TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowy Tourismo: Coś dla pasażerów
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.07.2017 11:42:43 1 komentarz
Nowy Tourismo: Coś dla pasażerów

Kontynuujemy nasz cykl artykułów o tegorocznej najważniejszej premierze Mercedes-Benz, czyli nowej serii Tourismo. Czas na przestrzeń pasażerską.

Wsiadamy!

Nowy Tourismo RHD ułatwia pasażerom życie: przedłużona część przednia zapewnia dużo miejsca, dzięki czemu wsiadanie staje się wygodne i bezpieczne. Odległości pomiędzy prostymi stopniami są równomiernie rozplanowane, a poręcze po obu stronach bezpiecznie wprowadzają do przedziału pasażerskiego. Obecnie znajdują się one na wysokości 1370 mm od nawierzchni, zniknął skos w przedniej części. Wysokość 2010 mm jest wystarczająca nawet dla pasażerów wysokiego wzrostu. Fotele rozmieszczone są na podeście o wysokości 150 mm, co gwarantuje wygodne wstawanie i zajmowanie miejsca nawet mniej zwinnym pasażerom. Podszybie na wysokości 750 mm oraz podniesiona u góry ściana boczna karoserii zapewnia podróżującym dobrą widoczność przez boczne okna.

Podobnie komfortowo i bezpiecznie zaprojektowane jest wejście przy drugich drzwiach - w Tourismo RHD są to zawsze drzwi środkowe. Szerokie schody są jasno podzielone, bez zbędnych elementów wbudowanych, odległość pomiędzy stopniami jest tu również równomierna. Wewnętrzna strona drzwi otwieranych wahadłowo na zewnątrz jest jasna, stąd też wejście nawet przy zamkniętych drzwiach działa zapraszająco i bezpiecznie, na przykład dla pasażerów udających się do toalety pokładowej lub też dla personelu obsługującego podczas pracy w kuchni pokładowej (oba warianty jako opcja).

Zarówno z przodu, jak i z tyłu na życzenie przy wejściu wita gości oświetlony napis Mercedes-Benz. Oprócz seryjnego oświetlenia schodów dostępne jest dodatkowo oświetlenie przedniej krawędzi schodów.

Przyjazny przedział

Dzięki jasnemu i przyjaznemu układowi przedziału pasażerskiego Tourismo RHD Mercedes-Benz wkracza na nowe ścieżki stylizacji wnętrz. Kolory i kształty są całkowicie nowe. Wieloczęściowa kopuła dachowa przechodzi po bokach płynnie w półki na bagaż. Ponadto przewidziano tu dwa zamykane schowki dla kierowców lub pilotów, zintegrowane w ciekawy kształt. Znajduje się tu również miejsce na odtwarzacz DVD oraz opcjonalny router Wi-Fi.

Kopuła dachu, schowki, wykończenia półek na bagaże oraz poszycia przestrzeni międzyokiennych utrzymane są w modnym odcieniu Greige (szaro beżowy). Ta kombinacja kolorystyczna szarości i beżu jest miła dla oka, a przy tym harmonizuje z najróżniejszymi kolorami materiałów. Jasny odcień Greige powiększa ponadto optycznie przedział pasażerski, a dwa szklane luki dachowe dodatkowo go rozjaśniają. Środkowa część sufitu przykryta jest jasnoszarą tkaniną maskującą. Jeżeli firma przewozowa zdecyduje się na stonowane kolory, Mercedes-Benz dostarcza na życzenie sufit również w wersji ciemnoszarej. Poza wspomnianą kolorystyką na specjalne życzenie możliwe są również inne kombinacje kolorystyczne, harmonizujące z indywidualną koncepcją wnętrza.

W przedniej części kopuły dachowej znajduje się miejsce na dziewiętnastocalowy monitor – na życzenie elektrycznie składany – również w obszarze drugich drzwi. Na specjalne życzenie możliwe są nawet składane monitory w środkowej części sufitu. Monitory występują wszędzie z wąskim jasnym obramowaniem, współgrającym z wnętrzem nowego Tourismo RHD. Kopuła dachowa dysponuje miejscem na wyświetlacze czasu, temperatury, symbolu toalety pokładowej, pasów bezpieczeństwa oraz przycisk zatrzymania na żądanie w ruchu liniowym.

Półki na bagaż w Tourismo RHD zaprojektowane są jako otwarte i samonośne. Elementy podtrzymujące zintegrowane są w dyskretny sposób i dzielą jednocześnie półki na części.¬ Dna półek wyłożone są filcem igłowanym, co zapobiega zsuwaniu się bagażu podręcznego. Przednia krawędź półki na bagaż ukształtowana jest jako listwa do chwytania, opcjonalnie montowana jest dodatkowo poręcz.

