TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowe Urbino przybywają do Częstochowy
InfoBus.pl - Opublikowano: 27.03.2017 12:44:24 16 komentarzy
Nowe Urbino przybywają do Częstochowy; fot. Dziennik Zachodni

MPK Częstochowa odbiera kolejne Nowe Urbino, zakupione w ramach unijnego zamówienia na łącznie 40 szt. pojazdów. Oficjalny częstochowski debiut IV generacji Solarisa będzie miał miejsce 5 kwietnia. Wówczas wszystkie egzemplarze zostaną zaprezentowane mieszkańcom na Placu Biegańskiego i wyjadą na swoje pierwsze trasy.

Przewoźnik za 40 szt. Solarisy Urbino 12 klasy MAXI zapłacił 45 mln 657 tys. zł, z czego 85 proc. stanowiły środki unijne z śląskiego RPO, w ramach projektu projekt "Przyjazna Komunikacja". Nowe autobusy mają zastąpić wysłużone Ikarusy, które rozpoczęły jazdę na częstochowskich ulicach w 1984 roku. MPK prawdopodobnie zostawi najstarszy egzemplarz dla przejazdów turystycznych. Przypomnijmy, że w unijnym przetargu spółka otrzymała dwie oferty - droższą od Solarisa i tańszą od Solbusa (przez konsorcjum 2G Bus&Coach i Blue Line). Solaris przekroczył sumę przeznaczoną na to zamówienie, ale zdecydowanie lepiej wypadł w ocenie technicznej, dlatego też MPK podwyższyło budżet i wybrało producenta z Bolechowa. Jak widać firma nie chciała powtórzyć swojej przygody z hybrydami.

Częstochowski standard

Nowe częstochowskie Solarisy są bardzo dobrze wyposażone. Znajdziemy nich m.in. całopojazdową klimatyzację, osiem kamer monitoringu, sześć ładowarek USB, bezprzewodowy internet LTE oraz biletomaty, w których będzie można zapłacić bilonem (monetami od 10 gr do 5 zł), a także zbliżeniowo kartami płatniczymi.

Nowością są kasowniki dwufunkcyjne, wyposażone w wyświetlacze pokazujące nazwę poprzedniego przystanku, aktualnego przystanku oraz nazwy kolejnych trzech przystanków.

W Nowych Urbino zamontowano także tablice informacyjne LED wyświetlające kierunek jazdy i numer linii. Na tylnej tablicy obok numeru linii będzie wyświetlana nazwa przystanku docelowego. Przednia, boczna i tylna tablica podczas postoju na pętlach będzie na zmianę wyświetlała pozostały czas do odjazdu oraz numer linii i przystanek docelowy

Nowością wewnątrz autobusu będzie kolorowa tablica LCD umieszczona z przodu pod sufitem tuż za kabiną kierowcy oraz tablica w postaci "koralików" pokazująca trasę z przystankami. Do tego dochodzą lampy doświetlające wejścia oraz system zliczania pasażerów. Dzięki nim przewoźnik lepiej dopasuje potrzeby przewozy i dlatego przez pierwsze trzy miesiące autobusy będą jeździć na wszystkich trasach MPK.

Na koniec dodajmy, że w ciągu ostatnich trzech lat w mieście wymieniono już 53 autobusy. W tym roku to 40 nowych pojazdów: niskopodłogowych i ekologicznych.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Częstochowa
Solaris
unia
  • Fjodor – 27.03.2017

    Gdyby zamiast czerwonego dach został biały byłoby pięknie. :)

  • WK – 27.03.2017

    Wg mnie piękna malatura. Dach jest ok, ale mogli by krawędzie dać lub cały ten spad pod szybą zrobić na szaro.

  • kubex – 27.03.2017

    Świetnie się prezentują!

  • KMP – 27.03.2017

    Ładne Solariski. Rewelacyjnie sie prezentują w tym malowaniu chociaż miejscami to malowanie trochę za bogate ale ogólnie bdb. Wyposażenie rzeczywiście bogate tylko te biedne lusterka psują cały efekt... W środku bez fajerwerków. Wzór tapicerki trochę nie dzisiejszy (nie pasuje do nowoczesnego charakteru autobusu), i kolorystycznie też trochę nudno. W KM Płock mamy niebieski sufit i bardziej estetyczne kratki klimatyzacji w suficie. Za to miejsce pracy kierowcy wygląda bardzo dobrze zrobione. Jeszcze nie widziałem tak dobrze wykończonego pulpitu Actia. Nie lubie tego pulpitu właśnie za wykończenie ale tutaj wygląda że zrobiony jest bdb materiałów. PS. Zimą autobus strasznie sie brudzi.

  • Niemiec – 27.03.2017

    Uklad siedzen to jakis debil chyba projektowal?!

  • Polak – 27.03.2017

    Podobno jakiś Niemiec :)

  • Michalk – 27.03.2017

    Ale uchylne lufty psują cały efekt.

