TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowe autobusy na liniach aglomeracyjnych
Karol Wach - Opublikowano: 12.01.2009 23:28:53 17 komentarzy
Nowe autobusy na liniach aglomeracyjnych

Coraz wygodniej podróżuje się pasażerom Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego S.A. w Krakowie na liniach aglomeracyjnych –pisze na swojej stronie internetowej przewoźnik. Na kilku z nich, m.in. 201, 235 i 245, jeździ już bowiem pięć nowych 8,5 metrowych autobusów Jelcz M083C, które tuż przed końcem roku 2008 dotarły do Krakowa. Oznaczono je numerami taborowymi z zakresu DA101 –DA105 i przydzielono do zajezdni Wola Duchacka. Są to ostatnie kupione w ubiegłym roku przez MPK S.A. pojazdy, a jednocześnie ostatnie autobusy wyprodukowane przez fabrykę Jelcza. Dziś produkcja tych niskopodłogowych pojazdów kontynuowana jest w fabryce Autosana, jako A0808MN Sancity. Przypomnijmy, iż właśnie taki autobus pokazały Polskie Autobusy na targach Transexpo 2008 w Kielcach. Krakowskie midibusy są wyposażone w kasowniki z czytnikiem Krakowskiej Karty Miejskiej i jednorazowo mogą przewieźć do 60 osób. Od dotychczas kupowanych przez MPK S.A. Jelczy Vero różnią się nie tylko wyglądem, ale przede wszystkim długością - są o ponad pół metra dłuższe. Warto podkreślić, że tabor autobusowy krakowskiego przewoźnika należy do najnowocześniejszych w Polsce. Z końcem 2008 roku udało się w zasadzie wycofać z ruchu liniowego stare autobusy Jelcz M120. To sprawiło, że w Krakowie zostało tylko 38 pojazdów bez niskiej podłogi, a tym samym aż 93% pojazdów MPK S.A. jest niskopodłogowych. 51 autobusów jest wyposażonych w klimatyzację, co stanowi 10 % taboru. Wszystkie pojazdy są przyjazne dla środowiska i spełniają europejskie normy związane z wytwarzaniem do atmosfery dwutlenku węgla.

Ponad 100 pojazdów jest już wyposażonych w monitoring, a ponad 80 autobusów przegubowych ma zamontowane automaty biletowe.

Sukcesem MPK S.A. w Krakowie było też wycofanie z ruchu Ikarusów, kilkunastoletnich starych autobusów, które w Krakowie są już od ponad roku zabytkiem.

Unowocześnianie krakowskiego taboru będzie kontynuowane również w tym roku. MPK S.A. planuje bowiem zakupy kolejnych nowoczesnych i niskopodłogowych autobusów, o ile tylko pozwolą na to środki.

W 2008 roku MPK S.A. w Krakowie kupiło 58 autobusów. Było to 35 autobusów marki Solaris (12-metrowych), 10 mercedesów przegubowych (18-metrowych) i 13 krótkich autobusów, dostarczonych przez Polskie Autobusy.

Jeżeli chodzi o autobusy o długości poniżej 10 m, to krakowski przewoźnik eksploatuje, oprócz wspomnianych Jelczy M083C, także siedem Autosanów H6-20. Są to pojazdy 11-letnie. W 2008 roku wycofany został z ruchu liniowego ostatni Autosan H6-06. W latach 2005-2008 MPK zakupiło 50 pojazdów Jelcz M081MB.   