Wykładzina do wyboru

Nowy Tourismo RHD nadaje się do najrozmaitszych zastosowań, dlatego też jego wielorakie wyposażenie uwzględnia odmienne wymagania i gusta. I tak na przykład alternatywnie do dwóch wariantów wykładziny dostępnych w wyposażeniu seryjnym (metalik lub kamień rzeczny), do wyboru jest sześć kolejnych wersji w najróżniejszych odcieniach drewna od jasnego do ciemnego. Mercedes-Benz spełnia ponadto życzenia specjalne.

Do wyboru są również maty podłogowe, różne kolory bocznych obić, zasłon oraz materiałów na spodniej stronie odpowietrzników oraz obicia i drzwi kabiny toalety. Aby ułatwić klientom dokonanie wyboru, projektanci przygotowali gotowe schematy wyposażenia w wersjach jasnych i ciemnych, gdzie materiały ścian bocznych, sufit i dolna oprawa półek na bagaże uzupełniają się i harmonizują ze sobą.

Fotele Softline

Fotele typu Softline są dostępne w jednym lub w dwóch kolorach, na życzenie ze wzmocnieniem krawędzi, z kompozycją ze skóry wtórnej wraz z gwiazdą Mercedesa w formie emblematu na oparciu.

Generalnie nowy Tourismo RHD przejmuje sprawdzone fotele swojego poprzednika - pochodzące z produkcji własnej, lekkie i wysokiej jakości. Dostępne są w wielu wariantach wykonania. Podstawowa wersja to fotel Travel Star Eco z funkcjonalną tapicerką. Wariant Softline różni się od niej dodatkową tapicerką z wkładem z włókniny, profilowanym oparciem i stebnowaniem. Najdroższa wersja Luxline oferuje jeszcze grubszą tapicerką, a jej cechą zewnętrzną jest wyrazista fałda boczna na powierzchni siedziska i oparcia.

Komfortowe zagłówki z regulowaną wysokością, wykonane z najwyższej jakości kompozycji materiałów z ekoskóry wzbogacają dodatkowo fotele i nadają im indywidualnego charakteru. To samo odnosi się do wyposażenia w oparcia boczne, uchwyty na napoje i /lub składane stoliki zamocowane na tylnych oparciach, z siatkami bądź torbami na bagaż lub z oparciami dla stóp i numeracją miejsca. Szczególnie ekskluzywny charakter posiada wersja z gwiazdą Mercedesa na tylnym oparciu. W zależności od wariantu foteli można wybierać spośród szerokiej palety materiałów oraz kolorów siedziska i oparcia tylnego (oba elementy mogą być wykonane w kilku kolorach), zagłówka oraz wzmocnienia krawędzi.

Indywidualnie ukształtowane są również dźwignie regulacji oparć oraz obudowa uchwytu przy siedzeniach. Kolorystyka utrzymana w standardzie w kolorze szarym, na życzenie może być wykonana również z czarnym połyskiem lub z imitacją drewna lub srebra.

Opcjonalna możliwość podłączenia gniazdek USB 230 V przy każdym siedzeniu zapewnia zasilanie urządzeń przewożonych przez pasażerów.

"UFO“ z techniką LED

Podobnie jak w przypadku foteli funkcjonalność i komfort uzupełniają się również w odniesieniu do wyposażenia technicznego przedziału pasażerskiego. Oświetlenie wewnętrzne nowego Tourismo RHD jest wykonane całkowicie w trwałej i energooszczędnej technologii LED. Lampki sufitowe mają bardzo wyrazistą stylistykę, stanowią reminiscencję obu poprzednich cieszących się niezwykłym powodzeniem serii. Ludzie z branży określają je pieszczotliwie jako "Ufo“.

W nowym Tourismo RHD zastosowano najnowsze technologie oświetlenia. Lampy mają bardzo płaski kształt i dzięki użyciu dwustopniowego przełącznika służą jako oświetlenie wewnętrzne, jako orientacyjne oświetlenie nocne podczas jazdy oraz - razem z lampkami bocznymi - dodatkowo jako oświetlenie półek na bagaż podręczny. W przypadku dwuosiowych wersji pojazdu zastosowano siedem, a w trzyosiowych - osiem lamp sufitowych.¬ Obramowania lamp sufitowych utrzymane są fabrycznie dokładnie w stylu nowego autobusu wysokopokładowego - w odcieniu Greige (szaro beżowy), na życzenie w kolorze srebrnym.

