TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowy Urbino wjechał do Łodzi. Jakie są przegubowce?
INFOBUS.PL - Opublikowano: 18.07.2019 16:00:09
fot. MPK Łódź

Łódzkie Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne wdrożyło już 46 Solarisów z rodziny Nowego Urbino. Na początek przyglądamy się przegubowcom. Niby standard, ale... to w końcu nowy model autobusów w Łodzi.

Przypomnijmy, że MPK Łódź kolejny raz zdecydowało się na dziesięcioletni wynajem autobusów w pakiecie z kontraktem serwisowym. W sierpniu 2018 r. przewoźnik podpisał z konsorcjum, które utworzyli Solaris i PeKaO Leasing umowę na dostawę 46 nowych autobusów. Spółce przekazano 26 sztuk Nowych Urbino 12 i 20 ich przegubowych odpowiedników. Cały kontrakt opiewa na niespełna 126 mln PLN brutto. Wczoraj pierwsze autobusy z tego zamówienia zadebiutowały na łódzkich liniach. Pisaliśmy o tym tutaj.

Najpierw sprawdzimy przegubowe "jamniki". Każdy z nich umożliwia podróż maksymalnie 135 pasażerom, w tym 40 na miejscach siedzących. Zastosowano fotele Ster 8MU Ultra Light. Z niskiej podłogi mamy dostępnych 16 foteli. Wejście na pokład jest możliwe dzięki czterem wejściom w układzie 2-2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe firmy RAWAG, a ich napęd to urządzenia od BODE.

Sercem układu napędowego jest nowy silnik DAF MX-11. To jednostka o pojemności 10,8 l, mocy 271 kW i 1650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Spełnia ona normę czystości spalin Euro 6. Jednostka jest zblokowana z automatyczną skrzynią biegów Voith D864.6 Diwa. W celu ograniczenia zużycia paliwa autobusy wyposażono w system rekuperacji.

Łódzki standard
Skoro jesteśmy w Łodzi to oczywiście nie zapomniano o komforcie pracy kierowców. A to dzięki zastosowaniu wydzielonej i w pełni odseparowanej od przestrzeni pasażerskiej kabiny dla kierującego. Jest ona zabudowana na pełnej szerokości autobusu (z dwoma niezależnymi wyjściami).

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia 11 przesuwnych okien i trzy wywietrzniki dachowe. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji opartej na agregatach Konvekty i monitoringu. Solarisy posiadają biletomaty grodziskiej Mera-Systemy. To urządzenia typu BM102, w których zapłaty za bilet można dokonać na trzy sposoby.

Czas na SIP. A skoro mowa o Łodzi to oczywiście siłą rzeczy rozwiązania R&G Plus z Mielca. Na zewnątrz to trzy wyświetlacze diodowe o wysokiej rozdzielczości. W środku zaś znajdziemy trzy tablice LCD (jedna 38" wyświetlająca informację w formie "koralików" oraz dwie umieszczone centralnie o przekątnej 22"). Za kabiną kierowcy umieszczono diodową tablicę z serii ETL o rozdzielczości 116x16 pkt. W standardzie oczywiście jeszcze zapowiedzi głosowe przystanków i GPS. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

Cóż więcej powiedzieć o łódzkich nU18? Standard, standard i jeszcze raz standard, który MPK obrało kilka lat temu. A konsekwencja to zawsze mocna cecha charakteru.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MPK Łódź
Solaris
PeKaO Leasing
wynajem

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....