TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowy Trollino 18 już w Gdyni! Czas na homologację
INFOBUS.PL - Opublikowano: 21.09.2018 17:00:10
fot. PKT Gdynia, facebook.com

Do Gdyni trafił już pierwszy Nowy Trollino 18 od Solarisa. Na jego debiut liniowy jeszcze poczekamy. Najpierw musi przejść testy homologacyjne. Ale dzięki temu gdynianie będą mogli zacząć szybciej przyzwyczajać się do powrotu przegubowych trolejbusów. Na razie oczywiście wzrokowo.

Przypomnijmy, że Solaris ma do wykonania trzy trolejbusowe zlecenia z Gdyni. Producent z Bolechowa za 32 149 740 PLN brutto (1 633 625 PLN netto za sztukę) dostarczy 14 sztuk Nowego Trollino 12. Największe zlecenie opiewa na 16 pojazdów przegubowych z rodziny Nowego Trollino 18 za 50 380 800 PLN brutto (2 560 000 PLN za sztukę).

Całość zamyka modernizacja wybranych 21 sztuk Solarisów Trollino 12MB, które do Gdyni dostarczano przez ostatnie kilka lat. Za 12 545 631 PLN brutto (485 700 PLN netto koszt jednej przebudowy) każdy z nich dostanie bardziej pojemne baterie oraz przejdzie pewne zmiany w zakresie sterowania. Dzięki temu najstarsze gdyńskie Trollino 12 III generacji będą mogły pokonywać na odcinkach bez sieci trakcyjnej dystanse rzędu 20 - 30 km. Wróćmy jednak do głównego bohatera.

Gdyński Nowy Trollino 18 to trolejbus wielozadaniowy i do tego bogato wyposażony. Pojazd wyposażono w sterowanie impulsowe warszawskiego Medcomu oraz silnik asynchroniczny o mocy 240 kW, który zabudowano centralnie. Jednostka jest umieszczona jest ukośnie, by wał napędowy trafiał z niej prosto do wejścia przekładni głównej. To rozwiązanie, które Solaris z powodzeniem stosuje seryjnie od 2007 r.

Aby trolejbus był maksymalnie uniwersalny, a więc wielozadaniowym pojazdem został wyposażony w baterie Solaris High Power. Są one ładowane podczas jazdy w tzw. trybie in-motion-charging. W tym przypadku prąd gromadzony w bateriach pobierany jest poprzez odbieraki prądu z sieci trakcyjnej. A skoro to zasobniki energii Solaris High Power, to zapewne kryją się w nich baterie LTO, czyli najlepiej nadające się do częstych ładowanie.

Dodatkowo ich pojemność umożliwia trolejbusowi pokonywanie naprawdę długich odcinków bez sieci trakcyjnej. Dla Gdyni to bardzo ważna zaleta, gdyż od lat zastanawiano się czy na niektóre linie autobusowe nie "przerzucić" trolejbusów. Jako jedną z tych, które miałyby przejść taką zmianę wskazywano linię nr 181, która łączy gdyńskie Kacze Buki z Sopotem.

Nowy Trollino 18 dla Gdyni to także powrót przegubowych trolejbusów nad polskie morze po prawie dwóch dekadach przerwy. Odbywa się on jednak w iście rewolucyjnym stylu. Ostatnimi przegubowcami "na szelkach" w Gdyni były Ikarusy 280T oraz ich spalinowe odpowiedniki, które przebudowano na trolejbusy. Ich kres nastąpił jednak na przełomie XX i XXI w.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
PKT Gdynia
Solaris
trolejbus
  • Kacper Kowalski – 21.09.2018

    Świetnie wygląda w tych barwach!

  • Kuba Prokopczuk – 21.09.2018

    Nie martwcie się Gdynianie. Na zajezdni okaże się, że nie mam sprawnych hamulców, klimatyzacji, komputera i mój odbiór techniczny zakończy się dopiero za pół roku.

  • Marcin Orysiak – 21.09.2018

    Wygląda zacnie

  • Bartek Jabłoński – 21.09.2018

    Trollololo XD

  • Robert Ulbrych – 22.09.2018

    Brzydko wyglada, Przegubowy Ursus pięknie wyglada.

  • Jacek Kacprzak-Kubiński – 22.09.2018

    Piekno samo w sobie dopracowany w kazdym detalu. Duma

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....