Dane techniczne autobusów Jelcz M083C

Układ drzwi

1-2-0

Liczba drzwi

2

Wys. podłogi (I drzwi)

320 mm

Wys. Podłogi (II drzwi)

340 mm

Długość

8550 mm

Szerokość

2420 mm

Wysokość

2630 mm

Masa własna

6900 kg

Masa całkowita

11000 kg

Rozstaw osi

4000 mm

Ilość miejsc ogółem

60+1

Ilość miejsc siedzących

16+1

Silnik

Cummins ISBe4 160B Euro 4

ABS

Tak

ASR

Tak

Producent

Jelczańskie Zakłady Samochodowe


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK
Kraków
Jelcz
linia
  • Tomek – 14.01.2009

    Tylko troche Jelczy żal :( juz pewnie nowych nie zobaczymy :(

  • ceto – 14.01.2009

    Z zewnątrz piękny wygląd, wnętrze z czasem by dopracowali -żal Jelcza wszyscy bronią swoich fabryk motoryzacyjnych a polak polakowi wilkiem

  • krakus – 14.01.2009

    dobre i ładne, jelcza faktycznie szkoda,teraz trzeba trzymać kciuki za autosanika z seria sancity oby zdobyli kawałek rynku anie jakieś badziewia typu solbus czy maz

  • Combino – 14.01.2009

    Trzeba przyznać,że chyba w żadnym malowaniu Jelczyk nie wygląda tak efektownie jak w krakowskim.Oby Autosany prezentowały się równie dobrze na niebiesko-biało ;)

  • Marcin – 14.01.2009

    Libero to pierwsze midibusy krakowskiego MPK. Dłuższe mogą być od Vero, ale przede wszystkim one są mini, i jakby nie liczyć, to 8,5-7,7 nie wyjdzie 0,5. Wspomniany Autosan H6 też midibusem nie jest.

  • SŁAWEK OPOLE – 15.01.2009

    jelcz był ok i szkoda tej marki ale tak to w polsce bywa nic się nie opłaca

  • ho ho ho – 16.01.2009

    To okropna tandeta. W Warszawie już jeden się spalił, a pozostałe dostają trzęsawki gdy silnik pracuje na biegu jałowym. Jelcz miał dużo szans ale niestety ich zupełnie nie wykorzystał.

  • krakus – 16.01.2009

    solarisy też się palą i trzęsą podobnie jak scanie chodzi o trzęsienie

  • SŁAWEK OPOLE – 16.01.2009

    ty pajacu ho ho ho a solaris się nie palił w czechach pajacu i afera była i co

  • ceto – 16.01.2009

    dziś jechałem solarisem BU 863-w krk dawno autobusami nie jechałem, ale wrażenie zrobił na mnie niesamowite- mianowicie przypomniał mi stare Rzymskie 4-ro drzwiowe pomarańczowe i kwadratowe iveco- którym jechałem 8 lat temu. ho ho ho poskacz jeszcze po trupie jelcza. żenada.. a właśnie że to były w swojej cenie dobre autobusy.

  • SŁAWEK OPOLE – 16.01.2009

    Jelcze były ok ale co lepiej chwalić nie swoje np maz man volvo

  • dobry – 17.01.2009

    Wraz z upadkiem jelcza wzrosło zagrożenie że przewoźnicy będą do nas sprowadzać więcej MAZ-ów. Niektórych przedsiębiorstw nie stać na solarisy, a jelcze były dla nich dobrą, tańszą alternatywą.

  • SŁAWEK OPOLE – 18.01.2009

    polskie autobusy powstały po to żeby ochronić Jelcza przed upadłością.. I co Jelcz upadł a spółka którą zarządza Zasada nadal istnieje, więc po co wogóle powstała ta spólka?

  • krakus – 18.01.2009

    ale autosan teraz potrzebuje pa bo zapisy przetargowe mówią np że trzeba wyprodukować tyle a tyle autobusów miejskich ale mysle że autosaniki miejskie będą okey

  • sławek opole – 18.01.2009

    jak narazie to mają jeden model to był kiedyś libero muszą się spieszyć z 12 m i 18 metrowymi bo konkurencja nie śpi a czy autosany miejskie będą ok to się okaże jelcze były super

  • ktoś.... – 20.01.2009

    Sorry panowie ale muszę to powiedzieć: Jak Jelcz jeszcze był, to wszyscy na nim psy wieszali i wylewali hektolitry pomyj, a teraz, jak już go nie ma to jest ubolewanie (całkiem słuszne).... Typowe u nas Polaków zachowanie...

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....