TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowe autobusy w MZA Warszawa
Karol Wach - Opublikowano: 08.09.2009 22:02:02 11 komentarzy
ejskie Zakłady autobusowe znów testują. Tym razem Mercedesy –18-metrowe Citaro i o blisko dwa metry dłuższy CapaCity. Oba pojazdy od 3 sierpnia jeżdżą na linii 190, która, jak informowaliśmy w sierpniu, typowana była na pierwszą w Wars

Miejskie Zakłady autobusowe znów testują. Tym razem Mercedesy –18-metrowe Citaro i o blisko dwa metry dłuższy CapaCity. Oba pojazdy od 3 sierpnia jeżdżą na linii 190, która, jak informowaliśmy w sierpniu, typowana była na pierwszą w Warszawie linia metrobusową. Idea „metrobusów”powstała podczas dyskusji nt. układu linii na trasie W-Z po remoncie –powiedział nam w sierpniu Igor Krajnow, rzecznik prasowy warszawskiego ZTM-u. Była to jednak tylko idea. Na chwilę obecną nie było i nie ma konkretnych planów powstania nowej kategorii linii. Cały projekt jest jeszcze w fazie opracowywania i w fazie analiz. Dlatego trudno jeszcze mówić o szczegółach. Czy od tamtego czasu coś się zmieniło, tego nie wiemy. Zarówno ZTM, jak i MZA milczą. Wszystko wskazuje więc na to, że, jak to zwykle bywa na testach się skończy. Więcej szczegółów przewoźnik ma przedstawić na piątkowej konferencji prasowej. Poczekamy, zobaczymy. O wynikach testów Merecedesów, które zakończyć się mają właśnie w piątek –11 września poinformujemy, rzecz jasna, na łamach TransInfo. Zrealizowane zostały natomiast plany „siekiery komunikacyjnej”wg szefa ZTM-u Leszka Ruty. Faktycznie, po otwarciu pierwszego w Warszawie pasa autobusowo –tramwajowego (szerzej pisaliśmy o tym w InfoTram: http://infotram.pl/text.php?id=26686) częstotliwość linii 190 wzrosła i wynosi obecnie 10 minut w miedzy szczycie i 5-7 w szczycie. Dobre i to, zważywszy na fakt, że jest to jedyna, oprócz Z-2, która niebawem zniknie, dzienna linia autobusowa na trasie W-Z.

Skoro już zatem oba pojazdy pojawiły się w stolicy warto poświęcić im trochę więcej uwagi.

Mercedes Citaro testowany obecnie przez MZA to pojazd 18-metrowy, charakteryzujący się nieco zmienioną stylistyką, nawiązującą swoim wyglądem do CapaCity. Napędzany jest leżącym, sześciocylindrowym silnikiem OM 457 hLA. Jak przystało na nowoczesną jednostkę spełnia ona normę czystości spalin Euro V. Silnik współpracuje z automatyczną, 4-biegową skrzynią Voith. Ciekawostkę może stanowić fakt, iż trzecie i czwarte drzwi są otwierane wyłącznie przez pasażerów. Zamykają się automatycznie. Po 4 sekundach, co sprawia, że przycięte osoby mają pretensje ... do kierowcy.   

Dane techniczne Mercedesa Citaro

Długość

17940 mm

Szerokość

2550 mm

Wysokość

3009 mm

Masa

16 t

Drzwi

4

Ilość miejsc

147

Miejsca siedzące

37

Skrzynia

Voith

Silnik

OM 457 hLA

Mercedes CapaCity gości w Warszawie po raz drugi. W styczniu 2008 roku MZA testowały taki pojazd na linii E-4. Wtedy na testach się skończyło. CapaCity to pojazd o długości ok. 19,5 m, mogący zabrać na swój pokład 193 osoby. Podobnie jak opisywany wyżej Citaro charakteryzuje się drzwiami otwieranymi tylko przez pasażerów (3 i 4). Pojazd napędzany jest silnikiem OM 457 hLA, który współpracuje z 6-biegową skrzynią ZF.

Dane techniczne Mercedesa CapaCity

Długość

19540 mm

Szerokość

2550 mm

Wysokość

3080 mm

Masa

18,5 t

Drzwi

4

Ilość miejsc

176*

Miejsca siedzące

53*

Skrzynia

ZF

Silnik

OM 457 hLA

*Opcjonalnie nawet 194/37 –taki układ siedzeń miał pojazd testowany przez MZA w 2008 r.

       

A w Warszawie...    

