TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowy Urbino 12 jedzie do Świnoujścia. Hybrydy i diesle
INFOBUS.PL - Opublikowano: 25.07.2017 15:37:17 3 komentarze
Nowy Urbino 12 jedzie do Świnoujścia. Hybrydy i diesle

Komunikacja Autobusowa w Świnoujściu rozstrzygnęła przetarg na dostawę sześciu nowych autobusów miejskich. Solaris dostarczy przewoźnikowi w I i II kwartale przyszłego roku Nowe Urbino 12. Będą to trzy hybrydy oraz tyle samo autobusów spalinowych.

Przetarg, który świnoujski przewoźnik podzielił na dwie części ogłoszono pod koniec maja. W pierwszym zadaniu miał być wyłoniony dostawca trzech autobusów spalinowych klasy MAXI. Pojazdy o długości 11,5 – 12,2 m, szerokości do 2,55 m i wysokości do 3,15 m. Mają umożliwiać podróż przynajmniej 90 pasażerom, w tym nie mniej niż 27 na miejscach siedzących. Wejście na pokład ma być możliwe dzięki dwóm parom drzwi w układzie 2-2-0. Autobusy mają być napędzane silnikami diesla o mocy minimum 200 kW i pojemności 6,5 – 8 l. Jednostki muszą być zblokowane z czterobiegową automatyczną skrzynią biegów. Przekładnia ma posiadać charakterystykę pracy dobraną pod kątem minimalizacji zużycia paliwa. Autobusy z tego zadania mają trafić do Świnoujścia do końca marca 2018 r.

Z kolei w drugiej części KA chciało wyłonić dostawcę trzech hybryd klasy MAXI z szeregowym lub równoległym napędem. W kwestii wymiarów nadwozia przewoźnik postawił zasadniczo identyczne wymagania. Jedynie w przypadku wysokości dopuścił pojazdy nie wyższe niż 3,4 m. Hybrydy mają umożliwiać podróż przynajmniej 85 pasażerom i minimum 25 na miejscach siedzących. I w ich przypadku dostęp na pokład ma być możliwy dzięki wejściom w układzie 2-2-0. Rolę silnika spalinowego lub agregatu ma pełnić jednostka o mocy minimum 145 kW i pojemności 4,5 – 7 l. Dodatkowo autobus musi posiadać jeden lub dwa silniki trakcyjne o łącznej mocy przynajmniej 110 kW. 

Pojemność magazynu energii oraz zespół napędowy powinny umożliwiać jazdę wyłącznie na silniku elektrycznym na dystansie co najmniej kilkuset metrów, w szczególności podczas ruszania autobusu. Ponadto dostawca ma zapewnić bezawaryjną eksploatację i zachowanie przez okres minimum 10 lat pojemności energetycznej (zasobników energii elektrycznej) na poziomie co najmniej 80 % wartości początkowej. Tak skonfigurowane autobusy mają trafić do Świnoujścia do końca czerwca przyszłego roku.

3 lipca KA otrzymała na każde z zadań po jednej ofercie. Przedstawił je Solaris oferując przewoźnikowi pojazdy z rodziny Nowego Urbino 12. W obu częściach propozycje cenowe producenta z Bolechowa mieściły się w założeniach finansowych świnoujskiej spółki.

I tak na pierwsze zadanie przewoźnik miał zarezerwowane 3 mln PLN netto. Solaris zaoferował trzy Nowe Urbino 12 z silnikami diesla za 2813100 PLN netto. Daje to cenę jednostkową 937700 PLN netto. Na hybrydy z kolei budżet przewoźnika wynosił 4,5 mln PLN netto. Tymczasem propozycja Solarisa opiewała na 4463100 PLN netto. W efekcie dawało to cenę 1487700 PLN netto za jednego hybrydowego Nowego Urbino 12.

Wobec takie obrotu spraw KA 25 lipca podjęła decyzję o akceptacji ofert Solarisa. Autobusy trafią do Świnoujścia w przyszłym roku. Ich zakup umożliwi wycofanie pięciu pojazdów MAN 21. Są to obecnie najstarsze autobusy we flocie przewoźnika. Dzięki temu w przyszłym roku świnoujską komunikację publiczną będą obsługiwały tylko Solaris.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
KA Świnoujście
Solaris
przetarg
tabor
hybryda
  • j67j56r – 25.07.2017

    Przekład?Kto to wymayśla?

  • brawo – 25.07.2017

    super!

  • Robert – 25.07.2017

    Ciekawe jak będzie wyglądała malatura na Nowym Urbino.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....