TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowy Urbino 18 electric już w Warszawie!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 14.11.2017 14:05:23 23 komentarze
Nowy Urbino 18 electric już w Warszawie!

Elektryczny Nowy Urbino 18 jest już w Warszawie. Tym samym Miejskie Zakłady Autobusowe zaczynają trzyletni test nowej generacji autobusów elektrycznych Solarisa. I to od razu w rozmiarze MEGA!

Po wielu miesiącach oczekiwań, w nocy 13 listopada do zajezdni Woronicza przyjechał długo oczekiwany Solaris Urbino 18 electric. Pojazd do Warszawy został przywieziony na lawecie. Teraz pojazd będzie przystosowywany do obsługi linii zgodnie ze standardami wyznaczonymi przez Zarząd Transportu Miejskiego. Na czas trzyletniej obecności w stolicy elektrobus dostanie numer taborowy 7100.

Przypomnijmy, że Solaris uruchomił program produkcyjny przegubowych elektrobusów nowej generacji na początku roku. Na pierwszy ogień poszła wersja demonstracyjna w warszawskich barwach. To efekt dużego zainteresowania przegubowym elektrobusem ze strony MZA Warszawa.

Stołeczna spółka chciałaby jak najszybciej ruszyć z testami "elektryków" o bardzo dużej pojemności i stąd premierowy elektryk w stołecznych barwach. Najchętniej warszawski przewoźnik wypożyczyłby na dłuższych okres kilka takich konstrukcji od różnych producentów i to na dłuższy czas.

Na ten moment Solaris Urbino 18 electric jest pierwszym takim testerem nie tylko w Warszawie, ale także w Polsce. Jednak podobne projekty w różnym stadium zaawansowania powstają w Lublinie i Sanoku. Nieoficjalnie mówiło się również o możliwości wypożyczenia podobnych autobusów od BYD i Sileo przez MZA.

Rozpoczęcie testów przegubowego "jamnika" na baterie to wejście w kolejną fazę przygotowań przez MZA do zakupu 130 elektrobusów klasy MEGA. Stołeczny przewoźnik ma już potwierdzone dofinansowanie unijne z POIŚ. Pisaliśmy o tym tutaj. Spółka wartość całego projektu oszacowała na 417,5 mln PLN. Wsparcie unijne to 180 mln PLN.

Pozostaje zatem czekać na pierwsze wrażenia ze stołecznych testów elektrycznego Nowego Urbino 18 oraz to, na ile znajdą one odzwierciedlenie w specyfikacji przetargowej. Będzie się działo!


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZA Warszawa
Solaris
elektrobus
testy
  • PRAWDA!!! – 14.11.2017

    testy w POznaniu okazały się NIEWYPAŁEM!!! Ani jednego dnia nie dał rady na linii do końca!!!

  • :-))) – 14.11.2017

    @up: bajeczki też potrafimy wymyślać na kolanie :-))))

  • AŁA – 14.11.2017

    Jakie to brzydkie! Jeszcze gorsze od Ursusa, a przebić go to już duża sztuka.

  • drgrin – 14.11.2017

    O gustach się nie dyskutuje. Dla mnie ładniejszy jest tylko irizar 18e, a warszawskie barwy dopasowane do kształtu paneli są super!

  • Zniesmaczony – 14.11.2017

    Warszawskie barwy może i tak, ale z tą wiejską zieloną okleiną, w którą Solaris go okleił to totalna porażka

  • Mobilek – 14.11.2017

    de gustibus non est disputandum ... Pytanie - czy pamiętacie w którymkolwiek SIWZ punkty z ŁADNY autobus? Zachęcam do merytorycznych wpisów :):):)I znowu Solaris wyznacza standardy. Zastanawiam się tylko, co to za figura ekonomiczna z tymi długoterminowymi wynajmami. Że niby testy? "Nie sądzę", jak mawiał Czak Noris

  • gt – 14.11.2017

    @ała: widać marki ci sie pomyliły i to konkretnie

  • wa-wa – 14.11.2017

    Już ?? w Krakowie są 3 szt od kilku miesięcy

  • Ja – 14.11.2017

    "Najchętniej warszawski przewoźnik wypożyczyłby na dłuższych okres kilka takich konstrukcji od różnych producentów i to na dłuższy czas."Kto to pisze... przecież ręce opadają, co drugi artykuł tak wygląda. I potem się dziwić, że taki rynsztok w komentarzach... zupełnie jak w artykułach - przykład idzie z góry.

