TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowe Solarisy w PKM Katowice
Zbigniew Rafalski - Opublikowano: 30.06.2010 21:31:00 16 komentarzy
Nowe Solarisy w PKM Katowice

Zgodnie z warunkami umowy firma Solaris Bus&Coach S.A. przekazała w ubiegłym tygodniu PKM Katowice pierwszą transzę 10 sztuk nowych autobusów. Pięć 12-metrowych Urbino 12 oraz pięć przegubowych Urbino 18 wyruszy na linie śląskiej aglomeracji na przełomie czerwca i lipca.

Nowe autobusy są wyposażone w monitoring przestrzeni pasażerskiej w skład którego dodatkowo wchodzi kamera rejestrująca trajektorię jazdy oraz kamera cofania.

We wnętrzu zamontowane zostały fotele pasażerskie firmy STER z nowym wzorem tapicerki. Zarówno w krótkich jak i przegubowych autobusach w miejsce ostatnich drzwi zamontowano trzy dodatkowe fotele pasażerskie skierowane bokiem do kierunku jazdy. Warto dodać, że są to pierwsze fabrycznie nowe Solarisy sprzedane na południu kraju bez tylnych drzwi. Takie rozwiązanie jest w pełni uzasadnione, ponieważ w KZKGOP obowiązuje zasada wsiadania pierwszymi drzwiami. Wentylację wnętrza zapewniają uchylne okna boczne, wentylatory wyciągowe oraz mechanicznie otwierane szyberdachy.

Stanowisko pracy kierowcy jest odgrodzone od przestrzeni pasażerskiej zamykaną kabiną z dodatkową półką do sprzedaży biletów. Regulowany pulpit kierowcy z czytelnymi wskaźnikami wyprodukowany został przez firmę ACTIA. Tegoroczne Solarisy dla Katowic zostały wyposażone w silniki DAF spełniające normy czystości spalin EURO 5 współpracujące z automatycznymi skrzyniami biegów ZF Ekolive. Zgodnie z najnowszymi trendami komory silnikowe wyposażone zostały w system przeciwpożarowy.

Kolejne 10 sztuk autobusów, również po 5 sztuk każdego modelu zostanie dostarczonych do końca lipca, a ostatnie pięć autobusów przegubowych zostanie dostarczonych do końca sierpnia br.

Po zakończeniu tegorocznej dostawy nowych autobusów PKM Katowice będzie posiadał 145 sztuk autobusów przystosowanych do przewozu osób niepełnosprawnych, w tym 43 sztuki Jelczy, 5 sztuk Mercedesów, 7 sztuk Neoplanów, 49 sztuk Manów oraz 41 sztuk Solarisów. Dodatkowo PKM dzierżawi jedyny dotychczas wyprodukowany przegubowy autobus Solbus SM18. Pozostały tabor PKM stanowią wysokopodłogowe Ikarusy 280 w ilości 75 sztuk oraz 49 sztuk Jelczy z serii 120M.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Solaris
Katowice
  • dobry – 30.06.2010

    Skrzynia biegów nosi nazwę ZF Ecolife. Swoją droga skoro już wspomniano o Solcity SM 18 Infobus mógłby zrobić artykuł o tym co nowego w Solbusie

  • JP – 30.06.2010

    Dlaczego dwudrzwiowe?

  • MB – 01.07.2010

    Skoro pasażerowie muszą wsiadać pierwszymi drzwiami, to wysiadać mogą drugimi, a trzecie są już niepotrzebne. Tak to sobie wymyslili, a producent tak wykonuje, jak odbiorca sobie życzy.

  • andrzejh69 – 01.07.2010

    Po to 2-3 drzwi zamiast 3-4 aby pasażerowie wybrali komunikację idywidualną wmiast KM. Nie mogać się dostać do autobusu w godz szczytu ludzie kupią sobie własne 2-3 auto (dla żony, dla dziecka) zamiast się przepychać. Jak koolejni pasażerowie odejdą KZKGOP będzie miał mniej roboty organizując komunikację,a gminy mniejsze wydatki na KM wmiast będą miały z większe wlywy za opłaty za parkowanie prywatnech aut w centarch miast. Po to właśnie jest brak 3/4 drzwi. Ponadto Katowice na 10 lat tracą 40 tys mieszkańców, więć po co wogóle tu inwestować w pojemne autobusy, jak za 80 lat Km tu wogóle może nie być potrzebna. Ikarusy się tu trzyma ok 20-24 lat, więc te SU18 pewnie zamierza się ekplooatować ..40-48;)

  • lol – 01.07.2010

    no i oczywoscie bez klimatyzacji, za to z mikroskopijnej wielkosci okienkami. Dobrze ze nie musze korzystac z komunikacji KZK GOP

  • kierowca 108 – 01.07.2010

    zamiast drzwi świetne miejsce na imprezy.

  • zachwycony – 02.07.2010

    piękna jest ta blacha na desce rozdzielczej...

  • andrzejh69 – 02.07.2010

    @zachwycony- nic się nie martw zaraz kierowcy tę piękną blachę upiększą gustownymi naklejkami i tym samym ją zamaskują.

  • Czołgi – 03.07.2010

    bo śląsk chce być pro niemiecki... dlatego 2 x drzwi :]

  • seeker – 03.07.2010

    Przecież to jest kiełbasa wyborcza a nie działania dążące do odnowy taboru. Panu Uszokowi proponuje przejazd w upał tym nowym nabytkiem.

  • christian – 04.07.2010

    Pierwszy polskie U12 z układem drzwi 2-2-0 otrzymał PKS Polbus Wrocław w 2006r.

  • Andrzej – 08.07.2010

    Nowe autobusy przystosowane dla osób niepełnosprawnych to tylko niska podłoga? He he he I to może jeszcze za dofinansowanie z UE. Niepełnosprawni to nie tylko niska podłoga. http://www.transinfo.pl/text.php?from=archive&id=31357

  • pasażer kzkgop – 12.07.2010

    zapraszam pana Uszoka i jego asystenta waldusia " złote usta" Bojaruna na wycieczkę tym cudem techniki. 3 drzwi albo dwoje drzwi przecież to kpina. No i te wąskie okna niczym łono osiemnastki zdechnąć można w tym autobusie. Przeciez te autobusy są kupowane z naszych podatków, więc nie rozumiem dlaczego Burmistrzowie prezydenci kupują to co najtańsze. kupił by jeden z drugim swojej starej futro z nutrii zamiast z norek ciekawe jakby się to skończyło. no ale to futro i to futro

  • asdf – 20.10.2010

    Co za dureń kupuje dwu drzwiowy bus?!układ 1-2-0 sprawdza sie, jeżeli wsiada 1 osoba, a wysiadają 2(pierwszymi sie wchodzi i kasuje bilet)... a tu otrzymalismy dodatkowe 3 miejsca siedzące, za to straciliśmy 10 miejsc stojących, a o 7 rano będzie masakra - 10 osób musi wyjsć, zeby kogoś wypuścić, bo 70 osób jest obsługiwanych przez środkowe drzwi

  • – 20.10.2010

    Nie znasz się - toż to superhipernowoczesne rozwiązania podpatrzone u naszych zachodnich sąsiadów. Katowickie urzędniki pewnie są z siebie bardzo dumne.

  • szofer – 05.11.2010

    TE NOWE SOLARISY SĄ SUPER TYLKO ŻEBY O NIE DBALI A NIE TAK JAK POPRZEDNIE TYLKO LAĆ I JEZDZIĆ AŻ STANIE

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....