  • olaf – 27.03.2017

    i znowu uchylne lufciki ! a co jak klima padnie. oj oszczędności widać prezes PKM nie jeździ autobusami

  • Bartex – 27.03.2017

    Według mnie uchylne lufty wyglądają lepiej niż duże przesuwne okna (estetycznie najgorsze chyba rozwiązanie) które jednak nie mają sobie równych gdy nie ma klimy lub klima nawala. Ale czy klima często nawala...? Czasem się dziwię że są miasta którym zdarzało się po 2000 roku zamawiać autobusy bez klimy z małymi luftami a teraz zamawia się autobusy z klimą i duże nieestetyczne przesuwne okna których się nie otwiera bo klima. Niemcy nie maja problemu. Oni kupują autobusy z klimą bez otwieranych okien ewentualnie po jednym czy dwa uchylne na stronę w razie potrzeby.

  • I – 27.03.2017

    Czy ja się w końcu doczekam chwili kiedy Solaris zamontuje ładne okna bez tej ohydnej czarnej ramy na zewnątrz? MB, MAN czy wielu innych montują ładne estetyczne okna gdzie rama jest naklejona na szybę od wewnątrz dzięki czemu okno stanowi ładną jednolitą powierzchnię a od wewnątrz rama jest ładnie polakierowana jak w nowych warszawskich Conecto a w tym Bolechowie się uparli i wstawiają ciągle to brzydkie gówno.

  • ä – 27.03.2017

    A wziales pod uwage, ze jak jakis kretyn za mocno zatrzasnie taki uchylny lufcik z rama naklejonej na szybie to wybije CALA szybe, ktora w Citaro i MAN jest tak sprytnie skonstruowana ze podchodzi pod sam dach?! Nie? Czemu mnie to nie dziwi..Solaris dobrze wymyslil. Bo w takim wypadku, o ile w ogole ten lufcik mozna wybic, trzeba wymieniec wlasnie tylko taki lufcik a nie cala szybe. Uklad siedzen to porazka. Na przodzie po lewej 2 rzedy tylem do kierunku jazdy a z tylu po lewej pusta przestrzen przy nadkole? Po co?

  • Marcinek – 27.03.2017

    Niemcy kupują też autobusy bez klimy. Np. najnowsze Urbino 18 dla Lipska.

  • I – 27.03.2017

    do~äSkąd wziąłeś ten przykład? Chyba sam wymyśliłeś. Wielu kretynów i przypadków w środkach transportu zbiorowego widziałem ale o przypadku który opisujesz nawet nie słyszałem. Po za tym nie wiem jak dużej siły musiałby użyć aby wypchnąć całe okno ale z pewnością gdyby to zrobił to żadna szyba by nie wytrzymała. A ty zamykałeś kiedyś taki lufcik w autobusie? Jeśli tak to zapewne wiesz że ciężko takim lufcikiem celowo trzasnąć bowiem wystarczy go tylko pchnąć i przy pomocy zespołu sprężyn zamyka się sam i to z dość dużą siłą dlatego masz zazwyczaj nakleję "uwaga na palce'' lub 'zamykać trzymając za uchwyt''. I jeszcze żadna szyba od tego nie wyleciała. Ta jak to ująłeś sprytnie skonstruowana szyba która podchodzi pod sam dach to zabieg raczej czysto estetyczny stosowany jedynie przez MANa. W MB Citaro górny panel nie jest integralną częścią okna jak w LionsCity lecz stanowi oddzielny element łączony szczelnie silikonem z oknem poniżej. I cała twoja teoria o "sprytnej konstrukcji szyby" legła w gruzach. Zadałeś sobie chociaż odrobinę trudu by sprawdzić rozwiązania u innych producentów? Nie? No dlaczego mnie to nie dziwi...MB, Volvo, Scania, Iveco... wiodący producenci taboru autobusowego w Europie w swoich flagowych pojazdach montują estetyczne okna bez ramy na wierzchu. I bez szyby o ''sprytnej konstrukcji po sam dach''. Żeby Solaris to był autobus budżetowy jak Solbus czy Autosan to bym zrozumiał. Ale oni aspirują do najlepszych marek w branży a wykładają się na tak prostej rzeczy. Trudno spotkać autobus z wyższej półki aby popełnił taki estetyczny błąd a Solarisowi się udało...

  • Niemiec – 29.03.2017

    No coz, jestem zawodowy kierowca i akurat mialem taka sytuacje. Debilowi przeszkadzalo otwarte okno, zatrzasnal je za mocno i, .. *klirrrrr* okno peklo. I to cale! Lufciki przy klimatyzacji to i tak durne. W XXI wieku lufciki sa starodawne. W Hamburgu sa juz tylko 2 na przodzie na caly pojazd. Nie wiem po co, chyba taka funkcja alibi.

  • I – 29.03.2017

    Ok rozumiem. Debilowi żadna szyba się nie oprze. Ale dla tych jednostkowych przypadków nikt nie będzie zamawiał autobusu szybami pancernymi, to byłby obłęd. Obecne rozwiązania raczej się sprawdzają i jeżeli nikt do okien nie strzela z wiatrówki, nie rysuje kluczem wzorów na szybach czy nie używa nadludzkiej siły do zamykania okien to raczej wytrzymują one cały okres eksploatacji pojazdu. Cieszę się że jednak potrafimy normalnie rozmawiać.

  • Niemiec – 30.03.2017

    W tym przypadku w Solarisie poszla by tylko szyba od lufcika, a nie cala. Smieszne w tym przypadku bylo, ze poszla duza szyba, ale szybie od lufcika nic sie nie stalo.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....