TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nysa bez ofert na 2 MIDI-elektrobusy. Zbyt szybka dostawa?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 10.12.2018 15:00:46
Nysa bez ofert na 2 MIDI-elektrobusy. Zbyt szybka dostawa?

Urząd Miejski w Nysie będzie musiał jeszcze raz poszukać dostawcy dwóch elektrobusów klasy MIDI. Miasto do 7 grudnia czekało na oferty, ale się ich nie doczekało. Jak widać ok. 10 miesięcy na dostawę to dla producentów za mało.

Przypomnijmy, że przetarg ogłoszono pod koniec października. Przedmiotem nyskiego zamówienia było wyprodukowanie i dostawa dwóch sztuk fabrycznie nowych elektrobusów wraz z ładowarkami zajezdniowymi. Miały to być konstrukcje klasy MIDI. Każdy pojazd miał mieć nadwozie o długości od 8,90 do 10,50 m, szerokości całkowitej od 2,40 do 2,55 m i wysokości całkowita do 3,40 m. Musiał umożliwiać podróż min. 70 pasażerom, w tym przynajmniej 19 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład miał być zapewniony przez 2 lub 3 wejścia. Miasto nie preferowało określonego układu drzwi.

"Elektryk" musiał posiadać jeden lub dwa silniku trakcyjne o mocy min. 170 kW. Baterie litowo-jonowe lub litowo-tytanowe miały być o pojemności energetycznej nie mniejszej niż 170 kWh. Autobus musiał być przystosowany do dwóch rodzajów ładowania- wolnego o mocy 40 - 80 kW poprzez złącze plug-in oraz szybkiego przez pantograf o mocy 200 kW. Pełne naładowanie baterii ładowarką o mocy 80 kW miało nastąpić w ciągu maksymalnie 4 godzin. Więcej o wymaganiach miasta pisaliśmy tutaj.

Tak skompletowane elektrobusy miały trafić do Nysy w ciągu 310 dni od podpisania umowy. Wydawało się więc, że przynajmniej jedna oferta powinna więc "wpaść" w miastu.

Tak się jednak nie stało. 7 grudnia, kiedy mijał termin składania ofert okazało się, że urzędnicy nie zdobyli ani jednej propozycji. Jak widać nieco ponad 10 miesięcy na dostawę dwóch małych "elektryków" z pakietem ładowarek to za mało dla producentów. Magistrat będzie więc musiał jeszcze raz poszukać dostawcy i skorygować część wymagań, przede wszystkim w kwestii terminu dostawy.

Jeśli plany w końcu się ziszczą to nie będą to pierwsze elektrobusy w Nysie. W przyszłym roku tamtejszy PKS wzbogaci się o elektrycznego SOR-a EBN11. Te, które kupi miasto będą mniejsze i nie będą nadmiernie eksploatowane. Ciekawostką jest, że urzędnicy już szukają dla nich operatora. Groteskowo jednak wygląda fakt, że miasto szacuje, że każdy z nich rocznie wykona... niespełna 15 500 km.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Nysa
UM
MZK Nysa
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....