Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowe SOR-y między Wrocławiem a Długołęką [ZDJĘCIA]

infobus
23.02.2018 14:01
0 Komentarzy

Od 27 stycznia zmienił się operator połączeń łączących Gminę Długołęka z Wrocławiem. Linie gminne od miesiąca obsługuje nowy przewoźnik – to konsorcjum firm A21, PPUH Kłosok oraz PKS Południe.
Śląskie konsorcjum zastąpiło dotychczasowych operatorów tego pakietu. Były to wrocławskie spółki Sevibus i Dolnośląskie Linie Autobusowe. Zmiana była podyktowana wrześniowym rozstrzygnięciem przetargu na obsługę tego zadania pisaliśmy o tym tutaj.
Za sześcioletnią obsługę linii autobusowych 904, 911, 914, 921, 924, 931, 934 i 936 śląski alians zarobi nieco ponad 46,7 mln PLN brutto. Bez względu na wielkość taboru stawka początkowa za wzkm wynosi 5,04 PLN brutto. W trakcie obowiązywania kontraktu konsorcjum wykona pracę eksploatacyjną na poziomie ok. 9,26 mln wzkm.
Zgodnie z wymaganiami przetargu konsorcjum musiało wprowadzić do ruchu przynajmniej 16 autobusów z silnikami spełniającymi normę Euro 6. Ponadto cztery pojazdy, które spełnią przynajmniej normę Euro 4 muszą stanowić rezerwę.
Przewoźnicy postanowili pozyskać 16 fabrycznie nowych autobusów marki SOR. To 11 sztuk modelu CN12, trzy BN9,5 oraz dwa BN8,5. Na rezerwę do Wrocławia ściągnięto kilka autobusów, również produkcji SOR-a, które skierowano na rezerwę.
Zgodnie z wymaganiami przetargowymi wszystkie autobusy są klimatyzowane, monitorowane oraz pomalowane we wrocławskie barwy. Są napędzane silnikami Iveco Tector 7, które zblokowano z mechanicznymi skrzyniami biegów. Tak dobrana kompletacja z pewnością umożliwi osiąganie znaczących oszczędności w zużyciu paliwa.
W pojazdach zainstalowano system informacji pasażerskiej, którego producentem jest bydgoski SIMS. To trzy zewnętrzne wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości oraz elektroniczna brygadówka. W środku znajdziemy jedną tablicę LCD o przekątnej 22″. Całości dopełnia system głosowych zapowiedzi. Nie mogło także zabraknąć systemu GPS, czytnika Urban Card oraz elektronicznych kasowników dwusystemowych.
PPUH Kłosok, A21 i PKS Południe już miesiąc obsługują linie autobusowe między Wrocławiem a Długołęką. To wierni klienci marki SOR. Nic więc dziwnego, że na potrzeby tego pakietu zdecydowali się kolejny raz zaufać czeskiej marce.

Komentarze