Nowe Setry w śląskim Interze

infobus
08.07.2016 09:11
0 Komentarzy

Pod koniec czerwca br. flota firmy Inter sp. z o.o. powiększyła się o dwa nowe autokary marki Setra z serii 500. To debiut tej generacji w taborze śląskiej firmy.  Przy okazji rozmawialiśmy o liniowej współpracy  Inter – Unibus.

Najnowsze autokary ?Setra S 515 HD ? przewoźnika są w stanie pomieścić 54 osoby na pokładzie, a nawyposażeniu znajdziemy m.in. barek, klimatyzację, bezprzewodowy internet.Pojazdy posiadają obecnie najnowsze systemy bezpieczeństwa, między innymi:(ABA) Active Brake Assist nowej generacji, (SPA) Asystent utrzymania pasaruchu, (ESP®) Elektroniczny program stabilizacji, (EBS) Elektroniczny układhamulcowy, (ART) Tempomat odległości oraz (FUB) Oświetlenie otoczenia pojazduoraz funkcja oświetlania kierunku skrętu.

Kilka słów o firmie

Firma Inter Sp. z o.o. rozpoczęła swoją działalność w 2010roku, kiedy to zapoczątkowano regularne przewozy osób trzema używanymiMercedesami Sprinterami 413 na trasie Jaworzno-Kraków i Katowice-Kraków, a w późniejszym czasie Katowice-Rybnik. W 2011roku do taboru dołączył pierwszy nowy Sprinter 519. Zarząd firmy bowiempostawił na jakość i komfort przewozów inwestując w kolejne nowe Mercedesy. W2012 roku podjęto decyzję o zakupie większego autobusu. Wtedy wówczas wybranomarkę Setra i flota została powiększona o pierwszy autokar Setra S 415 GT-HD.Wybór okazał się trafny, autobus spełniał założone oczekiwania. Dlatego zostałzakupiony kolejny autokar, tym razem Setra S 415 HD. Od tego czasu sukcesywniepowiększała się flota pojazdów o kolejne Setry serii 400. W 2016 roku zostałapodjęta decyzja o zakupie najnowszego modelu tej marki.

23 czerwca br.,dołączyły do floty dwa autokary Setra S 515 HD. Firma postawiła na jeszczewiększy standard i komfort podróży pasażerów, jak również na zmniejszenieemisji spalin, ekonomiczność spalania, dzięki silnikom spełniającymrygorystyczne normy Euro 6. Pojazdy wyjechały już na trasy nadmorskie. Flotapojazdów składa się z 22 autokarów marki Setra ? dwuosiowe (MAXI): S 515 HD (2szt.), S 415 GT-HD (11 szt.), S 415 HD (3 szt.) oraz trzyosiowe (MEGA): S 417GT-HD (2 szt.) i S 417 UL (1 szt.). Oprócz tego 3 szt. Mercedesów O510 Tourinooraz 10 szt. Mercedesów Sprinterów w tym 7 szt. 519 BlueTec. Na dzieńdzisiejszy Inter nie ma sprecyzowanych planów, co do nowych tras czy zakupów.

Zdementować plotkę

-?Jeśli chodzi o relacje na linii firm Inter – Unibus, tookoło rok temu, obie firmy postanowiły stworzyć kompleksową usługę na trasieKatowice-Kraków, czyli przejazd tą samą trasą, możliwie najkrótszy czasprzejazdu (obecnie 65 min) i połączenia co 15 min. Pasażer nie musi nawet znaćrozkładu jazdy. Konkurencyjność obu firm nie mogła być na pierwszym miejscu.Dla nas ważniejszy jest pasażer i dobra oferta usługi? ? podkreślał DariuszPieczara, prezes zarządu firmy Inter.

-?Firmy w żaden sposób nie są połączone. Bez zmian sąosobnymi firmami. Wystarczy spojrzeć w dokumenty np. KRS. Plotka mogła powstaćprzez fakt, że obie firmy zawarły swego rodzaju kompromis, co spowodowało kilkazmian wizerunku, taboru itp. Bez tego nie byłoby tak efektywnego tworzeniakompleksowej oferty dla połączenia Katowice-Kraków. Lepiej spróbować siędogadać, niż prowadzić zaciętą walkę – ona nie zawsze popłaca, może przynieśćwiększe straty. Oczywiście konkurencyjność zawsze pozostanie, ale nie musi byćnajważniejsza? ? dodaje Dariusz Pieczara.

Komentarze