Nowe Scanie na CNG w Tarnowie niebawem na liniach

infobus
16.06.2020 12:00
0 Komentarzy

Trwają ostatnie prace związane z przygotowanie pięciu nowych Scanii Citywide 10,9LF CNG, które zakupiło Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej w Tarnowie. Pięć nowych 11-metrowych autobusów przeszło właśnie testy odbiorcze u producenta i zostało właśnie dostarczonych na zajezdnię miejskiego przewoźnika.

„Wyposażenie pojazdów będzie na takim samym wysokim poziomie jak całej naszej floty z jednym małym wyjątkiem” – wyjaśnia Jerzy Wiatr, prezes tarnowskiego MPK w Radiu Kraków.

Scania pięć krótkich gazowców zaproponowała tarnowskiemu przewoźnikowi w łącznej cenie 6 642 000 PLN brutto. A to daje 1 080 000 PLN netto za jeden pojazd. W pakiecie roczna gwarancja całopojazdowa i pięcioletnia na trwałość układu napędowego.

„Mają podświetlone progi. W mmencie kiedy podjeżdżają na przystanek, otwierane są drzwi, to pod każdym wejściem świeci się dodatkowa lampka, która ułatwia wsiadanie zwłaszcza osobom starszym” – mówił Jerzy Wiatr.

SIP w nowych Scaniach będzie bazować na rozwiązaniach mieleckiego R&G Plus. MPK wymaga zamontowania czterech zewnętrznych wyświetlaczy diodowych. Przedni, boczny oraz tylni będą święcić na biało, natomiast tablica dla niedowidzących będzie miała czerwone diody. W środku znajdzie się monitor LCD typu ETM22, który przekaże MPK. Do tego oczywiście dojdzie GPS oraz głosowe zapowiadanie przystanków. Całość ma być sterowana z autokomputera SRG5000P lub SRG6000P, który również przekaże tarnowski przewoźnik.

Jedną gazową Scanią Citywide 10,9LF w wersji dla Tarnowa może podróżować maksymalnie ok. 70-72 pasażerów. Prawdopodobnie 27 osób może liczyć na przejażdżkę na fotelach Ster 8MA. Wszystkie posiadają dedykowaną dla tarnowskiego MPK niebieską tapicerkę z wzorami stylizowanymi na autobusy i samochody rysowanymi przez dziecko. W połączeniu z biało-szarymi panelami bocznymi, oraz srebrnymi poręczami ze stali nierdzewnej uzyskujemy bardzo stonowany, ale jednocześnie elegancki wystrój wnętrza.

Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Drugie i trzecie drzwi są odskokowe.

Co pod maską?
Citywide'y w wersji dobranej pod katem potrzeb MPK Tarnów są napędzane poprzecznie zabudowanymi silnikami Scania OC09101. Jednostka o pojemności niespełna 9,3 l ma 206 kW mocy oraz osiąga maksymalny moment obrotowy 1350 Nm. Silniki są zblokowane z automatycznymi sześciobiegowymi skrzyniami biegów ZF EcoLife 6AP1400B.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Spheros Revo. Naturalną wentylację zapewniają okna przesuwne. Autobusy wyposażono w zaawansowany system monitoring. Składa się on aż z 7 kamer, których główny wyróżnikiem jest funkcja rozpoznawania twarzy.

Nowe Scanie pozwolą na wycofanie ostatnich w MPK hybrydowych Mercedesów Cito.

Komentarze