  • abc – 14.11.2017

    @PRAWDA!!!: ponieważ autobus nie jest dostosowany do obsługi takich brygad, jak w Poznaniu, bez doładowywania na trasie.Tak to jest, jak chce się mieć elektryka, ale bez infrastruktury. To tak samo, jakbyś chciał sobie kupić diesla, ale nie budować nigdzie stacji benzynowych w promieniu 1000km. Zastanów się trochę. Ale oczywiście trzeba zjechać Solarisa - cel nadrzędny, aż myślenie zaćmiło...

  • J a – 14.11.2017

    A ptak ci nie opadł?

  • Obiektywne podejście – 14.11.2017

    Mam nadzieję że dla zachowania bezstronności Warszawa testować też będzie przegubowego Ursusa. To byłoby uczciwe podejście do oferowanych autobusów na rynku. Ursus ma dobry stosunek ceny do jakości.

  • P5 – 14.11.2017

    Dobry stosunek do jakości to ma MAN. Ostatnio A37 chodzą za mniej niż 900 tysięcy od sztuki.

  • LU – 14.11.2017

    URSUS ŁADNIEJSZY !!!

  • play – 14.11.2017

    A Ursus ma w ofercie 18-metr elektryki ?

  • Donald T. – 14.11.2017

    Jak tak dalej pójdzie to niedługo zabraknie węgla, a elektrowni atomowych jak nima tak nima

  • Adrian. AS – 15.11.2017

    Solaris ten, nie spełnia roli autobusu mega. WARSZAWA powinna mieć dużo pojemne autobusy typu 18,75. O pojemności 150-160 pasażerów. A nie 110-130.Obecny przegubowiec "Electric "spełnia rolę jako "solówa"Czy jest sens ładować pienpienią w elektryczne przeguby.

  • xyz – 15.11.2017

    @Prawda. Jak miał dać radę skoro nie miał gdzie się ładować na trasie? Pokazałeś, że jesteś zwykłym hejterem, zajmij się czyms pożyteczniejszym.

  • Opłakujący URSUSA – 15.11.2017

    Dajcie już spokój z tym Ursusem :( Jego cena do jakości nie jest adekwatna bo kosztuje nie mało a jakości nie ma żadnej :( Właśnie oglądam ich dwa produkty City Smile Electric i Wodorowy i płakać mi się chce jak można takie niedoróbki przywieźć na kongres i pokazywać pani Premier :( Na tą chwilę mogę stwierdzić że Autosan dogania powili jakościowo czołówkę a Ursus idzie w stronę Bohdna :( Przykre to jest :(

  • Obiektywnie – 15.11.2017

    @obiektywne podejsciezapewne jak tylko Ursus wyprodukuje 18m którego przeznaczy na testy, czyli patrząc na ilość zamówień i moce przerobowe to jakoś w 2023

  • Misiek Krk – 15.11.2017

    W Krakowie 3 takie jamniki śmigają m.in. na 169. Ciche, szybkie. Przez notoryczne korki baterie szybko się wyczerpują, praktycznie po każdym kółku zjazd na ładowanie. Za to odejście mają lepsze jak osobówki toteż niektórzy z kierowców boją się nimi jeździć ;D

  • CNG FAN – 16.11.2017

    To już wiesz dlaczego szybko tracą energię :( korki i butowanie to dla autobusu elektrycznego najgorsze co może być :(

  • jfut – 09.12.2017

    do MZA wszystkich miast wymiencie wszystkie dizle w całym kraju na elektryki poki jeszcze jesteśmy w uni później nas nie będzie stać na wymiane... i jeszcze PS do pana co mowil ze nam weglowki wysiada od ladowania elektrykow... otoz wymiana zarowek tradycyjnych na ledy zmniejszyla gigantycznie pobor mocy i to nadwyzke można wykorzystać na bust e i tesle niedlugo

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....