TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowy Urbino 18 electric w Poznaniu. Potem 3 lata w Warszawie!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 21.09.2017 11:36:57 38 komentarzy
Nowy Urbino 18 electric w Poznaniu. Potem 3 lata w Warszawie!

W najbliższych dniach ulicami Poznania jeździć będzie elektryczny Nowy Urbino 18. Jednak niech mylące nie będą warszawskie barwy przegubowego elektrobusa - zaraz po testach, pojazd zostanie wydzierżawiony stołecznym Miejskim Zakładom Autobusowym na 3 lata.

Przypomnijmy, że Solaris uruchomił program produkcyjny przegubowych elektrobusów nowej generacji na początku roku. Na pierwszy ogień poszła wersja demo w warszawskich barwach. To efekt dużego zainteresowania przegubowym elektrobusem ze strony MZA Warszawa.

Stołeczna spółka chciałaby jak najszybciej ruszyć z testami "elektryków" o bardzo dużej pojemności i stąd premierowy elektryk w stołecznych barwach. Najchętniej warszawski przewoźnik wypożyczyłby na dłuższych okres kilka takich konstrukcji od różnych producentów i to na dłuższy czas.

Na ten moment wydaje się, że Solaris Urbino 18 electric będzie pierwszym takim testerem w Warszawie, aczkolwiek podobne projekty w różnym stadium zaawansowania powstają w Lublinie i Sanoku. Nieoficjalnie mówił się również o możliwości wypożyczenia podobnych autobusów od BYD i Sileo.

Przed Warszawą… Poznań!

Wczorajsze uroczyste podpisanie umowy na dostawę 37 spalinowych Nowych Urbino dla MPK Poznań było także okazją do zaprezentowania elektrobusu, który w najbliższych dniach testowo pojawi się na ulicach stolicy Wielkopolski. Nowy Solaris Urbino 18 electric to autobus całkowicie bezemisyjny, który napędzany jest energią elektryczną. Niezwykle cichy pojazd wyposażony jest w baterie typu Solaris High Energy, a napęd stanowi oś ze zintegrowanymi silnikami elektrycznymi.

Autobus może być ładowany za pomocą złącza typu plug-in lub z pantografu. Elektryczny Solaris będzie jeździł po ulicach Poznania w barwach MZA Warszawa, ponieważ zaraz po prezentacji, zostanie wydzierżawiony do stolicy na okres 3 lat. Ekobus będzie w najbliższych dniach obsługiwał linie: 74, 51 i 63.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZA Warszawa
MPK Poznań
Solaris
elektrobus
testy
  • Oddawać go!!!!!! – 21.09.2017

    MPK Poznań to debile.Oddawać do Warszawy tego urbino

  • Głupie MPK POZNAŃ – 21.09.2017

    Trzeba było wypożyczyć sobie z Krakowa

  • omsi 2 – 21.09.2017

    Proszę,O oddanie go do Warszawy

  • Głupie Kozioły – 21.09.2017

    Chcemy go na DTP!!!!!!!!!!

  • Janusz Biznesu – 21.09.2017

    Dobrze że jeździ po poznaniu.Ale dlaczego nie po Warszawie?

  • Warszawiak – 21.09.2017

    Ten autobus to jakaś nimfa. Mówi się o nim od roku, zdjęcia z produkcji pojawiły się w styczniu, gotowy był w czerwcu. Miał być pierwszym przegubowym elektrykiem IV generacji w ruchu, a tymczasem seryjne wozy dostał już Kraków i rozpoczął ich normalną eksploatację. W Warszawie spodziewano go się na DPT, ale pojawił się w Poznaniu niby na testach. Tymczasem po prezentacji znowu wrócił do Bolechowa...

  • Janusz Biznesu – 21.09.2017

    +Warszawiak Od tej pory nie lubię już solarisa.Wiadomo kiedy będzie jeździł po Warszawie?

