TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowe trolejbusy w Tychach
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 04.03.2013 19:07:09 16 komentarzy
Nowe trolejbusy w Tychach

W lutym br. Solaris dostarczył dla Tyskich Linii Trolejbusowych pierwsza partę 7 szt. trolejbusów Trollino 12 z łącznej liczby 15 szt. zamówionych w zeszłym roku. Zakup tak licznych nowoczesnych pojazdów był możliwy dzięki wsparciu Unii Europejskiej. Wartość kontraktu to ponad 23 miliony złotych (co daje jednostkową cenę trolejbusu na poziomie ponad 1,5 mln zł), z czego 59 proc. dołożyła Unia. Osiem pozostałych egzemplarzy dojedzie do Tychów do końca lipca 2013 r. Dwunastometrowe Trollino 12 są w pełni niskopodłogowe i zostały wyposażone w asynchroniczny napęd warszawskiej firmy Medcom. Oprócz silników trakcyjnych zasilanych przez pantografy z nadziemnej sieci, poosiadają one także dodatkowe źródło napędu –a dokładniej w proekologiczny, pomocniczy napęd bateryjny, umożliwiający pokonanie ponad 2 km bez sieci trakcyjnej. Nowe rozwiązanie jest wykorzystywane w przypadku omijania kolizji drogowych, w trakcie remontów odcinków dróg, awarii sieci trakcyjnej lub innych okoliczności wyłączających część trakcji trolejbusowej z eksploatacji. W pojazdach klimatyzowana jest tylko kabina kierowcy. Pasażerowie będą musieli zadowolić się nawiewem z okien oraz wywietrzników. –„Klimatyzacja znacznie zwiększyłaby zużycie prądu i w sytuacji, gdy przystanki trolejbusowe są co kilkaset metrów, nie zdałaby w ogóle egzaminu”- przekonuje prezes Zbigniew Brud, prezes Tyskich Linii Trolejbusowych. W pojazdach znajdziemy za to m.in. monitoring oraz elektroniczne tablice wyświetlające nazwy przystanków.

Zakup piętnastu trolejbusów stanowi część realizowanego na Górnym Śląsku unijnego projektu zakładającego modernizację i rozbudowę infrastruktury tramwajowej (modernizację 48 km torów tramwajowych w aglomeracji oraz kupno 30 nowych tramwajów) i trolejbusowej. Łącznie we flocie tyskiego przewoźnika znajdują się 22 pojazdy tego typu, w tym sześć Solarisów Trollino 12 dostarczonych w latach 2002-2006. Do tej pory trzon floty TLT stanowiły Jelcze PR110E i Jelcze 120M. Teraz trafią na zasłużoną emeryturę. Tychy to, obok Gdyni i Lublina, jedno z trzech miast w Polsce, które w transporcie miejskim wykorzystuje trolejbusy.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
TLT Tychy
trolejbus
Tychy
Solaris
  • aser – 05.03.2013

    Pesa twist ,moderus alfa i solaris trollino widać zmiany.Podróż po śląsku będzie bardziej komfortowa podobna jak podróż choćby w poznaniu .

  • Trajluś – 05.03.2013

    W moim mieście już jest 8, a nie 7szt. nowych Trollino 12MB.

  • krakus – 05.03.2013

    Pierwsze Trollino (#25) z nowej dostawy dostarczono w grudniu 2012 roku, teraz przyszło 7 (#26-32). Tak więc do końca lipca dostarczonych zostanie jeszcze 7 sztuk.

  • Trajluś – 06.03.2013

    Ja wiem o tym, więc mogli to napisać, a nie takie nieścisłości. Uwzględnili tylko luty.

  • x – 07.03.2013

    Jak na trolejbusy są dość głośne, no i "rzeźnia" bardzo mała, co poniektóre słychać, że są niechlujnie zmontowane.

  • Trajluś – 07.03.2013

    Jakoś z zewnątrz ich nie słychać, nawet są cichsze niż czeskie 12AC, których niestety mamy raptem tylko 2 szt. w starszej budzie.

