TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowa Sól z ofertami Autosana, Ursusa i Solarisa!
InfoBus.pl - Opublikowano: 03.04.2017 18:26:17 15 komentarzy
Nowa Sól z ofertami Autosana, Ursusa i Solarisa!

Polski pojedynek w Nowej Soli. I to w jakim składzie! Narzekaliśmy ostatnio na brak większej liczby ofert w przetargach i doczekaliśmy się. O lubuski kontrakt ubiegają się trzy firmy: Autosan, Ursus i Solaris.

Zgodnie z powtórzonym zamówieniem z 22 lutego, Nowa Sól chce kupić 4 sztuk fabrycznie nowych niskoemisyjnych, niskopodłogowych autobusów klasy MAXI. Wymagana norma emisji spalin to Euro 6, a pojazdy mają być wyposażone w systemem zapowiadania przystanków, monitoring wizyjny, system emisji reklam oraz systemem lokalizacji.

Historyczne starcie

3 kwietnia miało miejsce otwarcie ofert. I po raz pierwszy w historii do pojednaniu stanęły trzy polskie firmy:

  • Ursus Bus z autobusami CitySmile 12 LF w łącznej cenie 3 852 360 PLN brutto / 3 132 000 PLN netto; co daje jednostkową cenę netto CS12 na poziomie 783 000 PLN netto;

  • Autosan z autobusami Sancity 12 LF w łącznej cenie 3 999 960 PLN brutto / 3 252 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 813 000 PLN netto;

  • Solaris z autobusami Nowe Urbino 12 w łącznej cenie 4 098 360 PLN brutto / 3 332 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 833 000 PLN netto.

Wszystkie oferty spełniają wymagany termin realizacji, okres gwarancji i warunki płatności zapisany w SIWZ. Natomiast także wszystkie przekraczają budżet zamawiającego , który wynosił 3 788 400 PLN brutto / 3 080 000, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 770 000 PLN netto

Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty są te same co ostatnio, czyli:

  • Parametry techniczne / Waga: 40

  • Cena / Waga: 60

Ważna technika

O ile w zakresie ceny wszystko jest jasne, tak sporo jeszcze może zmienić się w zakresie oceny technicznej. Przypomnijmy, że Nowa Sól dodatkowo premiowała największa liczbą punktów następujące rozwiązania:

  • autobus o liczbie miejsc siedzących 29 i więcej - 7,0 pkt,;

  • redukcji katalitycznej (SCR) i bez filtra cząstek stałych (DPF) - 12,0 pkt.;

  • możliwość rekuperacji energii hamowania - 5,0 pkt.;

  • zawieszenie niezależne - 4,0 pkt.;

  • silnik o mocy powyżej 200 kW do 230 kW - 5,0 pkt.;

  • przednia szyba dzielona pionowo w osi autobusu - 4,0 pkt.;

  • liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi - powyżej 12 - 3,0 pkt.

Teraz czekamy na decyzję komisji przetargowej, która oceni złożone oferty. Aby zamknąć ten przetarg Nowa Sól musiałby jednocześnie podjąć decyzje o podwyższeniu kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia.

Historia pierwszego przetargu

Przypomnijmy, że otwarcie ofert w pierwszym przetargu MAXI w Nowej Soli miało miejsce 17 lutego 2017 r. Zgodnie z oczekiwaniami o to zamówienie starło się dwóch polskich producentów: Solaris i Ursus. Obie jednak firmy przekroczyły kwotę przeznaczoną przez zamawiającego na sfinansowania zamówienia.

Budżet jakimi wtedy dysponowała gmina na to zadanie wynosił 3 788 400 PLN brutto / 3 080 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę standardowego autobusu na poziomie 947 100 PLN brutto / 770 000 PLN netto. Nie za dużo, a wręcz można określić ten poziom najniższą ceną krajową (aczkolwiek przykład Torunia pokazuje, że przy pewnych uwarunkowaniach można się w takim budżecie zmieścić).

W pierwszym podejściu konsorcjum Ursus SA i Ursus Bus zaproponowało w Nowej Soli za cztery autobusy CitySmile 12 LF łączną kwotę 3 926 160 PLN brutto / 3 192 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę CS12LF na poziomie 981 540 PLN brutto / 798 000 PLN netto.

Z kolei Solaris Bus & Coach zaoferował za cztery Nowe Urbino 12 sumę 4 368 960 PLN brutto / 3 552 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę nU12 na poziomie 1 092 240 PLN brutto / 888 000 PLN netto.

MIDI już wybrane

Przypomnijmy, że w marcu Gmina Nowa Sól dołożyła kasę w przetargi na zakup 23 midibusów, gdzie tylko Solaris przedstawił swoją ofertę z niskowejsciowymi autobusami miejskimi Urbino 8,9 LE. Propozycja przekroczyła budżet zamawiającego, czyli sumę 20 700 000 PLN brutto i dlatego do końca było  wiadomo, co się stanie z tym zamówieniem. Gmina długo myślała nad złożoną ofertą i w końcu zdecydowała się ją przyjąć. 23 marca 2017 r. dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty, czyli spółki Solaris Bus & Coach.

