TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowe autobusy w Bielsku-Białej ? Przetarg na dniach
InfoBus.pl - Opublikowano: 07.03.2016 16:00:14 4 komentarze
MZK przez pewien czas stawiało na Mercedesy. Będzie zmiana preferencji?

Miejski Zakład Komunikacyjny w Bielsku-Białej przesłał do publikacji na stronie TED formularz z ogłoszeniem o zamówieniu. Wraz z momentem publikacji rozpocznie się przetarg, dzięki któremu ma zostać wyłoniony dostawca 50 nowych autobusów zasilanych olejem napędowym. Na początek postępowania jednak poczekamy jeszcze kilka dni. Przyjrzyjmy się zatem szczegółom z formularza.

Przedmiotem zamówienia jest dostawa i sprzedaż 50 nowych autobusów miejskich. MZK postępowanie podzieliło na trzy części. W pierwszej ma zostać wyłoniona firma, która dostarczy do Bielska-Białej 10 autobusów przegubowych. Zadanie drugie zakłada znalezienie dostawcy 38 pojazdów klasy maxi. W ostatniej części zamówienia MZK chce wyłonić firmę, która sprzeda dwa autobusy klasy mini. Zamawiający wymaga aby pojazdy, które zostaną zaoferowane nie były konstrukcjami prototypowymi. Jego skonkretyzowane oczekiwania omówimy gdy tylko pojawi się SIWZ.

Na zakupy bielski zakład chce przeznaczyć do 51 488 000 zł netto. Liczy także, że część tej sumy będzie w formie grantu ze środków unijnych, o który MZK ma zamiar aplikować. Zakup autobusów ma być elementem projektu " ?Rozwój Zrównoważonego Transportu Miejskiego w Bielsku-Białej". Miałby on zostać zrealizowany dzięki wsparciu ze śląskiego RPO na lata 2014-2020.

Dostawy będą rozłożone na kilka transz. Pierwsze pięć autobusów przegubowych ma zostać dostarczonych najpóźniej do 27 grudnia, pozostałe w trzecim kwartale 2017 r. Przekazanie solówek z kolei przewidziano w trzech partiach. Pierwsze 23 pojazdy powinny pojawić się w Bielsku-Białej do 27 grudnia tego roku. Następnych 10 MZK oczekuje w drugim kwartale przyszłego roku, zaś pozostałych w trzecim. Dostawę dwóch autobusów klasy mini przewidziano w drugim kwartale 2017 r.

Aby złożyć ważną propozycję należy oczywiście spełnić pewne warunki formalne. Zacznijmy od kwestii zabezpieczenia ofert. W pierwszej części zamówienia wadium wynosi 300 000 zł, drugiej 1 mln zł i ostatniej 30 000 zł. Wymagane od oferentów minimum zasobów finansowych lub zdolności kredytowej to odpowiednio 6 mln zł, 20 mln zł i 1 mln zł.

Warunek doświadczenia dla każdej z części zamówienia określono w odmienny sposób z oczywistych względów. W zadaniu opiewającym na dostawę autobusów przegubowych należy wykazać się referencjami na dostawę przynajmniej pięciu takich pojazdów w ciągu ostatnich trzech lat. W części drugiej należy udowodnić, że w tym okresie zrealizowano przynajmniej trzy dostawy solówek, każda nie mniej niż pięć egzemplarzy. W ostatnim zdaniu warunek zostanie uznany za spełniony jeśli oferent wykaże, że w ciągu ostatnich trzech lat sprzedał przynajmniej dwa autobusy klasy mini.

Otwarcie ofert wstępnie zaplanowano na 18 kwietnia. Na ich analizę i ocenę zamawiający przewidział, że przeznaczy do 90 dni. Te, które będą ważne MZK będzie oceniać na podstawie trzech kryteriów. Cena to maksymalnie 70% punktów. Ocena techniczna to nie więcej niż 20%, pozostałe 10% można uzyskać za zaoferowanie odpowiednich warunków gwarancji.

To pierwsze od prawie pięciu lat zakupy nowych autobusów w Bielsku-Białej. Pod koniec 2011 r. MZK pozyskało 10 Mercedesów Conecto LF i cztery Citaro G. Ponadto pod koniec ubiegłego roku przewoźnik wzbogacił się o dziesięć używanych Scanii OmniCity, które były eksploatowane w Oslo. Bieżący zakup pozwoli MZK wycofać z ruchu wszystkie pojazdy, które wyprodukowano pod koniec ubiegłego wieku.

WIĘCEJ W INFORMACJI PRZETARGOWEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MZK Bielsko-Biała
  • GustawIIAdolf – 07.03.2016

    Czyżby kolejne Mercedes-Benz...? Na zachodzie kupują polskie Solarisy, za to Bielsko jest stałym rynkiem zbytu dla niemieckiego producenta i oczywiście podstawowe kryterium autobusy napędzane ropą... bo hybrydy wykraczają poza stan percepcji władzy samorządowej.

  • i280 – 07.03.2016

    MZK eksploatuje 21 Urbino z 2002, 2006 i 2009. Mercedesów jest więcej, ale teraz na rynku jest Urbino IV. Poza tym jest coś takiego jak przetarg. Inne napędy niż diesel są nieopłacalne.

  • # – 08.03.2016

    Kolejnym Szmelcem z turcji dziekujemy.Przetargi w Polsce sie ustawia pod swoj faworyt.Diesel zanieczyszcza srodowisko.Jest nieoplacalny pod wzgledem kosztow eksploatacyjnych.

  • i280 – 08.03.2016

    Elektryczne są nieopłacalne, bo drogie i mają słaby zasięg. Może za 10 lat będą dobrą alternatywą, ale obecnie bogatsze ZKM-y traktują je jako pewny rodzaj eksperymentu. Już lepszym rozwiązaniem zdają się być hybrydy, ale te mają przecież diesla. Poza tym prąd jest gdzieś produkowany (czytaj: Spalanie węgla). Jedynym ciekawym rozwiązaniem na dzień dzisiejszy zdają się być pojazdy na gaz, które emitują mniej szkodliwych dla zdrowia substancji.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
NASZE TOP 10
Czytane
Komentowane
Filmy
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....