Indywidualne panele

Kształt nowego panelu obsługowego również od razu wpada w oko. Cechą szczególną designu jest wyraziste dekoracyjne obramowanie, wykonane fabrycznie w czerni z połyskiem, dostępne jednak również w wersji srebrnej – indywidualność w tym miejscu to nowość. Panele obsługowe zawierają okrągłe, indywidualnie regulowane w każdą stronę dysze powietrzne oraz lampki do czytania dla każdego pasażera, ponadto głośniki oraz przycisk wezwania hostessy. Łączniki pomiędzy panelami obsługowymi wyłożone są czarną skórą ekologiczną o strukturze romboidalnej.

Okablowanie paneli obsługowych w odpowietrzniku sufitowym ma zabudowę modularną: w przypadku np. późniejszej zmiany odległości między fotelami, np. podczas przeróbki używanego autobusu z cztero- na trzygwiazdkowy możliwe jest dostosowanie pozycji paneli obsługowych.¬

Indywidualna kuchnia

Jeżeli przewoźnik pragnie zaopatrzyć pasażerów w ciepłe napoje lub drobne przekąski, może wybrać jedną z kompaktowych kuchni znajdujących się za drzwiami numer dwa przy środkowym wejściu. Wychodząc naprzeciw wymaganiom brytyjskich klientów w ofercie znajduje się również kuchnia z zaparzaczem do herbaty.

W modelu Tourismo RHD Mercedes-Benz po raz pierwszy prezentuje całkowicie nowo zaprojektowaną kuchnię, której wygląd został idealnie dostosowany do stylistyki wnętrza Tourismo RHD. Wyposażenie nowej kuchni jest zmienne i zaspokaja nawet wysokie wymagania: do dyspozycji jest ekspres do kawy na 60 filiżanek, osobny ekspres do espresso- lub do herbaty, podgrzewacz do kiełbasek lub kuchenka mikrofalowa. U góry znajduje się duży pojemnik mieszczący zapasy lub dodatkowa lodówka pokładowa. Wszystkie warianty mają identyczną obudowę. Nowa kuchnia dysponuje technologią energooszczędną, obsługa następuje za pomocą ekranu dotykowego i sterowana jest przez mikroprocesory – w przypadku RHD high-tech sięga aż po komponenty wyposażenia.

Pod kuchnią znajduje się sprawdzone w poprzednich modelach pomieszczenie wielofunkcyjne, dostępne zarówno z zewnątrz, jak i z wewnątrz. Dzięki odpowiedniemu wyposażeniu – począwszy od materaca przez oświetlenie, ogrzewanie, klimatyzację po telefon pokładowy – może służyć również jako pomieszczenie do odpoczynku dla kierowcy.

Naprzeciwko kuchni przed drugimi drzwiami umiejscowiona jest opcjonalnie umywalnia z toaletą pokładową. Podobnie jak dotychczas, na życzenie pomieszczenie to dostępne jest również we wzmocnionej wersji dalekobieżnej, z powiększonymi zbiornikami i szczególnie wytrzymałym wyposażeniem, uzupełnionym opcjonalnie elektryczną suszarką do rąk i pojemnikiem na środek dezynfekcyjny.

Pasażerowie o ograniczonej mobilności

Nowy Tourismo RHD jest otwarty na wszystkich pasażerów, również tych z ograniczoną mobilnością. Schody wejściowe są już przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych, zgodnie z wymogami normy ECE-R 107. Dodatkowo na życzenie możliwe jest zamontowanie windy dla pasażerów na wózkach inwalidzkich. Winda znajduje się w bagażniku od strony wejścia, bezpośrednio za przednią osią, schowana za osobną pokrywą w specjalnej kasecie, dzięki czemu nie zajmuje dużo miejsca. W przypadku montażu windy na wysokości przedziału pasażerskiego przewidziane są dodatkowe drzwi. Podwójne siedzenia dla pasażerów na wózkach umieszczone są w pobliżu drzwi, na przesuwnym systemie szynowym, gdzie można bezpiecznie zamocować wózek.

Dobry klimat

Pasażerowie na pokładzie nowego Tourismo RHD powinni czuć się komfortowo o każdej porze roku, dlatego też konstruktorzy intensywnie zajęli się kwestią klimatyzacji wnętrza pojazdu. Skuteczne ogrzewanie konwekcyjne zapewnia ciepło we wnętrzu, w razie potrzeby przy wsparciu dodatkowego ogrzewania zasilanego paliwem.

