TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowe Urbino i Conecto w Sosnowcu. Początek mega-dostaw!
InfoBus.pl - Opublikowano: 21.02.2017 14:00:36 19 komentarzy
Nowe Urbino i Conecto w Sosnowcu. Początek mega-dostaw!

Pierwsze pojazdy z rekordowego kontraktu na 78 nowych autobusów trafiły do sosnowieckiego PKM-u. Na "dzień dobry" w bazie zameldowały się trzy Solarisy Nowe Urbino 12 oraz przegubowy Mercedes-Benz Conecto LF G.

To dopiero początek realizacji potężnego zamówienia Przedsiębiorstwa Komunikacji Miejskiej w Sosnowcu, które w zeszłym roku zamówiło w sumie 78 nowych autobusów. To największe w historii firmy zamówienie na łączną kwotę 127 mln zł. W skrócie Solaris ma dostarczyć 24 autobusy Nowe Urbino 12 z silnikami diesla Euro 6, z kolei EvoBus Polska przekaże 19 przegubowych pojazdów Mercedes-Benz Conceto LF G także z normą Euro 6. Zupełna nowością z kolei ? i to w skali całej Polski ? będą autobusy hybrydowe, które dostarczy Volvo. Szwedzka firma podpisała umowę na produkcję 35 hybryd ? 25 z nich to autobusy 12-metrowe ? Volvo 7900 LH, a 10 przegubowe, 18 metrowe Volvo 7900 LAH. Całe zamówienie będzie zrealizowane do końca 2017 roku.

Szczegółowe zadania

Solaris wygrał zadanie które obejmuje dostawę 24 sztuk autobusów klasy MAXI z silnikami diesla. Do przewoźnika z Zagłębia trafią Nowe Urbino 12. Pojazdy będą wyposażone w silniki Cummins ISB6.7E6 o mocy 280 KM i w skrzynię biegów Voith Diwa 6 . Wartość umowy na tą część zamówienia opiewa na ok. 26,9 mln zł brutto.

Kolejne zadanie przetargowe przypadło Evobus Polska. Polski dealer marek Mercedes i Setra dostarczy sosnowieckiemu przewoźnikowi 19 sztuk przegubowych Mercedesów Conecto G klasy MEGA. Pojazdy będą napędzane stojącymi silnikami diesla typu OM470LA o mocy 360 KM. Te jednostki także będą zblokowane z skrzyniami biegów Voith Diwa 6. Wartość tej umowy to 28,45 mln zł brutto.

Największym wygranym w sosnowieckim pojedynku jest Volvo, które dostarczy łącznie 35 autobusów hybrydowych w tym: 25 sztuk klasy MAXI typu 7900 LH 10 sztuk pojazdów przegubowych klasy MEGA typu 7900 LAH Obydwa typy zostaną wyposażone w silniki Volvo D5K o mocy 240 KM, skrzynie biegów Volvo I-Shift oraz równoległy napęd hybrydowy. Będzie to największa jednorazowa dostawa pojazdów z napędem hybrydowym szwedzkiego producenta w Polsce. PKM zapłaci za nie nieco ponad 72 mln zł brutto.

Z Wi-Fi i blokadami alkoholowymi

-"Wszystkie autobusy są bardzo bogato wyposażone, zarówno w automatyczną klimatyzację, ogrzewanie, system monitoringu czy system zapowiadania przystanków i wyświetlania, przez który chcemy wspierać osoby niedowidzące i niedosłyszące. Te autobusy potrafią też 'przyklęknąć', tak że osoby, które mają trudności w poruszaniu się, same mogą wjechać wózkiem inwalidzkim do środka" ? powiedział podczas podpisania umów prezes PKM Sosnowiec, Marek Pikuła.

Ponadto nowy tabor będzie wyposażony w Wi-Fi, wbudowane w poręcze ładowarki USB, alkoblokady (każde uruchomienie autobusu będzie się wiązać z koniecznością sprawdzenia stanu trzeźwości kierowcy), a także doświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne wyjścia z autobusu, ledowe światła mijania i drogowe oraz monitory LCD z informacjami.

W ocenie prezesa PKM nowy tabor powinien zachęcić mieszkańców regionu do korzystania z komunikacji miejskiej. -"Wygoda podróżowania nowymi autobusami, w zestawieniu ich np. ze starymi ikarusami, które jeszcze jeżdżą w naszej aglomeracji, w zasadzie jest nie do porównania" ? zaznaczył prezes.

