TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowy Urbino 18 electric w produkcji! Potem testy w MZA
InfoBus.pl - Opublikowano: 13.01.2017 12:28:57 17 komentarzy
Nowy Solaris Urbino 18 electric w produkcji!

Solaris uruchomił program produkcyjny przegubowych elektrobusów nowej generacji. Na pierwszy ogień poszła wersja demo w warszawskich barwach.

To efekt dużego zainteresowania przegubowym elektrobusem ze strony MZA Warszawa. Stołeczna spółka chciałaby jak najszybciej ruszyć z testami e-pojazdów o bardzo dużej pojemności i stąd premierowy elektryk w stołecznych barwach. Najchętniej warszawski przewoźnik wypożyczyłby na dłuższych okres kilka takich konstrukcji ? od różnych producentów ? i to na dłuższy okres czasu. Na ten moment wydaje się, że Solaris Urbino 18 electrc będzie pierwszym takim testerem  w Warszawie, aczkolwiek podobne projekty ? w różnym stadium zaawansowania ? powstają w Lublinie i Sanoku. Nieoficjalnie mówił się również o możliwości wypożyczenia podobnych autobusów od BYD i Sileo.

Testy potwierdza Adam Sawicki, rzecznik MZA Warszawa: -"Ten najnowocześniejszy autobus trafi z fabryki na testy do Miejskich Zakładów Autobusowych. Ten wyjątkowy model może być ładowany poprzez złącze plug in (za pomocą kabla z wtyczką) lub za pomocą pantografu i ulicznej ładowarki. Sieć 19 tego typu ładowarek Miejskie Zakłady Autobusowe zbudują na terenie całej Warszawy. Konstrukcja pierwszej z nich stoi już na terenie pętli przy ulicy Spartańskiej, jej łącze energetyczne zostanie uruchomione najprawdopodobniej wiosną. Budowa sieci ładowarek będzie prowadzona równolegle do jednej z największych z największych inwestycji Miejskich Zakładów Autobusowych ? zakupu 130 przegubowych elektrycznych. To nowość w Warszawie i Polsce ? na razie w naszym kraju nie ma jeszcze ani jednego przegubowego elektrobusa."

Jaworzno i Kraków czekają

Przypomnijmy, że jesienią 2016 r. PKM Jaworzno podpisało umowę na zakup 9 szt. przegubowych Urbino 18 electric nowej generacji oraz 9 pojazdy Urbino 12 electric + 4 autobusy Urbino 8,9 electric. Wszystkie śląskie nowe elektrobusy wyposażone zostaną w system ładowania pantografowego, dzięki któremu baterie będzie można doładować na trasie, jak również w złącze plug-in służące do nocnego uzupełniania baterii z ładowarki stacjonarnej zlokalizowanej w zajezdni.

Także Kraków zamówił jesienią 2016 r. trzy autobusy Solaris Urbino 18 electric (plus 17 autobusów 12-metrowych). Baterie tych pojazdów będą ładowane także przez zamontowany na dachu pantograf, a podczas przebywania w zajezdni przez wtyczkę.

W Krakowie, producent z Bolechowa dostawę 17 autobusów 12-metrowych wycenił na 34 843 198 zł netto (co daje jednostkową kwotę za Urbino 12 electric na poziomie 2 049 599,8 PLN netto), a autobusów przegubowych na 7 948 201 zł netto (co daje jednostkową kwotę Urbino 18 electric na poziomie 2 649 400,3 PLN netto). To najlepiej pokazuje, dlaczego MZA tak zależy na szybkim wprowadzeniu wielkopojemnych elektryków do eksploatacji. W przeliczeniu na jednego pasażera są po prostu tańsze.

Warto przypomnieć, że krakowskie zamówienie 20 autobusów elektrycznych jest częścią dużego projektu realizowanego przez MPK Kraków w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. Oprócz 20 autobusów elektrycznych MPK SA zakupiło ii odebrało już 60 autobusów 12-metrowych (Solaris), 12 autobusów hybrydowych (Solaris i 15 autobusów klasy MIDI (Autosan).


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
MZA Warszawa
elektrobus
test
  • JA – 13.01.2017

    Proponuje SOLBUSA :)

  • TomTom – 13.01.2017

    Jeszcze Jaworzno czeka na NU18e. 8 albo 9 sztuk OIDP.

  • MichalK – 13.01.2017

    Ale góra w żółtym kolorze psuje cały efekt. Powinna być czarna jak w SU III.

  • oto – 13.01.2017

    Jaworzno to nie śląsk

  • Marcinek – 13.01.2017

    Nareszcie! Niemcy latem ub.r. w relacji z fabryki w Bolechowie pisali, że ten autobus jest w produkcji...

  • XWJ – 14.01.2017

    Dziwnym trafem nagle nU18E jest w barwach Warszawy i specyfikacji idealnie odpowiadającej MZK....

  • XWJ – 14.01.2017

    MZA*

  • ABW – 14.01.2017

    A w jakich ma być, w radomskich? Przecież wiadomo, że to właśnie Warszawa będzie kupowała dużo takich autobusów, mają udawać, że ich to nie interesuje?

  • farafiu – 14.01.2017

    @ABWNiektórzy nie pojmują, że to normalka. Przykłady? Prezentacyjny Mercedes Citaro G w Warszawie - kasowniki, malowanie, tapicerka pod kątem MZA.

  • THESolarisPL – 14.01.2017

    Mnie się podoba. Chciałbym żeby takie jeździły we Wrocławiu.

  • JAKUB#Miłośnik Solarisa – 14.01.2017

    Mnie też.

  • rei – 15.01.2017

    Kiedy Wrocław?

  • pawo – 17.01.2017

    Z wygladu duzo ladniejszy niz poprzednik

  • Ślązak – 17.01.2017

    @oto: Jaworzno to nie Śląsk? To niby co? Pomorze?

  • gogo – 18.01.2017

    Zagłębie

  • Darek – 12.08.2017

    Jaworzno to etnicznie i kartograficznie Małopolska a nie żadne Zagłębie ... gościu jak żeś stale spał na lekcjach geografii w podstawówce to nie zabieraj teraz głosu w tematach o których nie masz bladego pojęcia.

  • jfut – 09.12.2017

    za jazde takim nie smierdzacym mogę nawet bilet kasować, wolalbym bialo niebieski kolor żeby odroznial się od tych smiercidel zoltoczerwonych

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....