TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowy operator w Radomiu?
InfoBus.pl - Opublikowano: 22.02.2016 19:00:38 13 komentarzy
Michalczewski raczej pożegna się z liniami 3,8 i 13 w Radomiu. Pytanie co stanie się z jego gazowymi Solarisami? (fot. Mateusz Gaworski)

Na dwa tygodnie prze upływem terminu ważności ofert radomski Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji rozstrzygnął przetarg na dziesięcioletnią obsługę linii autobusowych w wymiarze do 13 mln wzkm. Urzędnicy za najlepszą spośród wszystkich ważnych ofert wskazali najtańszą propozycję. Przedstawiło ją konsorcjum, któremu przewodzą Dolnośląskie Linie Autobusowe wraz z partnerami w postaci spółek z Grupy Irex. Mowa o jaworznickim Meteorze oraz Irexie-4 ze Świętłochowic.

Warunki zamówienia omówiliśmy tutaj. Umowa, która będzie obowiązywała 10 lat od momentu jej odpisania. Przez ten czas zwycięzca będzie miał do wykonania pracę eksploatacyjną nieprzekraczającą 13 mln wzkm. By ją zrealizować będzie musiał pozyskać 23 nowe, całkowicie niskopodłogowe autobusy klasy maxi. Muszą one spełniać normę EURO6, być dosyć bogato wyposażone oraz pomalowane w obowiązujący schemat kolorystyczny w Radomiu. Internauci nazywają go żargonowo "strategicznym". Więcej w kwestii wymagań MZDiK wobec oczekiwanego taboru można poczytać tutaj. Autobusy będą wprowadzane do ruchu w trzech transzach (170, 175 i 180 dni od podpisania umowy).

10 grudnia dokonano otwarcia ofert. Radomscy urzędnicy otrzymali aż siedem propozycji, z których tylko trzy mieściły się w oszacowanym przez nich kosztorysie. MZDiK stawkę tę określił na 6,31 zł/wzkm netto. Natomiast tutaj omówiliśmy najważniejsze szczegóły ofert, które otrzymał radomski organizator komunikacji.

Propozycja konsorcjum DLA, Meteora oraz Irexu-4 opiewa na 5,67 zł/wzkm netto. To najtańsza oferta, którą otrzymał MZDiK. Początkowo nie było wiadomo na jakie autobusy postawił śląsko-wrocławski alians. Jak już wcześniej informowaliśmy konsorcjum pierwotnie nie załączyło do swojej oferty wykazu autobusów wraz z pisemnym zobowiązaniem wybranego dealera lub producenta. Teraz jednak już wszystko jasne. Konsorcjum uzupełniło ofertę o wspomniany wykaz wraz ze zobowiązaniem przedstawionym przez Solarisa.

Z postępowania wykluczono oferty dwóch firm. To radomskie MPK oraz PKS Zielona Góra. O ile w pierwszym przypadku wydaje się nam, że znamy powody odrzucenia tej propozycji (więcej jeszcze raz tutaj), to w drugim przypadku jest to dosyć zastanawiające. Nie mniej postaramy się rozwiać wątpliwości w tym zakresie.

Jeżeli od decyzji MZDiK nie będzie odwołań do Krajowej Izby Odwoławczej to w ciągu najbliższego miesiąca, maksymalnie półtora można liczyć na podpisanie umowy z DLA i jego partnerami. Wstępnie autobusy nowego operatora zostaną skierowane do obsługi linii nr 3, 8 i 13. W efekcie po prawie 22 latach dojdzie do zmiany firmy, która zajmuje się przewozami na nich. Michalczewski zmniejszy swój stan posiadania w Radomiu jedynie do pakietu, który obsługuje 27 autobusami na podstawie umowy z 2008 roku.


Sprawdź też:
MZDiK Radom
Michalczewski
Mobilis
Europa Express City
PKS Zielona Góra
DLA
Meteor
Irex-4
Arriva
  • wrocławianin – 22.02.2016

    Dlaczego ten schemat kolorystyczny nazywany jest strategicznym?

  • lox – 22.02.2016

    Szkoda, że Solarisy - fajnie by było z MAZami albo Sorami :D

  • szofer – 22.02.2016

    lox - ja Ci dam jakieś trupy i pruchna do mojego miasta sprowadzać. Solaris to minimum przyzwoitości. Po za tym moim zdaniem jakość serwowanych usług dla Radomia przez DLA stawiam pod dużym znakiem zapytania. Przecież oni muszą zacząć w Radomiu od ZERA, baza, kierowcy, dyspozytorzy, mechanicy i inne. Na początek baza z całym zapleczem. MZDiK chyba nie wie co robi dając jakiemuś nowemu operatorowi część linii w mieście. Zobaczcie jak wyglądają i jeżdżą autobusy mobilisu w Warszawce, po prostu dno kompletne. Za dwa trzy lata to samo czeka autobusy i jakość ich usług DLA dla Radomia.

  • aaa – 22.02.2016

    A ja zaluje ze nie MANY. TO SUPER AUTOBUSY. MOIM ZDANIEM LEPSZE NIZ SOLARISY. CIEKAW JESTEM TYLKO CZY DADZA RADE DLA ICH PARTNERZY. CZAS POKAZE.

  • Kamil – 22.02.2016

    @wrocławianin

    Dla tego, ze malowanie autobusów składa się z poziomego jasnoczerwonego paska oraz czterech pionowych pasow okreslajacych stategie Miasta Radom ("Siła w Precyzji")

    Osobiscie malowanie bardzo mi sie podoba :D

  • Jacek – 23.02.2016

    DLA faktycznie odegrała się ITSowi za Wrocław, tylko że stawka niezbyt wygórowana i do tego trzeba faktycznie jakieś klepisko z kawałkiem hali i kanału w Radomiu przygotować, o pracownikach nie wspomnę. Trochę dziwi fakt że przy tak niskiej cenie zaproponowali Solarisa, obstawiałem bardziej (MAZa) pod logiem Glaspo Motors lub SORa, ale zobaczymy jak to się rozegra na przestrzeni kilku lat.

  • xyz – 23.02.2016

    @aaa, MAN-a nikt nie kupi przy takiej stawce, ponieważ MAN jest drogi w zakupie i eksploatacji. To się zwyczajnie nie spina finansowo.

  • sat – 23.02.2016

    A Solaris jest tani, ciekawe.
    Solaris to najbardziej nieudolny serwis, przynajmniej w Bolechowie i dwa razy droższe części.
    Ale co tam, nie mój biznes.

  • Jacek – 23.02.2016

    @xyz, a czy tu ktoś o MANie wspominał? Wyrażnie napisano że kupią Solarisa, a ja tylko z pewną dozą niesmiałości wspomniałem o MAZie

  • zwolniony od cesarza adama – 23.02.2016

    Ciekawe jakie umowy i stawki godzinowe dadzą...?

  • zwolniony od cesarza adama – 23.02.2016

    Czy to będzie Solaris, Man, Maz...,to "cebula" radomska i tak rozdupcy

  • Kierowca ITS – 26.02.2016

    Szkoda tylko ludzi , którzy stracili pracę

  • P5 – 17.03.2016

    Pójdą do DLA, jaki problem?

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...