TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowy przetarg na linie MPK Wrocław. Nie 40, a 30 autobusów
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.07.2019 14:00:09
fot. Mrozard, phototrans.pl

Niecały miesiąc czekaliśmy na nowy przetarg na obsługę linii autobusowych dla Miejskiego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego we Wrocławiu. Wygląda na to, że sporo się zmieniło. Można to zamknąć w jednym zdaniu- kontrakt będzie mniejszy.

Pierwszy przetarg na nowego podwykonawcę dla wrocławskiego MPK zakończył się niepowodzeniem. Warunki tamtego postępowania w praktyce wymagały na przewoźnikach zaoferowania bardzo wysokich stawek. Nie było więc zaskoczenia, że wszystkie oferty przewyższały budżet MPK. Najtańszy był Mobilis, który zaproponował realizację przewozów po średniej stawce początkowej 10,02 zł/wzkm netto. Budże MPK był jednak dużo niższy. Miejski przewoźnik założył bowiem, że wyda na początek nie więcej niż średnio 8,03 zł/wzkm netto na początek kontraktu, który miał trwać przez pięć i pół roku.

Przetarg został więc 25 czerwca unieważniony. Od razu zapowiedziano ogłoszenie nowego, w którym miano dokonać zmian umożliwiających osiągnięcie niższych stawek. Z opublikowanego dziś na TED ogłoszenia o zamówieniu wynika, że potwierdziły się nasze informacje o zmniejszeniu zakresu kontraktu. Zarówno w zakresie pracy eksploatacyjnej jak i liczby autobusów, którą będzie musiał dysponować partner MPK. Resztę znaków zapytania rozwieje SIWZ, na który czekamy.

Nie wiadomo od kiedy miałby obowiązywać nowy kontrakt. Według nieoficjalnych informacji pierwsze autobusy miałyby wyruszyć na wrocławskie ulice nie wcześniej niż ok. połowy stycznia, a kolejne byłyby wprowadzane do ruchu w jeszcze dwóch etapach. Umowa miałaby obowiązywać do końca lutego 2020 r.

Wygląda na to, że minimalny poziom pracy eksploatacyjnej w ciągu roku ma wynieść nie mniej niż 1,7 mln wzkm rocznie. Podejrzewam, że zastosowano "nożyczki" z pierwszego przetargu i zakres ten może wzrosnąć do 2,1 mln wzkm w ciągu roku. A to by dawało pięcioletnie przewozy w wymiarze między 8,5 a 10,5 mln wzkm. To dosyć spory rozmiar "widełek".

Szacunkowa wartość zamówienia to 115 528 003,08 zł netto. Przyjmując reguły z poprzedniego przetargu dawałoby to średnią stawkę początkową na poziomie ok. 8,75 zł/wzkm. Z kolei na koniec kontraktu miałoby to być nie więcej niż 9,77 zł netto. Oczywiście zakładając poprawność naszego toku myślenia.

Nowy podwykonawca będzie miał obowiązek dysponować łącznie min. 30 autobusami. Najwięcej będzie dwunastek. Łącznie przewoźnik będzie musiał zapewnić ich 18, z czego dwie będą pojazdami rezerwowymi. Do tego dojdzie jeszcze 12 przegubowców, wśród których również będą dwa rezerwowe. Prawdopodobnie wszystkie autobusy mają być fabrycznie nowe. I tyle na razie jeśli chodzi o stronę materialną przetargu.

W oczekiwaniu na SIWZ przechodzimy do warunków formalnych. Minimum w zakresie zdolności finansowej MPK określiło na 40 mln zł. Warunek doświadczenia zostanie spełniony jeśli oferent wykaże, że w ciągu ostatnich trzech lat wykonał usługi w autobusowym transporcie zbiorowym o łącznej wielkości nie mniejszej niż 1 700 000 wzkm w ciągu jednego roku. Oferty należy zabezpieczyć wadium, które wynosi 3 mln zł.

Termin składania ofert mija 21 sierpnia. Na tą chwilę nie wiadomo jakie będą kryteria ich oceny. Skala kontraktu ja widać zmniejszyła się, ale to wcale nie zagwarantuje osiągnięcia niższych stawek. W tym przypadku bowiem część kosztów stałych przy mniejszym wolumenie przewozów będzie bardziej ciążyła na stawkach.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
linie
MPK Wrocław
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....