TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Nowa Sól z ofertami Autosana, Ursusa i Solarisa!
InfoBus.pl - Opublikowano: 03.04.2017 18:26:17 15 komentarzy
Nowa Sól z ofertami Autosana, Ursusa i Solarisa!

Polski pojedynek w Nowej Soli. I to w jakim składzie! Narzekaliśmy ostatnio na brak większej liczby ofert w przetargach i doczekaliśmy się. O lubuski kontrakt ubiegają się trzy firmy: Autosan, Ursus i Solaris.

Zgodnie z powtórzonym zamówieniem z 22 lutego, Nowa Sól chce kupić 4 sztuk fabrycznie nowych niskoemisyjnych, niskopodłogowych autobusów klasy MAXI. Wymagana norma emisji spalin to Euro 6, a pojazdy mają być wyposażone w systemem zapowiadania przystanków, monitoring wizyjny, system emisji reklam oraz systemem lokalizacji.

Historyczne starcie

3 kwietnia miało miejsce otwarcie ofert. I po raz pierwszy w historii do pojednaniu stanęły trzy polskie firmy:

  • Ursus Bus z autobusami CitySmile 12 LF w łącznej cenie 3 852 360 PLN brutto / 3 132 000 PLN netto; co daje jednostkową cenę netto CS12 na poziomie 783 000 PLN netto;

  • Autosan z autobusami Sancity 12 LF w łącznej cenie 3 999 960 PLN brutto / 3 252 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 813 000 PLN netto;

  • Solaris z autobusami Nowe Urbino 12 w łącznej cenie 4 098 360 PLN brutto / 3 332 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 833 000 PLN netto.

Wszystkie oferty spełniają wymagany termin realizacji, okres gwarancji i warunki płatności zapisany w SIWZ. Natomiast także wszystkie przekraczają budżet zamawiającego , który wynosił 3 788 400 PLN brutto / 3 080 000, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 770 000 PLN netto

Kryteria wyboru najkorzystniejszej oferty są te same co ostatnio, czyli:

  • Parametry techniczne / Waga: 40

  • Cena / Waga: 60

Ważna technika

O ile w zakresie ceny wszystko jest jasne, tak sporo jeszcze może zmienić się w zakresie oceny technicznej. Przypomnijmy, że Nowa Sól dodatkowo premiowała największa liczbą punktów następujące rozwiązania:

  • autobus o liczbie miejsc siedzących 29 i więcej - 7,0 pkt,;

  • redukcji katalitycznej (SCR) i bez filtra cząstek stałych (DPF) - 12,0 pkt.;

  • możliwość rekuperacji energii hamowania - 5,0 pkt.;

  • zawieszenie niezależne - 4,0 pkt.;

  • silnik o mocy powyżej 200 kW do 230 kW - 5,0 pkt.;

  • przednia szyba dzielona pionowo w osi autobusu - 4,0 pkt.;

  • liczba miejsc siedzących dostępnych z poziomu niskiej podłogi - powyżej 12 - 3,0 pkt.

Teraz czekamy na decyzję komisji przetargowej, która oceni złożone oferty. Aby zamknąć ten przetarg Nowa Sól musiałby jednocześnie podjąć decyzje o podwyższeniu kwoty przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia.

Historia pierwszego przetargu

Przypomnijmy, że otwarcie ofert w pierwszym przetargu MAXI w Nowej Soli miało miejsce 17 lutego 2017 r. Zgodnie z oczekiwaniami o to zamówienie starło się dwóch polskich producentów: Solaris i Ursus. Obie jednak firmy przekroczyły kwotę przeznaczoną przez zamawiającego na sfinansowania zamówienia.

Budżet jakimi wtedy dysponowała gmina na to zadanie wynosił 3 788 400 PLN brutto / 3 080 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę standardowego autobusu na poziomie 947 100 PLN brutto / 770 000 PLN netto. Nie za dużo, a wręcz można określić ten poziom najniższą ceną krajową (aczkolwiek przykład Torunia pokazuje, że przy pewnych uwarunkowaniach można się w takim budżecie zmieścić).

W pierwszym podejściu konsorcjum Ursus SA i Ursus Bus zaproponowało w Nowej Soli za cztery autobusy CitySmile 12 LF łączną kwotę 3 926 160 PLN brutto / 3 192 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę CS12LF na poziomie 981 540 PLN brutto / 798 000 PLN netto.

Z kolei Solaris Bus & Coach zaoferował za cztery Nowe Urbino 12 sumę 4 368 960 PLN brutto / 3 552 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę nU12 na poziomie 1 092 240 PLN brutto / 888 000 PLN netto.

