Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowy rozdział PKS-u Gdynia – dzięki pożyczce ARP

infobus
23.01.2020 07:00
0 Komentarzy

ARP S.A. udzieliła PKS Gdynia S.A. pożyczki w wysokości 8,2 mln złotych. Pozyskane środki pozwolą między innymi na wymianę taboru autobusowego i zmniejszenie kosztów funkcjonowania gdyńskiego przewoźnika.

Środki w wysokości 8,2 mln zł dla PKS Gdynia przyczynią się do poprawy stabilności działania, w tym do zmniejszenia kosztów funkcjonowania i wymiany taboru autobusowego.

Inwestycja w podróżowanie

-„Wsparcie przewoźników lokalnych to dzisiaj bardzo ważne zadanie: pozwala na utrzymanie i rozwój połączeń w gminach i miastach oraz umożliwia poprawę ich komfortu. Udzielając pożyczki PKS Gdynia zyskujemy nie tylko nowego kontrahenta, ale także realnie wpływamy na jakość podróżowania w województwie pomorskim. Cieszę się, że w tym przedsięwzięciu udaje nam się połączyć biznes z poprawą warunków życia mieszkańców północnej części Pomorza – powiedział Paweł Kolczyński, wiceprezes Agencji Rozwoju Przemysłu S.A. – Dzisiejsza umowa z PKS Gdynia pokazuje, że nasz program wsparcia małych i średnich przedsiębiorstw w postaci lokalnych centrów obsługi przedsiębiorców (COP) przynosi oczekiwane rezultaty. To dzięki COP w Gdyni przedsiębiorca znalazł do nas drogę i poszukiwane rozwiązanie. Żeby ten dostęp jeszcze bardziej ułatwić, również w innych rejonach Polski, już wkrótce uruchomimy dwie nowe jednostki” – zapowiedział wiceprezes Kolczyński.

PKS Gdynia S.A. jest największym prywatnym przewoźnikiem na rynku przewozów regionalnych i miejskich województwa pomorskiego. To polska spółka, powstała w wyniku udanej prywatyzacji wejherowskiego oddziału PKS. Przewoźnik systematycznie zwiększa skalę prowadzonej działalności, zapewniając niezbędne połączenia regionalne, zarówno w przewozach prowadzonych na własny rachunek, jak i na podstawie umów na przewozy, których stronami są m.in. jednostki samorządów lokalnych i województwo pomorskie.

-„Dzisiejsza umowa jest otwarciem kolejnego rozdziału w funkcjonowaniu PKS Gdynia – przewoźnika zapewniającego codzienny dojazd tysiącom pasażerów w powiecie puckim, wejherowskim, lęborskim, kartuskim i na terenie Trójmiasta. Dzięki niej w jeszcze lepszy sposób będziemy w stanie zaspokajać potrzeby mieszkańców Pomorza w zakresie mobilności. Jesteśmy także otwarci na współpracę z kolejnymi partnerami, w tym samorządami. To niezbędny warunek dla trwałego funkcjonowania dobrej jakości regionalnego transportu publicznego” – powiedział Grzegorz König, prezes PKS Gdynia S.A.

Historia PKS-u

PKS Gdynia S.A. powstał w wyniku przekształceń i prywatyzacji Oddziału Państwowego Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Wejherowie. Od niemal 70 lat świadczy usługi regionalnego transportu autobusowego na rzecz mieszkańców północnej części Województwa Pomorskiego, a od połowy lat 90. XX w. obsługuje także wybrane zadania przewozowe w komunikacji miejskiej w Trójmieście i sąsiednich miastach.

Jak informuje ARP, PKS Gdynia S.A. jest jednym z niewielu przykładów udanej prywatyzacji dawnych państwowych PKS-ów, co zawdzięcza m.in. oparciu jej o polski kapitał oraz ciągłej optymalizacji procesów funkcjonowania.

Finansowanie udzielone PKS Gdynia to niejedyne środki przeznaczone na wsparcie rozwoju przewozów lokalnych. W maju ub.r. ARP udzieliła pożyczki dla PKS w Ostrowcu Świętokrzyskim S.A. (4,12 mln zł) oraz PKS Zielona Góra Sp. z o.o. (5,5 mln zł).

Komentarze