  • ElKrak – 21.09.2017

    Warszawiacy to debile oddawac cegly ktore ukradliscie z calej Polski na odbudowe tego PiSdodolka

  • Janusz Biznesu – 21.09.2017

    +ELKrak To Solaris nas Oszukał!!!!!!!

  • Miro Maro – 21.09.2017

    No właśnie i prócz Solarisa jeszcze ''gupi'' Ursus nie chce dostarczyć elektrobusów.BU, jest mi smutno

  • Ursus informacja – 21.09.2017

    No jak? Przecież Ursus dostarczył swoje autobusy, tylko MZA nie chce ich wypuścić na miasto. Podobno kierowcy którzy będą nimi jeździć jeszcze się szkolą. A Solaris rozłożył się na całej linii.

  • www – 21.09.2017

    No, nareszcie może zobaczymy jakiegoś elektryka na TŁ. Jak się sprawdzi będzie rewolucja. Jak nie to ta technologia będzie ciekawostką przyrodniczą na podrzędnych liniach. Oby testy wypadły dobrze. Mam nadzieję, że rewolucja jest możliwa.

  • vv – 21.09.2017

    Jak na razie termin nie minął ,a rozłożył się Ursus i to na łopatki ! Każda wymówka jest dobra i bajer też ,nauka trwa trzy lata więc jeszcze postoją . Może dojedzie reszta Ursusów z instruktorami nauki jady ,będą szybciej w ruchu .

  • Miro Maro – 21.09.2017

    No no, może w październiku będą już jeździły a tak BTW z moich źródeł jescze brakuje 4 CS e

  • drgrin – 21.09.2017

    Jak do tej pory najładniejsze malowanie nowego Urbino.

  • Egon antyTrajtor – 21.09.2017

    Panowie to nie jest piekarnia. Ten pojazd należy do Solarisa i nawet jakby powstał 5 lat temu to Solaris decyduje, kiedy i komu go da. Badania, optymaluzacja czy homologacja swoje musi trwać.

  • kris – 22.09.2017

    Dlaczego ten Solaris ma niemiecką rejestrację?

  • Solaris prawda – 22.09.2017

    Bo Solaris jest niemiecki.

  • xyz – 22.09.2017

    @Solaris prawda. Sam jesteś niemiecki, pokaż legitymację PiSu.@Ursus informacja. Kłamiesz. Autobusy mają usterki a producent bardzo wolno je naprawia. Widać, że mu już nie zależy na kontrakcie.

  • Ursus prawda – 22.09.2017

    Ursus wywiązał się z kontraktu, tylko MZA z sobie tylko znanych powodów nie chce wypuszczać autobusów na miasto. I pojawiają się domysły, że to dlatego, że kierowcy do nich przypisani jeszcze się szkolą. A Solaris jest niemiecki w tym sensie, że większość komponentów autobusu pochodzi z Niemiec.

  • Pan Warszawski – 22.09.2017

    Do Warszawy tego Urbino!!!!!A Poznańaką się nagle elektrobusów zachciało?????Dla przypomnienia Warszawa to Stolica a nie Poznań.Mogliście sobie z Krakowa wziąć na testy

  • LU – 22.09.2017

    "I pojawiają się domysły" ale dyplomacja obrońcy Ursusa. :-) Jak serwisanci też tak będą dyplomatycznie dłubać, to Ursusy wyjadą na Mikołaja.

  • zyx – 23.09.2017

    xyz - Andreas Strecker. Czy to polskie nazwisko?

  • Wacek – 23.09.2017

    Niemieckie nazwisko byłego prezesa Solarisa.

  • ! – 23.09.2017

    Solaris jest złożony z niemieckich komponentów jak kazdy inny autobus merca, mana... ludzie, wy macie głowe na karku? to zacznijcie jej używać.

  • prawda – 23.09.2017

    @!: zapomniałeś dodać że autosana, traktora etc też.

  • Ursus moc – 23.09.2017

    Nie, Ursus jest prawdziwie polskim autobusem. Wymyślili go polscy inżynierowie i produkowany jest w polskiej fabryce. Niech polska moc będzie z wami!

