TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowe Urbino 12 dla Lubonia. Hybrydy na start
INFOBUS.PL - Opublikowano: 19.02.2019 16:51:19
fot. Marcin Nader, poznanskie-autobusy.pl

Pierwsze Nowe Urbino 12 trafiły już do Lubonia. TRANSLUB ma już dwa autobusy- jednego diesla i dwie hybrydy. Nasz przegląd nowych lubońskich nabytków zaczynamy od spalinowo-elektrycznych "jamników".

Zacznijmy od historii. W styczniu 2018 r. producent z Bolechowa podpisał z Luboniem umowę na dostawę trzech spalinowo-elektrycznych Nowych Urbino 12. Kontrakt opiewa na 5 498 100 PLN brutto, a to daje to cenę jednostkową hybrydy na poziomie 1 490 000 PLN netto.

Spalinowo-elektryczny Solaris w lubońskiej wersji umożliwia podróż maksymalnie 90 pasażerom. 33 osoby mogą skorzystać z dedykowanych dla producenta z Bolechowa foteli Ster 8MU. Z niskiej podłogi jest dostępnych aż 16 foteli. Oczywiście coś za coś, ale wszystkiego mieć nie można. Także wynik to bardzo dobry jak na polskie realia. Wejście na pokład jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Zastosowano płaty drzwiowe firmy Rawag (co jest rozwiązaniem rzadziej wybieranym przez klientów Solarisa), a ich napęd to urządzenia od BODE.

Pora na napęd. Rolę agregatu prądotwórczego pełni silnik wysokoprężny Cummins ISB4.5E6C 210B. To jednostka o pojemności skokowej 4,46 l, mocy 155 kW oraz 760 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Solaris zastosował szeregowy napęd HybriDrive amerykańskiej firmy BAE. Silnik spalinowy zblokowany jest z modułem trakcyjnym HDS200. To falownik, który steruje prądnicą synchroniczną o mocy ciągłej 205 kW. Jej zadaniem jest przekształcenie energii mechanicznej z jednostki spalinowej w elektryczną, która umożliwi zasilanie silnika trakcyjnego. BEA stosuje silnik asynchroniczny o mocy 200 kW, który osiąga 2400 Nm ciągłego momentu obrotowego. Za silnikiem trakcyjnym zamontowano zwolnicę, która pomaga "okiełznać" jego wysoki moment obrotowy i przekazać energię mechaniczną na portalowy most napędowy ZF AV133/80.

Naturalną wentylację przestrzeni pasażerskiej zapewnia sporo, bo osiem przesuwnych okien. Nie mogło oczywiście zabraknąć klimatyzacji. Odpowiada za nią agregat Konvekta KL47T o mocy chłodniczej 25 kW. Jest także monitoring, który oparto na rozwiązaniach Pixela.

System informacji pasażerskiej jest oparty na rozwiązaniach R&G Plus. Autobusy są wyposażone w cztery zewnętrzne diodowe wyświetlacze (w tym jeden dla niedowidzących) o wysokiej rozdzielczości. W środku znajdujemy dwa typu tablic. Za kabiną kierowcy zamontowana została diodowa ETL416120. Na środku autobusu, naprzeciwko drugich drzwi widzimy LCD ETM38, czyli nic innego jak "e-korale". Nie zabrakło także systemu GPS i głosowych zapowiedzi przystanków. Całością steruje autokomputer SRG5000P.

Krótko mówiąc jest przyzwoicie, wszystko na swoim miejscu. Hybrydowe Nowe Urbino 12 tym samym idealnie wpisują się w wymogi przewoźników autobusowych z aglomeracji poznańskiej. Oby tak dalej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Luboń
UM
TRANSLUB Luboń
Solaris
hybryda
  • Patryk Lis – 19.02.2019

    Anh Minh Nguyen oby skasowali Neoplany :D

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....