Nowy Mercedes Intouro zastąpi Setrę MultiClass 400 UL

infobus
24.09.2020 11:00
0 Komentarzy

Mercedes przeprowadził rewolucję w międzymiastowej rodzinie Intouro i wyznaczył jej nową rolę w ofercie Daimler Buses.

Dzięki swojej ekonomiczności i elastyczności, a teraz także pionierskim systemom wspomagania – nowy Intouro wyznacza standardy dla autobusów międzymiastowych.

Z ABA 5

Jako prawdziwy Mercedes-Benz nowy Intouro oferuje poziom bezpieczeństwa, który nie ma sobie równych w jego segmencie. Jest on pierwszym autobusem wyposażonym w jedyny w swoim rodzaju układ wspomagania hamowania awaryjnego Active Brake Assist 5 – w skrócie ABA 5 –, stanowiący kolejny kamień milowy w procesie podnoszenia poziomu bezpieczeństwa. ABA 5 jest pierwszym systemem, w którym zdecydowano się na połączenie radaru i kamery. Dostępny na życzenie układ wspomagania może wykonywać automatyczny manewr hamowania awaryjnego w granicach działania systemu aż do momentu całkowitego zatrzymania pojazdu w reakcji na nieruchome i ruchome przeszkody. Będący pierwszym na świecie autobusowym asystentem hamowania awaryjnego ABA 5 może teraz spowodować nawet automatyczne pełne zatrzymanie awaryjne w przypadku rozpoznania poruszających się osób.

Wyjątkowe nowe elementy wyposażenia poprawiającego bezpieczeństwo jazdy Intouro obejmują również opcjonalny, oparty na technologii radarowej układ wspomagania skrętu Sideguard Assist z funkcją rozpoznawania osób. Wspiera on kierowcę, zwłaszcza podczas wykonywania manewru skrętu w terenie zabudowanym, i skutecznie chroni słabszych użytkowników dróg, takich jak piesi czy rowerzyści.

Zamiast 400 UL i UL business

Ze względu na znacznie poszerzony wachlarz zastosowań nowy Intouro zastąpi poprzednią serię. Opracowanie nowego modelu stało się również impulsem do uporządkowania produktów Daimler Buses w segmencie autobusów międzymiastowych: Dotychczasowe serie MultiClass 400 UL i UL business siostrzanej marki Setra zostają połączone w nowym Intouro.

Jak podkreśla jednak Daimler – bardzo popularna seria MultiClass 400 LE business pozostanie niezmiennie w asortymencie Setry.

Zabieg ten daje w efekcie jasno ustrukturyzowaną ofertę: Segment wysokopodłogowych autobusów międzymiastowych obejmuje nowy Mercedes-Benz Intouro, a segment niskopodłogowych autobusów przejmuje Setra LE business.

Cztery wersje

Na początek Intouro zostanie wprowadzony na rynek w swoim zasadniczym, najliczniej obsadzonym przez niego segmencie jako Intouro o długości 12,18 m i Intouro M o długości 13,09 m.

Następnie, dzięki swojej modułowej budowie, pojawi się wersja Intouro K (długość 10,75 m) i trzyosiowa Intouro L o długości 14,88 m.

To pokazuje, że Intouro zaoferuje znacznie więcej możliwych konfiguracji. Począwszy od funkcjonalnego wysokopodłogowego autobusu międzymiastowego z przedziałem bagażowym, poprzez autobus szkolny i pojazd do przewozów transferowych, jak również w transporcie pracowniczym aż po komfortowy autobus na całodniowe wycieczki i wyjazdy weekendowe. To wszystko robi pozytywne wrażenie i jest to kolejna próba podjęcia bezpośredniej walki z niekwestionowanym królem międzymiastowych autobusów w Europie, czyli modelem Iveco Crossway. Będzie detronizacja?

Komentarze