MIDI już wybrane

Przypomnijmy, że w marcu Gmina Nowa Sól dołożyła kasę w przetargi na zakup 23 midibusów, gdzie tylko Solaris przedstawił swoją ofertę z niskowejsciowymi autobusami miejskimi Urbino 8,9 LE. Propozycja przekroczyła budżet zamawiającego, czyli sumę 20 700 000 PLN brutto i dlatego do końca było  wiadomo, co się stanie z tym zamówieniem. Gmina długo myślała nad złożoną ofertą i w końcu zdecydowała się ją przyjąć. 23 marca 2017 r. dokonano wyboru najkorzystniejszej oferty, czyli spółki Solaris Bus & Coach.

W Nowej Soli producent z Bolechowa zaproponował sumę 22 914 900 PLN brutto / 18 630 000 PLN netto, co oznacza przekroczenie kwoty przeznaczonej na sfinansowania zamówienia o ok 2 200 000 PLN brutto. Oferta obejmowała niskowejściowe autobusy Urbino 8,9 LE z jednostkową kwotą na poziomie ok. 995 652 PLN brutto / 809 473 17 PLN netto. Z kolei budżet zamawiającego wynosił 20 700 000 PLN brutto / 16 829 268 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 731 707,3 PLN netto.

Przypomnijmy, że oba zamówienia mają  dofinansowanie z w ramach lubuskiego RPO, a ich zakup jest realizowany wraz z innymi unijnymi inwestycjami o stosunkowo dużym, łącznym budżecie i na pewno pojawią się tutaj jakieś oszczędności. Cześć z nich mogłaby też zostać przesunięta na MAXI kontrakt. Czy tak będzie? Zobaczymy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Subbus Nowa Sól
Solaris
Ursus
Autosan
przetarg
tabor
  • I – 03.04.2017

    Polski pojedynek. Oby częściej. Oczywiście nie zawsze, bo konkurencja z zewnątrz też musi być aby rodzimym producentom sie główkach nie po przewracało.

  • Polak – 03.04.2017

    Skoro oferty przekraczają budżet, to trzeba go powtórzyć. Od razu ceny ofertowe spadną...

  • AREK – 03.04.2017

    Będą uniewazniac dopóki Solaris nie wygra.

  • Indianin – 03.04.2017

    770k to naprawdę tanio za autobus klasy MAXI

  • Hehuh – 03.04.2017

    Jak widać, za midiki są w stanie zapłacić ponad 800 tys netto za sztukę.

  • w – 03.04.2017

    ARKU lepszy chyba Solaris od Ursusa . Przeczytaj o Toruniu .albo Częstochowie . czym konczą się wynalazki gdy oszczędzamy kaski , Za 770 to tylko MAZ-ki . Tym razem postawie na Autosana ,

  • farafiu – 03.04.2017

    Midiki były ważniejszym, strategicznym przetargiem. Maxi można byle czym "na szybko" zastąpić, np heblami z Niemiec czy nawet od polskich przewoźników. Zwłaszcza, że tylko 4 sztuki chcą jak na razie kupić. Na szybko przeglądałem SIWZ i nie znalazłem zapisu o doświadczeniu, a to może dużo ugrać, bo te 5 pkt w te czy w te za rekuperację jednak się liczą.

  • mruj – 04.04.2017

    Niestety pewnie wygra Ursus. Ciekawe czy wreszcie podpiszą się jakością czy dadzą plamę jak w Toruniu.

  • Pilecki – 04.04.2017

    Super Ursus lub Autosan powinny wygrać ten przetarg po pierwsze żeby się rozwijać, po drugie nie transferują zysków za granicę i płaca podatki w Polsce, nie tak jak właścicielka Solarisa.

  • cierń – 04.04.2017

    Solaris nie jest w 100% polską firmą. 80% udziałów ma firma z Cypru pod wodzą obywatela Niemiec, właściciela firmy.

  • Strazak Sam – 04.04.2017

    Podatki to się płaci od zysków nie od obrotów więc w przypadku Autosana nie zachodzi tak zależność, że jak coś wyprodukują to zapłacą podatki, a jeżeli już to zapłacą podatki z kasy którą dostali już podatkówUrsusy są aktualnie najtańsze zważając na możliwość odliczenia kar umownych od wartości pojazdu:P vide Toruń

  • @Strazak Sam – 04.04.2017

    Haha masz racje - jak tak dalej pojdzie to bedzie mozna nawet zarobic na kupnie Ursusa :D

  • Brix – 04.04.2017

    @Cierń Zatem Solaris to Cypryjsko-Niemiecka firma. A w Niemczech jednak twierdzą że to polska firma by podkreślić że Niemcy takiego szajsu nie robią. Cyfrowy Polsat też Cypryjska firma. Komputronik też. I 10-tki innych polskich przedsiębiorstw...

  • farafiu – 05.04.2017

    Z tym, że Solaris jest ceniony wysoko, człowieczku. Ciekawe czy też byłbyś tak obrotny jak państwo Olszewscy...

  • kierowca autobusu – 09.04.2017

    niestety solaris to złomy, psuje się to u nas masakrycznie, kierowcy nie chcą tym jezdzić. Autosany i Mercedesy są dużo bardziej przyjazne z punktu widzenia kierowcy.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....