A w Warszawie tymczasem pojawiają się nowe autobusy. Do stolicy przyjechały pierwsze z zamówionych przez Miejskie Zakłady Autobusowe dwudziestu Solarisów Urbino 18. Wkrótce przyjadą też nowe Jelcze, a spółka ogłosi dwa kolejne przetargi: na 16 i 75 nowych wozów –poinformował Adam Stawicki, rzecznik MZA. Nowe Solarisy trafią do trzech stołecznych zajezdni –Woronicza, Ostrobramska i Redutowa, Jelcze zaś trafią na Stalową. Co ciekawe, zgodnie z zapowiedziami wszystkie Solarisy zostały fabrycznie wyposażone w system samogaszenia komory silnika, przyspieszający reakcję na sytuację zagrożenia pożarowego, z którym zmagają się właściciele autobusów niskopodłogowych na całym świecie, a zwłaszcza w metropoliach o dużym zagęszczeniu ruchu i dużych korkach ulicznych –informuje Stawicki.

A we wtorek...

A we wtorek został rozpisany przetarg na 16 krótkich autobusów klasy midi –mówi rzecznik. Autobusy będą miały 9,5 –10,5 metrów długości i zostaną przeznaczone do obsługi tras o mniejszym natężeniu ruchu. Nowością w tych wozach będą przyciski z informacjami w języku Braille’a pomagające osobom niewidomym i słabowidzącym, a także montowane fabrycznie biletomaty.

Miejskie Zakłady Autobusowe chcą do końca roku kupić w sumie ponad 110 autobusów. Dlatego rozpoczęto wstępne procedury zmierzające do zakupu partii 75 wozów. Będą to przede wszystkim pojazdy przegubowe, być może z niewielkim udziałem dwunastometrowców.

Komfort pasażerów poprawi też 20 testowych biletomatów, które zostaną zainstalowane w Solarisach Urbino z lat 2007-2008. Umowa z Mennicą Polską zakłada roczne udostępnienie powierzchni w autobusach. W tej chwili na linii 175 funkcjonują już pierwsze dwa urządzenia.

Sprawdź też:
Mercedes CapaCity Citaro MZA Warszawa Jelcz Solaris

Komentarze (11)

  • – 09.09.2009

    A skąd te Jelcze jak jelcz nie istnieje? W imie jakiego przetargu te Jelcze przyjada??

  • krakus – 09.09.2009

    też się zastanawiam czy to błąd w tekście czy warszawa np. kupiła 120M z Krakowa

  • krakus – 09.09.2009

    może chodzi o to http://www.mza.waw.pl/zamowienia-zp.html

  • dobry – 09.09.2009

    chodzi o to: http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/1,398717_Autobusy_sie_pala__Ratusz_kupi_nowe.html

  • KW – 09.09.2009

    Nie jest to błąd w tekście, nie są to też autobusy z Krakowa. MZA korzystając z okazji kupiły od PA pojazdy, które powstają na wyprodukowanych jeszcze w Jelczu podwozia. Zostało ich chyba 7, cześć trafi do Warszawy.

  • bd – 10.09.2009

    Będąc w Sofii miałem okazję przyjrzeć się z bliska autobusom Citaro (mieszkam obecnie w Niemczech a tu tylko Solarisy ) i niezbyt mnie to przekonało. Twarde siedzenia miały i skrzypiały - jakoś surowe i niekomfortowe.

  • dobry – 10.09.2009

    @KW: a czy te jelcze będą dokończone w autosanie?

  • trasamd – 10.09.2009

    Niedokończonych M121I było 13 sztuk. Obecnie 3 nadwozia zostały sprzedane do MPK Lublin, a 4 do MZA. Fakt zakupu tych jelczyków chyba potwierdza dobrą opinię krążącą wśród warszawskich mechaników o M121I i zmodernizowanych przez producenta M121M.

  • MIG – 14.09.2009

    Pytanie rodzi się następujące - kto i gdzie wykończy te niedokończone Jelcze? To były szkielety. PA w Sanoku????

  • ehh – 15.09.2009

    Przetargu na midiki ani widu ani słychu, zarówno na stronie MZA jak i w TEDzie...

  • thomas – 15.09.2009

    dlaczego ten autobus ma niemiecka rejestracje?

Dodaj komentarz

InfoBus nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w portalu infobus.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Od 2008 r. firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje wyjątkową usługę dla branży transportu publicznego. To na bieżąco aktualizowana informacja przetargowa na temat dostaw nowych i używanych...
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Merytoryczny poziom przekazywanych informacji i szeroki zakres tematyki powoduje, że z roku na rok portal TransInfo.pl odwiedza coraz więcej Czytelników. W zeszłym roku osiągnęliśmy wskaźniki na...