Timing dostaw

I transza przekazywanych nowych autobusów dla PKM Sosnowice to łącznie 7 autobusów: cztery 12-metrowe i trzy 18-metrowe. Kolejnych dostaw ? jak podano podczas spotkania ? można się stopniowo spodziewać przez następnych 9 miesięcy.

Obecnie PKM w Sosnowcu dysponuje 260 autobusami, wszystkimi niskopodłogowymi.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PKM Sosnowiec
Solaris
Mercedes-Benz
unia
  • Yurek – 20.02.2017

    I znowu te tandetne conecco lf nawet padziew lusterek elektrycznych nie ma bieda

  • KMP – 20.02.2017

    Tylko dlaczego w Mercedesie lusterka nie są estetycznie obudowane jak w Solarisie tylko na "drutach". I dlaczego w obu w ścianach bocznych ramy okien są na wierzchu a nie naklejone od wewnątrz na szybę. W Conecto to sa chociaż ładnie polakierowane i dokładnie zrobione a w Solarisie brzydkie, matowe i niedorobione od zawsze. MAN nawet w Polsce potrafi oferować porządne okna a Solaris (oprócz okna kierowcy) robi to sporadycznie.

  • TT – 20.02.2017

    Szkoda ze Urbino maja dzielona przednia szybe.

  • Sa – 21.02.2017

    POznań ze swoimi zdezelowanymi klekotami i rozpadającymi zaniedbanymi manami POwinien POpaść w kompleksy. no tak ale jj znowu siedzi w słupsku...

  • MichalK – 21.02.2017

    I po co te tandetne kołpaki na kołach?

  • serr – 21.02.2017

    Szkoda, ze odrzucili MANa

  • pyra – 21.02.2017

    @sa: zanim coś napiszesz to spójrz w lustro i pomyśl....

  • marcinzwlkp – 21.02.2017

    Nie wszystkie pojazdy są niskopodłogowe tylko niskowejściowe.

  • R5 – 21.02.2017

    A właśnie ktoś mi powie jaka jest funkcjonalna różnica między pełną a dzieloną szybą z przodu? Czy tylko jedna jest tańsza a druga droższa? Pewnie gdy pęknie taniej jest wymienić polówkę niż całą szybę ale czy są jeszcze jakieś inne różnice między tymi rozwiązaniami?

  • kubex – 21.02.2017

    @KMP: bo to Conecto, czyli produkt budżetowy. Na razie wygląda fajnie ale zaraz się rozpadnie.@MichalK: nie zgadzam się, kołpaki dobrze wyglądają. Obawiam się tylko że będą odpadać...

  • Danielix – 21.02.2017

    O matko co to za bieda-Mercedesy??? Rozumiem że to Conecto ale nawt te model może wyglądać lepiej. Nowe Conecto w Warszawie są niezłe a to to ja nie wiem co to jest.

  • kiero PKM S-c – 21.02.2017

    Dla mnie bez sensu są te kołpaki. Ni to ładne, ni to funkcjonalne, a tylko same problemy przysparzają. Łatwo zarysować, uszkodzić, zgubić podczas jazdy na naszych "pięknych" sosnowieckich drogach. A przed jazdą nie ma nawet możliwości sprawdzenia, czy wszystkie śruby na kołach są i czy nie są luźne. Szkoda, że nie wzięli przykładu z Katowic, gdzie nowe Solarisy mają zwykłe stalowe felgi, które o niebo ładniej wyglądają niż te tandetne kołpaxy...

  • farafiu – 21.02.2017

    Do Urbino dobry silnik wsadzili. Co do merola to 4 zdjęcie daje taki efekt, jakby kebs poobijany przyjechał i nie wiem po jakiego grzyba dawali te szpetne kołpaki :P Zaś czy autora artykułu można prosić w przyszłości o więcej szczegółów? Chodzi o oś przednią jakie te wozy posiadają, czy Conecto są wyposażone w rekuperację oraz o zdjęcia wewnątrz pojazdów.

  • krakus – 21.02.2017

    Conecto jeżdżą w Krakowie na "Mobilisie" i są bardzo lubiane przez pasażerów i mechaników w zajezdni

  • ttt – 22.02.2017

    @krakus pasażerowi to wisi czym jedzie zasadniczo a, mechanik to ma g.....w Mobilisie do gadania

  • monika – 25.02.2017

    co to jest Timing ? dostaw ? Nie można napisać terminarz ? co za "dziennikarze" tutaj pracują?

  • olaf – 25.02.2017

    szkoda że będą hybrydy które są drogie , zamiast pójść drogą PKM Tychy i zamówić autobusy zasilane gazem CNG

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....