  • debil – 23.09.2017

    @ursus moc: potwierdziłeś, że jesteś typowym botem i klepiesz bez pomyślunku.

  • śmiechłem! – 23.09.2017

    traktor nie-moc: BUAHAHAHAHAHAHAH

  • Miro Maro – 23.09.2017

    Nie prawda, nie ma jeszcze 1999, a 1998 nawet nie ma numerów namalowanych tylko kartkę dzięki której można poznać, że jest to 1998, czyli dopiero dotarł

  • Ursus moc – 23.09.2017

    Przede wszystkim jestem polskim patriotą, któremu leży na sercu rozwój rodzimego przemyslu. A wielu którzy tu piszą są przeciwni Ursusowi. Zaczynam się już zastanawiać czy to nie jacyś obcy agenci?

  • Egon antyTrajtor – 23.09.2017

    Ze strony Ursusa Ursus CitySmile 12 LFSilnik Cummins - nie polskiSkrzynia biegów - Voith DiwaOś przednia - ZF RL 82ECOŚ tylna - ZF AVN 130 - genialnie oś wleczona, jako napędowaKontrola zawieszenia - EcAsPrzekładnia kierownicza - ZF 8098Hamulce - Knorr, sterowanie WABCOSterownik wentylatora chłodzenia - BoschNo cóż, sama polska myśl techniczna.

  • URSUS FAN – 24.09.2017

    Dodaj że kratownica z chińskiej stali bo tańszą; ) i mamy prawdziwą polska myśl techniczną że aż miło popatrzeć; )

  • Ursus wyjaśnienie – 24.09.2017

    W globalnej gospodarce, z jaką mamy obecnie do czynienia każdy autobus zawiera w sobie części importowane. Jednak inżynierowie z Lublina dążą do ich zredukowania. Poza tym Ursus jest kapitałowo w polskich rękach.

  • Egon antyTrajtor – 24.09.2017

    @Ursus w każdym autobusie masz te same części. Tak już jest ułożona ta gałąź przemysłu. Dlatego pisanie, za jakiś producent jest niemiecki bo ma stamtąd części jest czystą głupotą. Tych inżynierów z Lublina nie ma tylu by zredukować liczbę zagranicznych podzespołów i nigdy takiej redukcji nie będzie. To kolejna bajka i słaba prowokacja. Ja rozumiem, że Ursus jest gigantyczna korporacją, ale nie opracuje produktów za wzór ZF, Boscha czy Voitha. A co do kapitału to Autosan - polski kapitał, Kapena - Włosi, Volvo - jeszcze chyba Szwedzi, Man - Niemcy , Solaris - polski kapitał, Ursus - polski kapitał, Scania - Szwedzi i Niemcy

  • . – 24.09.2017

    @egon: dzięki, nie chciało mi się tego pisać temu czubkowi.

  • Szkoda Solbusa – 24.09.2017

    Zapomniałeś o Solbusie, też polski kapitał, choć chyba jakiś pomniejszony, bo coś ostatnio fabryka z Solca jest mało aktywna. Szkoda że przewoźnicy nie wspierają polskich marek i nie kupują Autosanow, Solbusów, Ursusów. Byłoby to z korzyścią dla polskiej gospodarki.

  • Egon antyTrajtor – 24.09.2017

    Solbus'a nie ma. Zresztą już od dawna. Niewypłacalny startował w przetargach w ramach innej spółki. Niewypał z LNG i gigantyczna wtopa z gazowymi hybrydami spowodowala, że firmy już nie ma. Nie więc co pisać o Solbusie jako o firmie aktywnej.Przewodnicy wspierają polskie marki. Kupują Solarisy. Niestety nie wszyscy. Co do Autosana to pewnie mają strach kupować od firmy w stanie upadłości. Co do Ursusa to pewnie boją się nie dotrzymania terminów, małego doświadczenia i braku zaplecza inżynieryjnego.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....