TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowości w MPK Wrocław. Nowy podwykonawca i 50 Citaro G na jesieni!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 07.02.2019 16:00:22
fot. wroclaw.pl

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Wrocławiu czeka zwiększenie pracy eksploatacyjnej na liniach autobusowych. Przewoźnik aby podołać temu zadaniu kupi nowe Mercedesy Citaro G C2 oraz będzie korzystał ze wsparcia nowego podwykonawcy.

Niektóre dzielnice Wrocławia odczują wyraźną poprawę w zakresie obsługi komunikacyjnej. Pojawią się dodatkowe kursy, nowe linie, a część będzie miała zmodyfikowane przebiegi. Jednak aby można było wcielić plan w życie konieczne jest wprowadzenie do ruchu kolejnych autobusów.

"Wśród 100 zadań na pierwsze 100 dni mojej prezydentury mieściło się wiele kwestii dotyczących komunikacji miejskiej, która podczas całej mojej kadencji będzie szczególnie istotna. W związku z tym przedstawiamy dzisiaj nowy program autobusowy, który ma ułatwić wielu mieszkańcom korzystanie z komunikacji miejskiej i będzie skrupulatnie wprowadzany w życie w kolejnych miesiącach" – podkreślił Jacek Sutryk, prezydent Wrocławia.

Jesienią mieszkańcy Lipy Piotrowskiej będą mogli podróżować nową linią autobusową 143 do pętli tramwajowo–autobusowej na Oporowie. Ze zmian w 2019 roku powinni być również zadowoleni m.in. mieszkańcy Maślic. W III kwartale wydłużona zostanie linia 127, która będzie kończyć kursy nie na przystanku Kozanów, ale przy ulicy Koziej.

Przedłużona zostanie również linia 144, obecnie zatrzymująca się na pętli przy ulicy Kamieńskiego. Dodatkowo również planowane jest skierowanie wybranych kursów linii 147 do ulicy Bierutowskiej. Zmiany dotkną także południowe części miasta. Od 1 marca linia 110, która obecnie kursuje między przystankami Iwiny (Pętla) - Dworzec Główny (Stawowa) zostanie przedłużona do Galerii Dominikańskiej. Bardzo ważną inwestycją jest także wydłużenie linii 145. Autobusy nie będą kończyć swego biegu na Tarnogaju i Gaju, ale pojadą dalej - do Jagodna i ułatwią komunikację mieszkańcom m.in. Małej Toskanii.

Nowy podwykonawca

Kolejne autobusy wyjadą na wrocławskie ulice m.in. dzięki podjęciu współpracy przez MPK z nowym podwykonawcą.

"Rzeczywiście gdyby nie zakupy nowych 50 autobusów nie moglibyśmy zrealizować tego nowego programu autobusowego. Jednocześnie będziemy też podejmować współpracę z nowym podwykonawcą, którego poszukamy i wyłonimy w drodze przetargu. Przetarg rozpocznie się już w lutym, tak żeby ten podwykonawca już we wrześniu mógł rozpocząć swoją pracę przewozową." - powiedziała Jolanata Szczepańska, prezes MPK Wrocław.

Pomysł z podwykonawstem nie jest nowy, ale Wrocław jest największym tego typu zleceniem w Polsce. Dzięki temu w czerwcu 2015 r. na wybrane przez MPK linie wyjechała radomska firma Michalczewski. Kontrakt między miejski a prywatnym przewoźnikiem trwa do 2025 r. Dwa lata później dokonano jego rozszerzenia o kolejne zadania przewozowe.

Obecnie Michalczewski obsługuje zadania przewozowe wskazane przez MPK przy pomocy łącznie 80 autobusów- 73 MAN-ów (43 Lion'sy City G, 30 sztuk Lion'sów City A37) oraz siedmiu Solarisów Urbino 8,6. Na linie wyjeżdżają maksymalnie 74 autobusy, a rocznie wykonują one pracę eksploatacyjną w wymiarze ok. 4,5 - 4,6 mln wzkm.

Nowy podwykonawca miałby objąć swoje zadania we wrześniu. Jak udało nam się nieoficjalnie dowiedzieć musiałby podstawić ok. 30 - 40 autobusów. A to by oznaczało przewozy w wymiarze ok. 1,9 - 2,5 mln wzkm rocznie. To dosyć duże zlecenie jak na polskie realia. Nie wiadomo tylko przez jak długi okres MPK korzystałoby z jego usług. Możliwe więc jest, że nowy partner miejskiego przewoźnika dostałby kontrakt do 2025 r.

Nowe Citaro C2 G na jesieni

Wyjaśnia się powoli sprawa zamknięcia przez MPK przetargu na 50 nowych autobusów przegubowych, z opcją rozszerzenia o kolejnych 50. Po wielu perturbacjach ostatecznie zlecenie trafi do EvoBus Polska. Firma dostarczy do Wrocławia kolejne przegubowe Mercedesy Citaro C2 G. Plany zakładają, że rozpoczną one kursowanie na jesieni.

"Aby zrealizować nowy program autobusowy potrzebne są dodatkowe pojazdy. Dlatego kupimy 50 nowych autobusów marki Mercedes Citaro. Będą to autobusy przegubowe, w pełni klimatyzowane, wyposażone w systemy informacji pasażerskiej i monitoringu. Tego typu pojazdy już jeżdżą po ulicach Wrocławia i cieszą się dobrą opinią" - mówiła Jolanta Szczepańska.

Zakup kolejnych długich "gwiazd" pochłonie MPK 97 342 200 PLN brutto. Jeden Mercedes Citaro G C2 został więc wyceniony na 1 582 800 PLN netto. Cena jest więc adekwatna do "gwiazdy" w wersji przegubowej i w bogatym standardzie wyposażenia. Umowa na dostawę Mercedesów ma zostać podpisana w marcu.

"Cieszymy się, że dalszych 50 już niedługo wyjedzie na ulice Wrocławia. A już niedługo to znaczy kiedy? Koniec września, początek października 50 autobusów będzie już jeździło po Wrocławiu. Umowę podpisujemy w marcu. Termin mamy zaplanowany także myślę, że wrocławianie naprawdę będą z tego zadowoleni." - powiedziała szefowa wrocławskiego MPK.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
linie
MPK Wrocław
Mercedes
EvoBus
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....