W Nowej Soli producent z Bolechowa zaproponował sumę 22 914 900 PLN brutto / 18 630 000 PLN netto, co oznacza przekroczenie kwoty przeznaczonej na sfinansowania zamówienia o ok 2 200 000 PLN brutto. Oferta obejmowała niskowejściowe autobusy Urbino 8,9 LE z jednostkową kwotą na poziomie ok. 995 652 PLN brutto / 809 473 17 PLN netto. Z kolei budżet zamawiającego wynosił 20 700 000 PLN brutto / 16 829 268 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 731 707,3 PLN netto.

Przypomnijmy, że oba zamówienia mają  dofinansowanie z w ramach lubuskiego RPO, a ich zakup jest realizowany wraz z innymi unijnymi inwestycjami o stosunkowo dużym, łącznym budżecie i na pewno pojawią się tutaj jakieś oszczędności. Cześć z nich mogłaby też zostać przesunięta na MAXI kontrakt. Czy tak będzie? Zobaczymy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Subbus Nowa Sól
Solaris
Ursus
Autosan
przetarg
tabor
  • I – 03.04.2017

    Polski pojedynek. Oby częściej. Oczywiście nie zawsze, bo konkurencja z zewnątrz też musi być aby rodzimym producentom sie główkach nie po przewracało.

  • Polak – 03.04.2017

    Skoro oferty przekraczają budżet, to trzeba go powtórzyć. Od razu ceny ofertowe spadną...

  • AREK – 03.04.2017

    Będą uniewazniac dopóki Solaris nie wygra.

  • Indianin – 03.04.2017

    770k to naprawdę tanio za autobus klasy MAXI

  • Hehuh – 03.04.2017

    Jak widać, za midiki są w stanie zapłacić ponad 800 tys netto za sztukę.

  • w – 03.04.2017

    ARKU lepszy chyba Solaris od Ursusa . Przeczytaj o Toruniu .albo Częstochowie . czym konczą się wynalazki gdy oszczędzamy kaski , Za 770 to tylko MAZ-ki . Tym razem postawie na Autosana ,

  • farafiu – 03.04.2017

    Midiki były ważniejszym, strategicznym przetargiem. Maxi można byle czym "na szybko" zastąpić, np heblami z Niemiec czy nawet od polskich przewoźników. Zwłaszcza, że tylko 4 sztuki chcą jak na razie kupić. Na szybko przeglądałem SIWZ i nie znalazłem zapisu o doświadczeniu, a to może dużo ugrać, bo te 5 pkt w te czy w te za rekuperację jednak się liczą.

  • mruj – 04.04.2017

    Niestety pewnie wygra Ursus. Ciekawe czy wreszcie podpiszą się jakością czy dadzą plamę jak w Toruniu.

  • Pilecki – 04.04.2017

    Super Ursus lub Autosan powinny wygrać ten przetarg po pierwsze żeby się rozwijać, po drugie nie transferują zysków za granicę i płaca podatki w Polsce, nie tak jak właścicielka Solarisa.

  • cierń – 04.04.2017

    Solaris nie jest w 100% polską firmą. 80% udziałów ma firma z Cypru pod wodzą obywatela Niemiec, właściciela firmy.

  • Strazak Sam – 04.04.2017

    Podatki to się płaci od zysków nie od obrotów więc w przypadku Autosana nie zachodzi tak zależność, że jak coś wyprodukują to zapłacą podatki, a jeżeli już to zapłacą podatki z kasy którą dostali już podatkówUrsusy są aktualnie najtańsze zważając na możliwość odliczenia kar umownych od wartości pojazdu:P vide Toruń

  • @Strazak Sam – 04.04.2017

    Haha masz racje - jak tak dalej pojdzie to bedzie mozna nawet zarobic na kupnie Ursusa :D

  • Brix – 04.04.2017

    @Cierń Zatem Solaris to Cypryjsko-Niemiecka firma. A w Niemczech jednak twierdzą że to polska firma by podkreślić że Niemcy takiego szajsu nie robią. Cyfrowy Polsat też Cypryjska firma. Komputronik też. I 10-tki innych polskich przedsiębiorstw...

  • farafiu – 05.04.2017

    Z tym, że Solaris jest ceniony wysoko, człowieczku. Ciekawe czy też byłbyś tak obrotny jak państwo Olszewscy...

  • kierowca autobusu – 09.04.2017

    niestety solaris to złomy, psuje się to u nas masakrycznie, kierowcy nie chcą tym jezdzić. Autosany i Mercedesy są dużo bardziej przyjazne z punktu widzenia kierowcy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....