TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowy Trollino 12 dla Tychów. Trolejbus do zadań specjalnych
INFOBUS.PL - Opublikowano: 21.11.2018 16:00:01
fot. TLT Tychy, facebook.com

Tychy będą trzecim miastem, które otrzyma Nowe Trollino zbudowane na nadwoziu nowej generacji Solarisa. Tyskie Linie Trolejbusowe pochwaliły się kolejnymi zdjęciami swoich "jamników na szelkach". Można powiedzieć, że wszystko już wiadomo o tych trolejbusach.

Jesteśmy coraz bliżej dostawy kolejnych trolejbusów Solarisa do Tychów. Jest ona efektem umowy, którą TLT podpisało z producentem z Bolechowa pod koniec stycznia. Trzy Nowe Trollino 12 to koszt 6 881 850 PLN brutto. A to oznacza, że jeden kosztuje 1 865 000 PLN netto.

Każdy z tyskich Nowych Trollino 12 umożliwia podróż maksymalnie 82 pasażerom, w tym 29 na miejscach siedzących. Ci drudzy skorzystać mogą w z dedykowanych dla Solarisa foteli Ster 8MU. Z niskiej podłogi mamy dostępnych 8 siedzeń. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Płaty drzwiowe oraz ich napęd dostarczyła firma BODE. Krótko mówiąc- pakiet standard.

Przechodzimy do napędu. Oparto go na rozwiązaniach warszawskiej firmy Medcom. Zastosowano sterowanie impulsowe z falownikami. Trolejbusy są napędzane asynchronicznym silnikiem trakcyjnym austriackiej firmy TSA. Jednostka typu TMF 35-44-4 osiąga maksymalną moc 160 kW.

Pojazdy mogą poruszać się na długich odcinkach bez konieczności poboru prądu z sieci trakcyjnej. Są one wyposażone w baterie ładowane podczas jazdy w tzw. trybie in-motion-charging. W tym przypadku prąd gromadzony w bateriach pobierany jest poprzez odbieraki prądu z sieci trakcyjnej. A skoro to zasobniki energii Solaris High Power o pojemności 58 kWh, to kryją się w nich baterie LTO, czyli najlepiej nadające się do częstych ładowań o dużej mocy. Z pełną świadomością można więc powiedzieć, że TLT będzie właścicielem trolejbusów wielozadaniowych.

W pełni automatyczne pantografy dostarczyła firma Faiveley Transport (dawniej Lekov). Będą to pierwsze trolejbusy w Tychach z nowym modelem zakrzywionych drążków odbieraków firmy Esko.

TLT chwali się także pulpitem swoich nowych "jamników na szelkach". Solaris zastosował swoją autorską deskę rozdzielczą. Rozmieszczenie przycisków na pulpicie zostało skonsultowane z kierowcami spółki, aby jeszcze bardziej ułatwić im pracę i zapewnić szybki dostęp do najważniejszych funkcji pojazdu.

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia sześć przesuwnych okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji i monitoringu.

Przechodzimy do SIP-u. Solaris zastosował urządzenia bydgoskiego SiMS-a. Na zewnątrz zastosowano więc trzy tablice diodowe (przednia 200 x 24 pkt, bok 160 x 24 pkt, tył prawdopodobnie 40 x 24 pkt). W środku znajdujemy aż trzy tablice LCD 23". Na nich będzie prezentowana informacja liniowa. Nie mogło oczywiście zabraknąć głosowych zapowiedzi przystanków i GPS. Całością steruje autkomputer SIL z dotykowym interfejsem.

Podsumowując- jest nieźle. Pasażer ma wszystko czego oczekuje od współczesnego trolejbusu. Z kolei dobór napędu pokazuje, że TLT widzi dużo możliwości do pełnego wykorzystania potencjału nowych Solarisów. Całość jest okraszona bardzo przyjemną dla oka kolorystyką nadwozia oraz wnętrza. A zatem nic dodać, nic ująć.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
TLT Tychy
Solaris
trolejbus
bateria
  • Tyskie Linie Trolejbusowe – 21.11.2018

    Niestety, przez opóźnienia w dostawie nie będziemy trzecim miastem z modelem New Trollino. Ale to nic ;)

  • Karol David Bil – 21.11.2018

    Ale ladnie polakierowany . Jeszcze chwila i beda rozowe 💪

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....