Standardowa klimatyzacja montowana jest w środkowej części dachu, w sposób umożliwiający dogodną konserwację. W zależności od długości pojazdu i wymagań rynku wydajność chłodnicza klimatyzacji wynosi 32 kW, 35 kW lub 39 kW. Nowa dwustrefowa regulacja, każdorazowo z dwoma obiegami zarówno w przypadku chłodzenia, jak i grzania zapewnia równomierny rozkład temperatury na całej długości pojazdu. Stanowisko kierowcy klimatyzowane jest osobno. Również nowy sposób detekcji wilgotności powietrza zwiększa komfort klimatyczny, a tym samym dobre samopoczucie.

Klimatyzacja jest znacznie lżejsza i bardziej oszczędna niż w poprzednich modelach: opcjonalne wyłączanie cylindra sprężarki chłodziwa redukuje zapotrzebowanie na energię, a tym samym zużycie paliwa przez autobus. Powód: Podczas gdy w standardowych urządzeniach klimatyzacyjnych sprężarka działa w trybie ciągłym, w nowym Tourismo RHD jest ona włączana w jedynie w razie potrzeby.

Zarówno ogrzewanie, jak i klimatyzacja udowodniły swoją wydajność w najtrudniejszych warunkach, między innymi podczas testów w komorze niskich temperatur przy minus 20 ºC.

Podłączeni do Coach MediaRouter

W autobusach dalekobieżnych już dawno stało się to obowiązkiem, w pozostałych autobusach turystycznych – kwestią wyboru: pasażerowie domagają się szybkiego internetu dla swoich urządzeń mobilnych. Nowy Tourismo RHD może opcjonalnie we wszystkich wersjach zostać fabrycznie wyposażony w router i antenę. Coach MediaRouter posiada dwa wejścia dla kart SIM z obsługą LTE oraz dwa porty USB. W ten sposób poza możliwością korzystania podczas jazdy z internetu na urządzeniach mobilnych pasażerowie uzyskują ponadto możliwość dostępu do serwera multimediów w sieci lokalnej. Odciąża to jednocześnie połączenie internetowe.

Przewoźnicy mogą rozwiązać kwestię zasilania urządzeń należących do pasażerów na różne sposoby: Mercedes-Benz wyposaża Tourismo RHD w porty USB lub gniazdka 230 V, montowane od strony ściany.

Większy bagażnik

Ponieważ konstrukcja ramy głównej nowego Tourismo RHD stała się o cztery centymetry wyższa, powiększył się bagażnik miedzy osiami we wszystkich modelach. W zależności od modelu jego pojemność waha się od 9,9 m³ do 12,1 m³ (po odjęciu toalety znajdującej się przy środkowym wejściu pojemność zmniejsza się każdorazowo o 1,2 m³).

Do tego należy doliczyć praktyczne schowki w obszarze osi, służące do przechowywania dodatkowego wyposażenia, jak np. łańcuchy śniegowe, bagaż kierowcy lub zapasy dla kuchni pokładowej lub lodówki. Autobusy w wersji dwuosiowej dysponują zarówno dużym schowkiem z lewej strony nad tylną osią oraz półką z prawej strony nad tylną osią. Ich objętość wynosi łącznie 1,35 m³. W pojazdach trzyosiowych znajdują się aż trzy schowki: po jednym z lewej i prawej nad osią napędową oraz dodatkowy z lewej strony nad przednia osią.

Przestrzeń dokoła osi została wykorzystana przez konstruktorów również do przechowywania elementów technicznych i akcesoriów. Główna i pomocnicza tablica rozdzielcza rozmieszczone są po prawej stronie nad przednią lub tylną osią, dzięki czemu zapewniony jest do nich łatwy i bezpieczny dostęp w razie potrzeby. To samo dotyczy narzędzi znajdujących się również w obszarze tylnej osi. Łatwo dostępne są także akumulatory w schowku nad przednią osią z lewej strony (patrząc w kierunku jazdy) w wersji dwuosiowej lub z lewej strony nad osią wleczoną (wersja trzyosiowa).


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Mercedes-Benz
Tourismo
siedzenia
  • Bus Expert – 04.07.2017

    A jak się mają późniejsze zmiany rozstawu paneli z nawiewami z 4 gwiazdek na 3 i zwiększenie ilości miejsc do homologacji pojazdu? To było dobre 10-15 lat temu, a nie teraz w EU...A. ktoś mocno zaspał z pomysłem w mercedesieB. infobus, nie czta ze zrozumiem informacji prasowych i przekazuje dalej puste dyrdymały marketingowe z evobus

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....