  • Kierowca TLT – 07.03.2013

    Sprostowanie: baterie trakcyjne SAFT STH600 umożliwiają jazdę na odcinku nawet 7-8km, są to dane na podstawie jazd testowych po Tychach. Nowych trolejbusów na dzień dzisiejszy jest osiem.

  • Trajluś – 07.03.2013

    Hehe fajne stwierdzenie "jak na trolejbusy", przecież najlepszy klimat z jazdy (właśnie ten szum i wycie rabowskiego mostu oraz silnika) miały pamiętne i superkowe ZIU-9. Z łezką w oku nie zapomnę ich nigdy.

  • x – 08.03.2013

    Pisałem o hałasie wewnątrz - szczególnie przy rozpędzaniu. A jak ktoś jeździ codziennie trolejbusem to nie interesuje go żaden klimat, tylko cisza i spokój.

  • – 08.03.2013

    Kierowco TLT.7-8 km to przy nieekonomicznym wykorzystaniu baterii.Największa żywotność to 60%wyładowania,a one nie mało kosztują.

  • Piotr – 08.03.2013

    Kierowco TLT.7-8 km to przy nieekonomicznym wykorzystaniu baterii.Największa żywotność to 60%wyładowania,a one nie mało kosztują.

  • Trajluś – 08.03.2013

    @x: Ciszę i spokój to będziesz miał tam wiesz gdzie. Tu jest życie, miasto. Silnik elektryczny ma swoje charakterystyczne brzmienie i to musi być słychać. Nie wiem dlaczego Tobie tak przeszkadza, a nie będziesz miał na to wpływu skoro TLT wymienia cały tabor na T12MB. Te trole wcale nie są głośniejsze od T12AC. A tak po za tym wyglądasz mi na zwykłego, zmierzłego pasażera, który doszedł do Infobusa i coś napisał, a nie miłośnika publicznego transportu zbiorowego.

  • x – 08.03.2013

    Trajluś - no właśnie tym się różnimy. Ja jestem zwykłym pasażerem, a Ty miłośnikiem i w tej swojej podniecie dopisujesz coś czego nie napisałem: nie mówię, że są głośniejsze od innych. Uważam, że jak na cała "ekologiczność", bo niby trakcja elektryczna taka jest i co jest z nią związane, również i emisja hałasu, nie jest komfortowa w tych nowych wozach. Przykro mi, ale dałeś kolejny dowód na to o czym psiał prof. Nęcki o miłośnikach.

  • x – 08.03.2013

    Trajluś - no właśnie tym się różnimy. Ja jestem zwykłym pasażerem, a Ty miłośnikiem i w tej swojej podniecie dopisujesz coś czego nie napisałem: nie mówię, że są głośniejsze od innych. Uważam, że jak na cała "ekologiczność", bo niby trakcja elektryczna taka jest i co jest z nią związane, również i emisja hałasu, nie jest komfortowa w tych nowych wozach. Przykro mi, ale dałeś kolejny dowód na to o czym psiał prof. Nęcki o miłośnikach.

  • deres pruszków – 09.03.2013

    No bez różnych czym sie różnimy ludzie wszyscy pochodzimy od małpy wiec czego sie kłócić

  • Trajluś – 09.03.2013

    x skończ się mądrzyć i pisać o porównaniach do teorii jakiegoś śmiesznego profesorka. Chyba wygląda na to, że Twoje pochodzenie pewnie jest od barana a nie od małpy. Krótko mówiąc co z tego, że tabor mamy nowowczesny skoro sieć trakcyjna nie jest zupełnie do niego dostosowana i nie sądzę żeby się to zmieniło. Na pewno nie wymienią w całym mieście wszystkich krzyżówek, zwrotek i zjazdów oraz długich prowadnic na łukach na czeskie Elektroline, wydaje mi się, że dofinansowanie obejmuje tylko tabor i niezbędne poprawki w trakcji jak np. zrobienie pętli na dworcu głównym PKP. Ale niewykluczone, że kiedyś doczekamy się modernizacji całościowej sieci oraz budowy jakiegoś nowego odcinka.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....