TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowe wagony 1. klasy w PKP Intercity już na trasach [ZDJĘCIA]
InfoRail.pl - Opublikowano: 23.08.2019 18:32:42 2 komentarze
Nowe wagony 1. klasy w PKP Intercity już na trasach

Jak już informowaliśmy na łamach InfoRail.pl PKP Intercity odebrały wszystkie 10 wagonów 1. klasy 140A-10.

To jednostki zmodernizowane przez PESĘ i ZNTK Mińsk Mazowiecki. Wagony zostały już włączone do składów PKP Intercity. Mieliśmy okazję przyjrzeć się jednemu z nich. W ramach prac zmodernizowane zostały wagony osobowe typu 140A /112A. Wykonane zostały naprawy okresowe na 5. poziomie utrzymania wraz z modernizacją. Po ich zakończeniu są to wagony przedziałowe 1 klasy. Wszystkie jednostki zostały przypisane do stacji Warszawa Grochów.

Wagony zostały wyprodukowane w latach 1990-1991. Wartość umowy, która obejmuje również naprawy poziomu P3 to 39.975.000,00 zł brutto.

W ramach modernizacji zamontowana została klimatyzacja, nowe siedziska, gniazda do ładowania urządzeń elektrycznych z USB, informacja pasażerska. Pojawiły się także udogodnienia dla osób niedowidzących w postaci oznaczeń w alfabecie Braille`a.

Jednym z takich wagonów można jeszcze do końca wakacji podróżować w pociągu EIC "Jantar" z Warszawy do Helu. PKP Intercity planują zaprezentować jednostkę 140A-10 na wrześniowych targach kolejowych w Gdańsku.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wagon
PKP Intercity
PESA
ZNTK Mińsk Mazowiecki
  • Jakub Skurzyński – 23.08.2019

    Czy mi się zdaje czy plastiki pomiędzy fotelem a oknem się rozchodzą

  • Krzysztof Ciejka – 23.08.2019

    Wolę 2+1

  • Krzysztof Risto Chrzanowski – 23.08.2019

    W zasadzie to jaka jest różnica w zmodernizowanych niedawno wagonach 2kl. od 1kl. ? Bo takiej przepaści to już chyba nie ma jak kiedyś. Stare składy to wiadomo 8 miejsc vs. 6 miejsc plus znacząco inne fotele. Mam wrażenie że w zmodernizowanych jednostkach te różnicę się zatarły do zera. Bo w standardzie klimy, ledy, gniazdka. A jeśli różnica polega na oznaczeniach brajla to nie warto płacić podwójna stawkę za bilet ;)

  • Gregor Tabor – 23.08.2019

    Dobre i to :)

  • DarekP – 24.08.2019

    Różnicą pomiędzy 1 i 2 klasą jest szerokość przedziału, a więc więcej miejsca na nogi 210 cm vs. 190 cm. W przypadku wagonów bezprzedziałowych oczywiście oprócz rozstawu siedzeń różnicą jest liczba miejsc w szeregu 3 vs. 4. Co do samej modernizacji - typowa asceza bez żadnych dodatków ocieplających aranżację, w postaci choćby wstawek drewnianych. Poza tym te naprawy to de-facto odtworzenie pierwotnych funkcji wagonu w aktualnym standardzie. Należy żałować decyzji o braku wymiany wózków, a przed wszystkim tego, że wagony trafiły do segmentu EIC, choć ich miejsce jest w IC.

  • Michał Śliwa – 25.08.2019

    To nie to samo już stare wagony na PKP to był klimat okna zsuwane w dół w wagonach teraz już mniej tych wagonów jeździ brakuje tego dobrego klimatu na składach w PKP

  • Sebastian17 – 25.08.2019

    Po co dzisiaj kupować bilety na EIC, skoro IC i zmodernizowane TLK oferują taki sam standard, a nawet lepszy. Podobnie z czsasem przejazdu. Po co kupować 1 klasę, skoro w zmodernizowanych niczym nie różni się od 2. Przez modernizacje wagonów PKP IC straci na pojemności składów. Kiedyś wagon 2 klasy mieścił 80 osób. Teraz 60.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....