TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ofensywa CNG - Solaris w Lublinie
Maciej Zyśko - Opublikowano: 20.12.2006 09:46:27 4 komentarze
Ofensywa CNG - Solaris w Lublinie

18 listopada br. na zajezdnię autobusową Majdan Tatarski w Lublinie przyjechał nowy pojazd –Solaris Urbino 18 CNG. To pierwszy od 5 lat fabrycznie nowy autobus zakupiony przez MPK Lublin. Ostatnim nabytkiem był również Solaris –Urbino 15.

Solaris Urbino 18 CNG dla MPK Lublin to pierwszy wyprodukowanym w bolechowskiej fabryce 18-metrowy autobus niskopodłogowy zasilany sprężonym gazem ziemnym. Krótsze, 12-metrowe gazowe jamniki wożą już mieszkańców Zamościa, Radomia i Rzeszowa. Tabor CNG to wciąż niszowy temat w Polsce, ale w tym roku i tak rozwija się bardzo dynamicznie. Większość firma odstrasza konieczność zainwestowania „na wejściu”. Oprócz droższego taboru, należy przygotować odpowiednie zaplecze techniczne, w tym stację szybkiego tankowania CNG. W Lublinie autobusy będą zasilane na stacji przy al. Witosa, która obecnie jest wykańczana przez pracowników Zakładu Gazowniczego. W przyszłości kolejny punkt zasilania powstanie przy zajezdni autobusowej Majdan Tatarski. Ponadto zostaną zamontowane stanowiska powolnego tankowania przy miejscach postojowych.

Zakup Urbino 18 CNG jest pierwszym krokiem MPK Lublin w kierunku wymiany taboru na nowoczesne, gazowe konstrukcje. Autobus, który przybył do Lublina, zdecydowanie wyróżnia się spośród pozostałych 216 autobusów należących do MPK. Po pierwsze –nowoczesną stylistyką. Po drugie –„gazowym garbem”, czyli zabudową butli gazowych na dachu pojazdu. Również tutaj zamontowano klimatyzatory przestrzeni pasażerskiej oraz oddzielną klimatyzację dla kierowcy. W pojeździe zastosowano przyciemnione szyby oraz –podobnie jak w Warszawie –szerokie otwierane okna. Co interesujące –pojazd został wyposażony w gazowy silnik Iveco, rozwijający moc 200 kW. Jednostka ta pracujący praktycznie bezszelestnie, zapewni szybkie i płynne poruszanie się pojazdu w ruchu miejskim. Podobnie jak inne silniki zasilane CNG spełnia ona najbardziej surowe normy czystości spalin Euro 5. Jak głosi przysłowie „jedna jaskółka wiosny nie czyni”, lecz warto podkreślić wagę tego zakupu dla MPK Lublin, który wprowadza przewoźnika na nowy, ekologiczny kierunek rozwoju. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że wszystkie unijne projekty złożone przez lubelski Urząd Miejski zostaną zrealizowane. Wówczas Lublin dysponowałby potężną flotą 130 niskopodłogowych autobusów zasilanych gazem ziemnym, które wraz z trolejbusami tworzyłyby prawdziwie ekologiczną komunikację miejską. Jak na razie jednak przewoźnik zakupił jeden nowy autobus przegubowy oraz na dniach ma podjąć decyzję o wyborze dwóch używanych pojazdów gazowych o długości 12-metrów.

Dane techniczne SU 18 CNG dla Lublina

Długość/szerokość/wysokość 18000/2550/2850 [mm]

Silnik IVECO CURCOR 8 CNG

Skrzynia biegów Voith 854.3

Elementy instalacji gazowej dla silnika IVECO Cursor

Zestaw zbiorników do gazu 4x310litrów

Oś przednia LAF 442

Oś napędowa

Oś napędowa Voith i=7,4

Oś środkowa AVN 132 SL 4472 036 119

Układ drzwi 2-2-2-2

Fotel kierowcy ISRI 6500

Miejsce pracy kierowcy klimatyzowane poprzez klimatyzację przestrzeni pasażerskiej (frontbox Aurora klimatyzowany)

Klimatyzacja przestrzeni pasażerskiej Konvekta KL 60 2 szt.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Solaris
autobus
CNG
Lublin
  • pp – 20.12.2006

    Silnik ma nie 200 KM tylko 200 KW :)

  • baribal – 20.12.2006

    Szkoda tyko, że wzorem Torunia wybrali biały bezpuciowy kolor!

  • Lubelak – 22.12.2006

    Ten wóz został wyprodukowany na potrzeby fabryki Solarisa a nie specjalnie dla MPK więc stąd kolor biały a że MPK go kupiło to co innego.

  • – 22.12.2006

    a jaki kolorek byś wybrał? mam nadzieje że nie ten tandetny żółto-czerwony

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....