo-proste,mają wymówkę,chcieli dobrze,a oferenci za dużo chcą,więc narodzie lubelski autobusików nowych od MPK nie będzie,bo nas na nie nie stać.Gdyby realnie chcieli kupić autobusy,to liczyliby siły i zamiary.Stawiam na unieważnienie i brak powtórki.

  • miecio – 11.08.2017

    Zapewne rozpiszą przetarg, lub dojdzie do jakiegoś porozumienia, które będzie korzystne zarówno dla URSUS jak i Lublina :)

  • trolololo – 11.08.2017

    UrsusBus spokojnie da sobie radę ;) na pewno znajdą rozwiązanie dla zaistniałej sytuacji

  • miszon – 21.08.2017

    Dlaczego mieliby rozpisywać przetarg dla świętego spokoju? Jeśli do przetargu staje UrsusBus to od razu komentarze, że to pic na wodę a nie przetarg?

  • helson – 21.08.2017

    Błąd w artykule. Oferta UrsusBus przewyższa założenia MPK o 3mln, nie o 3 PLN ;) warto poprawić!

  • yoloo – 30.08.2017

    no zobaczymy jak sobie ursus bus poradzi ;) wierzę że będzie nieźle

  • monsun – 30.08.2017

    wszędzie ten solaris i solaris a to takie matactwo i nic więcej

  • szulimson – 30.08.2017

    większe prawdopodobieństwo, że ursus bus zejdzie z ceną, niż że to zrobi solaris

  • jupiter – 01.09.2017

    są spore szanse, wiadomo że tak :) trzymamy mocno kciuki za ursus bus

  • lelllol – 01.09.2017

    dobrze, że dbają i kombinują jak mogą byle by zyskać kasę z UE czy rządową. inaczej jak się ma miasto rozwijać

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....