TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowe wyposażenie autobusów w sieci ZTM Warszawa
ZTM WARSZAWA - Opublikowano: 03.12.2009 11:59:54
Nowe wyposażenie autobusów w sieci ZTM Warszawa

Po stołecznych ulicach kursują już autobusy z nowym „warszawskim”wzorem na obiciach siedzeń oraz specjalnymi przyciskami z napisami w alfabecie Braille’a. Pod koniec października na ulice wyjechało pierwszych pięć autobusów z nową, ciemnoczerwoną tapicerką przedstawiającą kolumnę Zygmunta III Wazy na tle Zamku Królewskiego. Dotychczas w pojazdach dostarczanych dla Warszawy montowano tylko standardowe obicia z zimnych niebieskich lub szarych kolorach. Teraz wnętrze autobusu stało się bardziej „warszawskie”i cieplejsze. Stołeczny Zarząd Transportu Miejskiego kładzie również bardzo duży nacisk na przystosowania taboru do potrzeb pasażerów, którym samodzielne poruszanie się komunikacją stwarza duże problemy. Dlatego przyciski otwierania drzwi w nowych pojazdach zostały oznakowane napisami w alfabecie Braille’a - na przyciskach bezpośrednio przy drzwiach umieszczono napis „STOP”a na pozostałych przyciskach literę „S”w tym alfabecie. W nowych pojazdach przycisk po naciśnięciu podświetla się na czerwono. Po zatrzymaniu się na przystanku, gdy kierowca włączy opcję samodzielnego otwierania drzwi przez pasażerów, drzwi, przy których przycisk został wcześniej naciśnięty, otworzą się automatycznie. Przyciski przy innych drzwiach podświetlą się na zielono informując o możliwości otwarcia drzwi.

Z myślą o pasażerach niedowidzących w autobusach wprowadzone zostało bardziej kontrastowe oznakowanie progów drzwi oraz skrajów podestów, na których zostały zamontowane siedzenia. Progi oznakowane zostały listwami w kolorze żółtym i czarnym umieszczonymi naprzemiennie. To zestawienie kolorów jest najlepiej dostrzegane przez osoby z poważnymi wadami wzroku.

We wnętrzu pojazdu przy środkowych drzwiach umieszczono także duży wyświetlacz, który zastąpił stosowane dotychczas statyczne tablice z tzw. „koralikami”. Teraz na ekranie prezentowana jest tylko aktualna trasa, zgodnie z kierunkiem, w którym porusza się autobus. Przebyty już odcinek drogi wyświetla się w kolorze szarym, co ułatwia pasażerom orientację w którym miejscu trasy aktualnie się znajdują. Dodatkowo przy każdym kolejnym przystanku podawany jest rozkładowy czas przejazdu licząc od aktualnego przystanku. Wkrótce na wyświetlaczach pojawią się informacje o możliwości przesiadki na konkretne linie autobusowe i tramwajowe. Na statycznych tablicach nie można było podawać tak szczegółowych informacji.

Większe możliwości mają także wyświetlacze znajdujące się na zewnątrz pojazdów. Na szerszym wyświetlaczu tylnym można już zamieścić informację o pętli docelowej lub zjeździe do zajezdni czy trasie zmienionej, co wcześniej nie było możliwe. Na wyświetlaczu z boku pojazdu prezentowana jest pętla docelowa oraz ulice, którymi prowadzi trasa danej linii.

Nowe autobusy można spotkać na liniach 174, 178, 180 a w dni wolne także na linii 100 i 122. Łącznie firma Mobilis wprowadzi na ulice 54 pojazdy –31 standardowych 12-metrowych oraz 23 krótsze 8,6-metrowe midibusy. Ostatnie autobusy z tej dostawy wyjadą na ulice 1 stycznia 2010 r. Nowy wzór tapicerki oraz udogodnienia dla pasażerów pojawią się we wszystkich 54 pojazdach. Opisany nowy standard wyposażenia i oznakowania pojazdów (wyświetlacze, oznakowanie przyjazne niewidomym i niedowidzącym) będzie obowiązywał we wszystkich kolejnych pojazdach wprowadzanych na ulice Warszawy, w tym w 186 wagonach tramwajowych Pesa, które pojawią się w drugiej połowie 2010 roku.

 

Komórki w autobusach ZTM

Przy okazji publikujemy sprostowanie ZTM Warszawa do artykułu jednej z codziennych gazet, która sugerowała, że Zarząd Transportu Miejskiego nakazał wypraszanie z autobusów pasażerów rozmawiających przez telefon komórkowy. Oto oficjalne stanowisko Zarządu w tej spawie: –„W autobusach oraz w tramwajach, a także w pociągach Szybkiej Kolei Miejskiej, można bez przeszkód rozmawiać przez telefon komórkowy. Z telefonów można także korzystać na stacjach metra (w tunelach nie ma „zasięgu”). Telefony komórkowe stały się nieodłączną częścią naszego życia. Warto także przypomnieć, że ZTM promuje usługę e-biletu, czyli płacenia za przejazdy przy pomocy telefonu komórkowego (w trakcie całej operacji pasażer też musi zadzwonić pod określony numer). Z oferty skorzystało już ponad 115 tys. pasażerów. Opisywany przez dziennik przypadek pasażera, wyproszonego przez kierowcę, był tylko i wyłącznie incydentalnym zdarzeniem, a nie częścią planowego działania odpowiedzialnych za komunikację miejską podmiotów. Prowadzący pojazdów zostaną poinformowani o tym, że takie zachowanie z ich strony nie może mieć miejsca. Oczywiste jest jednak to, że prywatne rozmowy powinny być prowadzone z szacunkiem dla współpasażerów.”
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
ZTM
Warszawa

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....