TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowy Solaris w barwach Grudziądza!
InfoBus.pl - Opublikowano: 20.10.2015 21:00:26 13 komentarzy
Solaris Urbino 12 w barwach MZK Grudziądz

Miejskiego Zakładu Komunikacji w Grudziądzu odebrał dwa wyjątkowe autobusy. To najnowsze Solarisy Urbino 12 IV generacji. Koszt ich zakupu za sztukę wyniósł 812 tys. zł.

- ?Pojazdy, które kupiliśmy to pierwsze autobusy w nowym designie - mają numery fabryczne nr 2 i nr 3. Wyróżnia je lżejsza i sztywniejsza konstrukcja oraz technologia montażu ?skin on skin?, odmienione wnętrze i jeszcze wygodniejsze wsiadanie i wysiadanie. Na trasach powinny pojawić się jeszcze w październiku br.? - mówi Paweł Maniszewski, prezes MZK Grudziądz.

Długość grudziądzkich autobusów to 12 m, a szerokość 2,55 m. Pojazdy, które trafiły do Grudziądza wyposażone są w silniki Paccar MX-11 o pojemności 10,8 litra i mocy 210 kW z normą emisji spali Euro 6. To jednocześnie pierwsze autobusy komunikacji miejskiej z tą normą w mieście.

Nowe Urbino oferują klimatyzację, a w okresie zimowym dodatkowe ogrzewanie. Jak we wszystkich Solarisach nad bezpieczeństwem pasażerów oprócz systemów aktywnych i biernych czuwać będzie monitoring. W pojazdach znajdują się także stanowiska do ładowania telefonów komórkowych (porty USB) - przy pionowych poręczach. Każdy autobus może zabrać 91 pasażerów.

W nowym Solarisie wprowadzono wiele udoskonaleń, które dotyczą niemal wszystkich obszarów pojazdu. Równocześnie posiada on wiele charakterystycznych elementów swojego poprzednika, które doskonale sprawdziły się w ciągu ostatnich kilkunastu lat eksploatacji. Niewątpliwym atutem nowego Solarisa jest zdecydowanie większa liczba miejsc siedzących dostępnych z niskiej podłogi. W wersji 12-metrowej jest to 16 miejsc. Dodatkową przestrzeń uzyskano m.in. dzięki umiejscowieniu zbiorników paliwa na nadkolach pojazdu.

Warto dodać, że w ubiegłym roku grudziądzka spółka również zakupiła dwa autobusy marki Solaris Urbino 12.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Grudziądz
Sodalis
Nowy Urbino
  • zdzisiek z pks u – 20.10.2015

    Ladny ale wycieraczki w tym ulozeniu nie pasuja do nowego urbino

  • Tommy – 20.10.2015

    W takim malowaniu robi wrażenie...

  • Do Infotram – 20.10.2015

    Ile jeszcze razy będziecie pisać o tych "nowościach" w solarisach, które od 15 lat są w Volvach?

  • www – 20.10.2015

    Stary Solaris jest ładniejszy, a to trochę dziwne. Nowy wygląda na smutaska. Odejście od rozpoznawalnej szyby Solarisa nie jest dobrym pomysłem. W sumie nie widać, że nowy model to Solaris, a szkoda.

  • Ubranista – 20.10.2015

    " Odejście od rozpoznawalnej szyby Solarisa nie jest dobrym pomysłem." Rozpoznawalnej znaczy jakiej?

  • Radosc – 20.10.2015

    Rozpoznawalna = ta, ktora jest na 1. zdj po lewej.Malowanie troche smutne. Pasek ku dachu jest za gruby, srodek dachu powinien byc szary albo bialy i nadkola/kolpaki mogli tez troche na czerwono. Tak jak tu:http://fs5.directupload.net/images/151020/v5pq6vvm.png PS: Czyzby juz nie wstawiali przesuwnych okien do nowej gen.?

  • yzxwq – 20.10.2015

    @"Do Infotram"Szkoda, że nie dodałeś fallusie faktu, że Volvo, ani Scania nie osiągnęły takiego wyniku liczby siedzeń z niskiej podłogi... Mankamentem jak na razie jedynym jest wątpliwość co do spalania. Jeśli osiągnie wynik taki jak Mercedes C2 lub Vovlo 7900 Hybrid będzie to najbardziej konkurencyjny pojazd dla nich, szczególnie grożącym wypad z rynku, bo jakością będzie praktycznie na równi, a ceną pobije...

  • Dziki – 20.10.2015

    Jest o tonę lżejszy od poprzedniej wersji a to już jest oszczędność ładnych kilkunastu litrów dziennie...

  • 653 – 20.10.2015

    @yzxwq: No to prosze przedstaw nam wyniki, ile l/100km spala silnikMB:DAF:Cummins:Pod wzgledem dostepnych siedzen z niskiej podlogi Solaris ma przewage z MB w wersji 3 drzwiowej (12m).

  • rammsteinfan – 21.10.2015

    "Miejskiego Zakładu Komunikacji w Grudziądzu odebrał dwa wyjątkowe autobusy." - a może po prostu: "Miejski Zakład..."?

  • Polak z Polski – 21.10.2015

    Ale paskudny autobus.Nikt nie potrafi wyprodukować tak ładnego i dobrego jakościowo autobusu jak Mercedes Conecto.

  • olaf – 21.10.2015

    on ma szybę dzieloną ze wzglądu na koszty chyba. Lepiej wymienić połowę szyby niż cała przy stłuczce

  • Hahahaha przejedz sie Daimler-Benz O305 / O405 a pozniej sie wypowiadaj o CONECTO. Conecto i jakosc? Wez sie zastanow dziecko. x – 21.10.2015

    Hahahaha przejedz sie Daimler-Benz O305 / O405 a pozniej sie wypowiadaj o CONECTO. Conecto i jakosc? Wez sie zastanow dziecko. xD

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....