Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Odwrócone pantografy ABB w Luksemburgu [FILM]

infobus
05.11.2015 08:10
0 Komentarzy

Firma ABB wdroży w Luksemburgu kolejny systemszybkiego ładowania, który może usunąć jedną z głównych barier w eksploatacjimiejskich autobusów elektrycznych, jaką jest długi czas ładowania przy krótkimzasięgu.

Dzięki automatycznemu, zamontowanemu na dachu złączu ikrótkiemu ładowaniu, który wynosi 4-6 minut, system ten można z łatwościązintegrować z istniejącymi liniami autobusowymi instalując stacje szybkiegoładowania na pętlach, w terminalach, zajezdniach oraz na przystankach. Systemszybkiego ładowania ABB jest praktycznym rozwiązaniem opartym namiędzynarodowych normach (np. IEC 61851-23), zapewniającym bezpieczeństwo,zgodność z przepisami oraz szerokie wsparcie ze strony branży samochodowej. Dziękitemu możliwe jest bezpieczne funkcjonowanie rozwiązania na dowolnej liniiautobusowej i w każdym autobusie elektrycznym z odpowiednim złączem dachowym.Jak to funkcjonuje w Strasburgu? ? zobaczcie na filmie:

{https://www.youtube.com/watch?v=c-Fg94A2Vko}

Czas na Luksemburg

Kolejnym publicznym przedsięwzięciem z wykorzystaniem tejtechnologii będzie integracja autobusów marki Volvo z czterema stacjami ABB doładowania autobusów elektrycznych w Luksemburgu, gdzie już na początku 2016roku na istniejących trasach będzie jeździć aż 6 elektrycznych hybrydowychautobusów. Nowy pojazd Volvo może notować nawet o 75 proc. mniejsze zużyciepaliwa w porównaniu do konwencjonalnych autobusów z silnikiem Diesla, coprzekłada się na zmniejszone negatywne oddziaływanie na środowisko oraz kosztyeksploatacji.

-?Zarówno na dojrzałych, jak i wschodzących rynkach dokonujesię znacznych inwestycji w sferze miejskiej e-mobilności, aby zmniejszyćzatłoczenie i obciążenie dla środowiska wskutek coraz większej liczby osóbdojeżdżających do pracy ? powiedział Pekka Tiitinen, prezydent DywizjiAutomatyzacji Produkcji i Napędów. ? Strategia wzrostu ABB Next Levelwykorzystuje możliwości na tych szybko rozwijających się rynkach, wspieraneprzez zaawansowaną technologię i portfel usług.

Odwrócony pantograf

System automatycznego, szybkiego ładowania ABB oparty jestna odwróconym pantografie. W momencie, gdy autobus dojeżdża do punktuładowania, zostaje nawiązana komunikacja bezprzewodowa między pojazdem aładowarką. Dzięki temu pantograf opuszcza się automatycznie. Po przeprowadzeniuwszystkich testów bezpieczeństwa system dokonuje szybkiego ładowaniaakumulatorów autobusu.

Modułowa konstrukcja, umożliwiająca ładowanie mocą 150 kW,300 kW lub 450 kW, dostarcza autobusowi w ciągu zaledwie kilku minutwystarczająco dużo energii, aby przez cały dzień mógł on wielokrotnie pokonywaćswoją trasę.

Poza niezawodnymi rozwiązaniami w zakresie ładowania,miejskie linie autobusowe o dużej częstotliwości kursowania wymagają równieżzapewnienia maksymalnej dyspozycyjności i szybkich służb serwisowych. ABB oferujepakiet sprawdzonych rozwiązań w sferze łączności, jak zdalna diagnostyka,zdalne zarządzanie oraz aktualizacja oprogramowania drogą radiową. Dysponującglobalną zainstalowaną bazą ponad 3 tys. podłączonych do Internetu szybkichstacji ładowania w technologii prądu stałego (DC), ABB wykazała, że jej pakietusług sieciowych plasuje się w branżowej czołówce pod względem czasuniezawodnej pracy systemów oraz szybkiej reakcji serwisu w dowolnym miejscu naświecie.

Komentarze